Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan nedlægger jeg min virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Fra  EarBeater Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at køre en lille virksomhed ved siden af mine studier i et års tid nu. Jeg har ikke tjent noget nævneværdigt endnu, og kan slet ikke leve af det.

Om en måneds tid skulle jeg gerne blive færdig med studierne og så skal man jo ud i den virkelige verden, som folk siger.. Jeg skal jo nok have gang i en a-kasse så jeg er sikker på, at kunne få brød på bordet i det første stykke tid. Men da jeg står i CVR registret er det ikke helt så ligetil.

Jeg har idag talt med a-kassen og de fortæller mig, at der er nogle meget kringlede og komplicerede regler omkring det, at have egen virksomhed som bibeskæftigelse samtidig med man modtager dagpenge. Derfor ville de anbefale at jeg helt nedlægger virksomheden, for at undgå for meget bøvl.

Mit spørgsmål er så: Hvordan gør jeg det? Er det lige så nemt som det var at oprette sig? Hvem skal jeg kontakte? Er der nogle ting / faldgruber jeg skal være opmærksom på?

I det hele taget er jeg interesseret i at høre fra nogen der har prøvet det samme. Hvad er din historie? 

 

Go weekend

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten Vestergaard

her har du et link hvor du kan lukke din virksomhed http://www.virk.dk/myndigheder/stat/EOGS/Webreg_aendre_virksomhed__lukke_virksomhed håber du kan bruget linket

venlig hilsner fra Rene

Tilmeldt 5. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Du skal udfylde ophørsblanketten og opgøre virksomhedens regnskab -her skal du bl.a. være opmærksom på de ting som du måtte have køb i virksomheden, som du tager ud til privatbrug ved lukning.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Fra  EarBeater Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.. Og tak for hjælpen til Jer.. Undskyld den sene tilbagemelding..

 

Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)