Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshops bør bruge Rabatkuponer, Rabatkoder, Gavekort osv.!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Glem De Traditionelle Linkkataloger!

Først lidt generelt om mit syn på den eksterne seo - for de fleste og i daglig tale: linkbuilding.

De traditionelle linkkataloger uden formål er døde. Der er meget få der stadig har en lille effekt og det efter min mening ikke umagen værd.

Det er tid til at se fremad! Og en af mine grundhuskeregler har altid været at man skal tilføje værdi på nettet. Værdi for læseren. De fleste læsere kommer fra Google, så hvordan de finder en given side er ofte svaret på hvad de søger. Sørg for at give dem hvad de søger - så straffer google dig aldrig og du vil stille udbygge din linkbuilding..

Linkkataloger er som sådan ikke helt døde - de eksisterer jo i mange arvearter! Og kendetegnet for dem jeg vil fremhæve i denne post er at de "finder" rabatkoder til deres brugere.

Brug "Rabatkataloger"!

Jeg anbefaler derfor altid webshops til at oprette gavekort og indsætte dem på diverse rabatkodesider selv. Jeg har selv lavet mig en lille liste som jeg bruger:

Og der findes sikkert mange flere.. Det er en trend som er stigende!

Det handler ikke nødvendigvis om at stå i dem alle - det handler om at stå der hvor du kan give læser værdi. Jeg bliver tit spurgt om det ikke er at forærer rabatten væk - og det er jeg meget uenig i at det nødvendigvis er.

Skift rabatkoder løbende!

Når du så opretter nogle rabat-kampanger, så lav dem for guds skyld tidsbegrænset. Lad dem udløbe "jævnligt". På den måde undgår du at gode rabatter ligger tilgængeligt for alle for evigt - men ofte vil din side få lov at stå på siden "for evigt".

Hvis folk søger efter rabatter vil de finde alle siderne og se at de er udløbet og de derfor må købe uden rabat "for de plejer jo at stå der".

Et rabatkatalog er meget mere end 1 link!

Når du står i 1 rabatkatalog, kan du godt være ret sikker på at du på den ene eller anden måde havner andre steder på nettet også. Det kan være feeded bliver læst ind på katalogets twitter og facebook side, det kan være brugere der abonnerer på feeds eller rabatkataloger der abonerer på andre rabatkataloger!

Du får med andre ord en god solid linkbuilding ved at tilføje dit link på få katalogsider.

Grundreglerne for linkbuilding gælder stadigvæk!

Den største fejl du kan begå med denne form for linkbuilding, er at tro de normale regler for linkbuilding ikke gælder. Selvom du skriver om den samme rabatkode på alle sider, så brug en unik tekst der har så mange keywords fra din side som muligt.

Gærdet er ikke lavere her - så tag det som et mandfolk (eller kvindfolk) og kravl over en lille udfordring for til gengæld at skyde en genvej! Springer du over hvor gærdet er lavest, får du bare lov til at gå udenom en lang forhindring - og så har du intet vundet!

Brug Kommentarfelt til Rabatkoder

Som den gode Martin også prædker til tider, så skal man holde sig fra et rabatkodefelt. Det sender signaler direkte til bruger om at søge efter rabat på nettet - og det kan i sidste ende betyde at brugeren aldrig bliver konverteret til kunde!

Brug derfor kommentarfeltet som altid står der! Og mind ikke brugeren om at lede efter gavekort, rabatkuponer eller anden form for rabat i checkud fasen.

Du kan til nød bruge et "Gavekort" felt, da det ikke får de samme alarmklokker til at ringe hos brugeren. Den typiske bruger afbryder derfor ikke købet for at lede efter rabat. (Jeg kan nu ikke helt lade være ;-)

Husk Gavekort er gratis!

At give et gavekort er gratis for webshoppen. Hvis du har en bruger der gerne vil købe et gavekort til en anden person, så sæt ingen forhindringer op for brugeren! Ingen gebyrer eller restriktioner på brug af gavekort. Tilbyd altid 1:1.

Hvis du skal gøre det rigtig fint for brugeren, så skal du hellere tilbyde 100 % penge tilbage garanti eller lign, så brugeren ikke føler der er en risiko ved gavekortet. Gør det nemt, hurtigt og synligt at købe et gavekort - så åbner der sig et nyt marked for dig!

 

En lille tak til alle Aminoer!

Dette er mit første indlæg her på Amino - og jeg håber i kan se jeg udøver hvad jeg prædiker - det var i hvert fald hensigten at berige læser, og hjælpe med at styrke din webshop, så du også kan blive kongen over e-handel på dit område!

Tak for de mange gode indlæg i andre dejlige aminoer skriver - nu giver jeg lidt igen, og håber det bliver til mere..

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nick.

Jeg synes faktisk det er et rigtig godt indlæg, og jeg vil uden tvivl begynde at tilføje mit site, til din liste.

Rigtig godt indlæg!

Forstår ikke at der ikke har været flere kommentarer, for det er super godt skrevet. Fed inspiration!

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Jeg er glad for at du kan lide mit indlæg - jeg er også selv lidt et spørgsmålstegn når det kommer til succesen ,-)

Tror måske indlægget blev lidt for langt til den almindelige Amino'er kan overskue at læse det, når der trods alt ingen garanti er for at indholdet er godt her på Amino (selvom indholdet plejer at have meget høj standard).

Men tak for din kommentar! Håber den kan inspirere flere til at læse mit indlæg :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige lidt kommentarer :-)

Der er nogle af siderne som ikke tilbyder direkte links (ergo på virker det ikke din Google placering). Derudover så fx. Pengesparet.dk der er det kun hvis man har en affiliate aftale, at man kan komme derind :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nogle gode observationer!

Der vil altid være mange der vil diskuterer effekten af nofollow links. Jeg er af den overbevisning at nofollow links tæller i en mindre grad end direkte trafik.

Derudover kan man på nogle sider snige et direkte link ind hvis man er lidt snu ;-)

Mht. krav for optagelse, så skriver jeg netop i indlægget at det ikke er et mål i sig selv at ligge på alle sider - men der hvor det giver mening og du har mulighed for at ligge, bør du placerer dig.

Håber det opklarer hvorfor jeg har skrevet indlægget som jeg har :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nick

Fint indlæg/debut!

Jeg er igang med forberedelserne til en hjemmeside/blog om privatøkonomi og vil på et tidspunkt skrive en artikel om rabatkoder. Kan du i den forbindelse give mig noget god info om eksisterende rabatkode-sider og hvilke, der er de bedste og største - altså indhold til artiklen?

Michael

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil meget gerne hjælpe en Amino :-) Du siger bare til når det er tid, så skal jeg nok hjælpe dig så godt jeg kan :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nick

Tusind tak for det! Jeg inviterer dig lige til mit Amino-netværk, så jeg ikke "glemmer" dig. OK?

Michael

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har accepteret også :-) Ser frem til at høre fra dig igen og håber jeg kan bidrage med noget positivt til din artikel! :-)

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Super post, helt perfekt :-)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)