Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjernsalg fra DK til EU og ikke EU lande

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Toftlund
Tilmeldt 29. Nov 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er med til at drive en webshop som sælger smykker. Vi vil gerne ud over DK og har melder der sig en del spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig videre med.

Setup er:

Dansk webshop med lager i DK, som har fabrikker i østen, som producerer og sender til Dansk lager og herfra ekspederes webshop bestillinger så.

1) Vi er opmærksom på at der er beløbsgrænser som vi skal overholde inden der er registreringspligt i det pågældende land.

2) Afgifter i forbindelse med salg af smykker til EU ?

- Emballage afgifter ? Der Grune punkt i Tyskland ?

- Ekstra afgifter fordi det er smykker ?

- Andre afgifter/tillæg der måtte blive pålagt en bestilling afhængig af modtager land ?

 

*Forsendelsen sker enten med Post DK/DHL osv.

*Hvad angår emballagen/indpakningen af varerne, vil dette være: Papir, stof, og kuverter/boblekurverter/kasser.

 

Jeg har forsøgt at surfe nettet tyndt, men synes ikke at finde nogle konkrete og brugbare informationer. Derfor håber jeg at I ved mere, eller kan henvise til steder som beskriver reglerne for Fjernsalg fra DK til EU og ikke EU lande.

Tak på forhånd.

 

Med venlig hilsen

Kent

 

www.Coolprices.dk - fordi jeg kan.....

Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brumme

Det er langt udenfor mine kompetenceområder, men jeg ved, at Eksportrådet rådgiver om emnet.

Så prøv deres hjemmeside (http://www.um.dk/da/menu/Eksportraadgivning/) og ring og spørg dem til råds - om ikke andet kender de nok rådgivere, der ved mere end mig.

Held og lykke.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)