Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura på Freelancer.com

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er,

Håber i kan hjælp mig. En freelancer på freelancer.com har lavet noget arbejde for mig. Nogen der ved om freelanceren skal lave en faktura til mig, eller om det er freelancer.com der skal lave det?

Håber nogen kan hjælp mig :)

Christopher

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter også gerne med på den her!

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 159
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg selv benyttede det puttede jeg bare penge på min konto og fik samtidgt en faktura fra dem om at beløbet var indbetalt.

 

 

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det mon nok til Told & Skat?

Lad os sige vi har en dansk virksomhed der laver JAVA applikationer.

Salgsprisen for et projekt er 20,000

Arbejdskraften findes på freelancer.com og man skal betale personen 12,000 for dette arbejde.

Overskudet er deraf 8,000 som man skal beskattes for..

Men en faktura fra indbetalingen til freelancer.com er vel næppe nok her? Lad os sige at 90% af ens udgifter i sin virksomhed går til freelancere fra denne side.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige for at jeg forstår proceduren inden jeg bevæger mig i et forsøg på et svar:

Man opretter en opgave og indbetaler 5$
Så vælger man en leverandør som laver arbejdet.

Og nu kommer så det I skal be- eller afkræfte:

Betalingen indsættes hos Freelancer, som frigiver 97% af beløbet til freelanceren = den der har udført arbejdet.

Er det rigtigt forstået ?

Vh
Lars

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

At poste en opgave koster $5

Derefter byder tusindvis af freelancere ind på denne opgave, og du vælger så en vinder. Præcist som her på amino.

Kvaliteten af arbejdet er UTROLIGT svindende. Jeg ville aldrig bruge freelancer.com til f.eks. grafiske/udviklings-opgaver.

Anyways.

Efter vinderen er valgt, betaler du via Freelancers betalingssystem. Så det vil sige du indbetaler eksempelvis $200 til Freelancer.com

Inde fra Freelancer.com overfører du så pengene til projektvinderens konto ved fuldført arbejde, og han modtager så f.eks. $194. (97%)

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg har forstået så er det rigtig Lars ;)

 

Hvad med hvis man betaler en freelancer på paypal? Nogen der ved hvordan man bogfører det?

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi holder os rigidt til tingene, så er der ikke tvivl om, at for at udgiften kan indgå i virksomheden (det gælder både skat og moms), så skal der være dokumentation for det udførte arbejde i form af en faktura fra leverandøren.

Jeg mener, at det er freelanceren som er leverandøren - Freelancer.com er en ren formidler/betalings"gateway". Jeg formoder, at Freelancer ikke står på mål for kvaliteten, hvis nu der eksempelvis efterfølgende viser sig at være fejl i arbejdet.

Det hele hænger dog på en vurdering af, om formidleren (Freelancer.com) formidler ydelsen i eget navn eller ej. Men det mener jeg ikke kan siges at være tilfældet - altså at de formidler ydelsen i eget navn, netop fordi de (igen formoder jeg) ikke står på mål for kvaliteten.

Så er spørgsmålet jo, om det kan give problemer, at I ikke har en faktura fra freelanceren.

Måske - måske ikke.

Det er nemlig ikke sikkert, at SKAT vil være så rigide, hvis det i øvrigt er tydeligt hvem der har lavet arbejdet, hvad der er lavet og hvad det har kostet. Så kan jeg for mit indre blik godt se, at SKAT kunne finde på at acceptere den dokumentation, det ser ud som om I har.

Omvendt, kan I også risikere, at de hele bliver så udvisket, at SKAT slår en streg i sandet og siger: "Ikke skattefradrag på grund af manglende dokumentation for købene".

Jeg ved godt, at ovenstående ikke hjælper jer en pind. Jeg har bare på den ene side ikke lyst til at sige, at Freelancer.com ud fra en skatte- og momsmæssig betragtning skal undgås - på den anden side, vil jeg sgu heller ikke love, at det ikke kan give problemer.

Vh
Lars

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har ikke brugt Freelance.com før, men jeg har brugt elance.com og odesk.com en del.

Disse to systemer laver begge en kvittering/faktura som jeg sender til min bogholder. Indtil videre har det ikke givet problemer med revisor, min bogholder plejer dog gerne at ville have at jeg lige noterer på fakturaen om der er tale om en freelancer indenfor eller udenfor EU (noget med at dette skal opgives separat eller noget... som du kan høre aner jeg ikke en fis om det).

Det korte og lange er dog at det aldrig har givet problemer før.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Det korte og lange er dog at det aldrig har givet problemer før

Det lyder også til, at du har en bogholder og en revisor, som "holder dig i ørerne" Stick out tongue - og sørger for, at din dokumentation er så god som den kan blive.

Og er den det, så tror jeg også på, at I kan bruge freelance-portaler uden problemer.

Vh
Lars

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)