Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig i Spanien

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Da jeg er en 20-årig pige der altid har haft drøm om at være selvstændig, dog ikke i DK pga krisen og den alt for høje skat der er i dette land (ingen debat om skatten, tak!) havde jeg tænkt at flytte til Spanien og starte selvstændig da jeg allerede er igang med at påsætte extensions på piger til en god pris og min idé er at påsætte/sælge hår til spaniens indbyggere samt turister.

Grunden til dette er, at jeg har læst på internettet at man kan ejse dertil uden opholdstilladelse indne for 3 måneder, men kan ikke finde noget om arbejdstilladelse.

Jeg vil derfor høre jer, kære brugere, om I evt ku hjælpe mig til at starte op dels give mig nogle gode råd, dels nævne fordele/ulemper ved at starte som selvstændig i Spanien?

 

På forhånd tak for hjælpen!

 

Simone

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simone

Jeg har boet og drevet virksomhed i Spanien i flere år, jeg flyttede dog hjem til Danmark for 2 år siden.

Men reglerne har så vidt jeg ved ikke ændret sig meget. Så her har du lidt information.

 

Hvis du skal arbejde i Spanien er det en god idé at ansøge om et NIE nummer, dette giver dig ret til at arbejde, og det er let at få.

Du skal tage på politi stationen der huser National politiet (Policia Nacional). De findes i de fleste byer.

Der skal du have 2 billeder og en kopi af dit pas, du skal udfylde en formular og ca. 10 dage efter kan du tage tilbage til politi stationen og hente dit NIE nummer. 

Tag dit NIE nummer med til Ventanilla Unica. Et center der hjælper med at få iværksættere igang.

Her ansøger du om at blive selvstændig (Autonomo), jeg kan ikke huske om du for ansøgningen godkendt med det samme eller om det tager 1 uge.

I skat vil du skulle betale et fast beløb eller du kan vælge at betale en % del, det er dog billigst at vælge at betale en fast andel.  For der kan du vælge et modul, som de kalder det hvor du skal betale ca. 300 € hver 3. måned. 

Du skal også have sygesikring som selvstændig (Seguridad Social) det koster ca. 250 € hver måned.

Når alt dette er i orden kan du arbejde i Spanien, og det er lettere at få arbejdstilladelse i fx saloner eller få en lejekontrakt til dit eget.

Jeg håber dette hjælper dig lidt.

Held og lykke med det.

Brian

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian og tak for dit svar!

Skal man både betale dansk skat og spansk skat, hvis man er dansk statsborger og bare er selvstændig i nogle måneder i Spanien? :-)

Mvh Simone

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simone

Hvis du opsiger din adresse i Danmark og kun har adresse i Spanien, mener jeg ikke du skal betale skat i Danmark.

Men beholder du din adresse i Danmark skal du betale skat i Danmark.

Hvor i Spanien er det du har tænkt dig at tage hen? 

Hvordan har du tænkt på at drive din forretning? 

Med disse informationer vil det være lettere at hjælpe.

Med venlig hilsen 

Brian

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Har tænkt at jeg ville lave extensions og bo i turistområderne, her vil jeg stå og lave extensions hvis man kan skaffe et lille butikslokale ud til stranden.
Hvis man opsiger adresse i Danmark, skal man så ikke have statsborgerskab i Spanien og det er vist ikke lige så let at få, desværre.. Men regner nu også bare med at jeg prøver de 3 måneder "gratis" opholdstilladelse og så må jeg se hvordan je skal skaffe arbejdstilladelse. 

Med venlig hilsen

Simone

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simone

Undskyld jeg ikke har fået svaret før.

Det er ikke nødvendigt at få spansk statsborgerskab, bare fordi du opsiger din adresse i Danmark.

Du kan så vidt jeg ved opsige din adresse i Danmark i en kortere periode, og flytte din adresse til Spanien og så skal du kun betale skat i Spanien.

Da jeg spurgte om hvor i Spanien du har tænkt dig at bo, mente jeg område fx Catalunien, Mallorca, Gran Canaria eller et andet specifikt område, fordi reglerne kan varierer fra sted til sted når det gælder arbejdstilladelse.

Fx er det sværere at få arbejdstilladelse i Barcelona end Las Palmas (Gran Canaria)

Skulle du vælge en af de 3 ovenstående steder, har jeg en del kontakter der muligvis kan hjælpe dig med at komme godt i gang.

Med venlig hilsen 

Brian

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

hvad er det lige der bliver skrevet om arbejds- og opholdstilladelse i Spanien ?

der er tale om er EU medlemsland, så der er ingen problemer for en EU borger.

mvh

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du skal ikke have statsborgerskab for at flytte til et andet land.

 

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simone.

 

Tag en smut forbi din PM og kig :) der skulle gerne lægge en mail fra mig af

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)