Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremlejet lejlighed sat til salg - besøg af ejendomsmægler

Side 3 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der er spørgsmålet for mig at se er om i er en opsigelseperiode, for så er det korrekt som udlejer siger, at i har pligt til hver anden dag at fremvise jeres lejemål mellem 16 og 20.

Jeg er ikke jurist, men kender lidt til det af erfaring både som udlejer og som lejer.

Har man et godt forhold til sin udlejer/lejer så er det aldrig et problem men det har i jo nok ikke helt som jeg læser det.

Men ellers syntes jeg i bør kontakte en advokat, da juraen på lejeområdet er temmelig kompleks. Mon ikke også i kommer til at diskutere jeres depositum, da udlejer nok vil være meget grundig i sin gennemgang ved fraflytningen - nu når i har haft en lejesag med hende.

Hej fra Søren

 

Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså i vores lejekontrakt står der vi ikke har nogen opsigelse, da lejemålet automatisk ophæves den 1.07.2011.. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

@

Jeg kan slet ikke forstå jeres modstand i forhold til huslejenedsættelse.

 

Kort fortalt, så fik vi at vide igennem kommunen (via boligstøtte) at vi betalte 1.400 kr. for meget om måneden (vi betalte 5.500 kr. plus 500 i vand/varme).

Det skrev vi til udlejer som selvfølgelig ikke var enig og mente at vi jo havde sagt god for lejen da vi fik lejligheden.

Vi fik så huslejenævnet til at tage sagen op, og endte med at skulle betale 3.400 kr. (u. vand/varme) i husleje om måneden, selvfølgelig med tilbagevirkende kræft da vi kun havde boet der i lidt over et 6 måneder.

Kom ikke og sig, at I ikke ville have taget imod de penge, selvom der er andre der økonomisk afhængige af dem.. Hvis ikke, så kan i da lige så godt begynde at gøre jeres produkter gratis.. 

Jo - det kan jeg roligt fortælle dig at JEG ikke ville gøre.

Efter min mening, så indgår folk FRIVILLIGT lejeaftale til bestemt pris, for derefter at forsøge at få nedsat lejen.  Hvis lovgivningen var sat efter min morale, så bliv i sku sat på gaden. ( så det er nok godt det ikke er mig der lovgiver).......

Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Laugesen:

@

Jeg kan slet ikke forstå jeres modstand i forhold til huslejenedsættelse.

 

Kort fortalt, så fik vi at vide igennem kommunen (via boligstøtte) at vi betalte 1.400 kr. for meget om måneden (vi betalte 5.500 kr. plus 500 i vand/varme).

Det skrev vi til udlejer som selvfølgelig ikke var enig og mente at vi jo havde sagt god for lejen da vi fik lejligheden.

Vi fik så huslejenævnet til at tage sagen op, og endte med at skulle betale 3.400 kr. (u. vand/varme) i husleje om måneden, selvfølgelig med tilbagevirkende kræft da vi kun havde boet der i lidt over et 6 måneder.

Kom ikke og sig, at I ikke ville have taget imod de penge, selvom der er andre der økonomisk afhængige af dem.. Hvis ikke, så kan i da lige så godt begynde at gøre jeres produkter gratis.. 

Jo - det kan jeg roligt fortælle dig at JEG ikke ville gøre.

Efter min mening, så indgår folk FRIVILLIGT lejeaftale til bestemt pris, for derefter at forsøge at få nedsat lejen.  Hvis lovgivningen var sat efter min morale, så bliv i sku sat på gaden. ( så det er nok godt det ikke er mig der lovgiver).......

Da vi fik lejligheden anede vi overhovedet ikke, at man kunne få sat huslejen ned, og var faktisk ganske tilfredse med en husleje på 6.000 kr., da vi kom fra en gammel lejlighed til 5.800 (dog inkl. alle faste udgifter). Men når kommunen direkte informere os om, at vi betaler for meget, så ville det da være afsindigt dumt at takke nej.. Som udlejer ved man godt, at det er en risiko man tager, når man lejer sin lejlighed ud, fordi man ikke vil sælge til under det man selv har givet da boligpriserne var højst...

Ellers er man mere dum end naiv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Det der er spørgsmålet for mig at se er om i er en opsigelseperiode, for så er det korrekt som udlejer siger, at i har pligt til hver anden dag at fremvise jeres lejemål mellem 16 og 20.

Dette gælder kun i det omfang, der er tale om at den pågældende lejlighed skal genudlejes.

Situationen om fremvisning ved salg er ikke direkte reguleret i lejeloven, men findes i det link, som du tidligere i tråden har henvist til om udlejers ret til adgang når forholdene taler for det.

/Henrik 

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Jeg kan slet ikke forstå jeres modstand i forhold til huslejenedsættelse.

Jeg har skam slet heller ingen modstand i mod man prøver at gøre den slags for egen vindings skyld, men når man først har smadret folks privatøkonomi - så er det mindste vel at give dem ok muligheder for at rede den efterfølgende. Ingen grund til at træde på nogen der ligger ned.

/Arco

Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Arco Iris:

Jesper Laugesen:
Jeg kan slet ikke forstå jeres modstand i forhold til huslejenedsættelse.

Jeg har skam slet heller ingen modstand i mod man prøver at gøre den slags for egen vindings skyld, men når man først har smadret folks privatøkonomi - så er det mindste vel at give dem ok muligheder for at rede den efterfølgende. Ingen grund til at træde på nogen der ligger ned.

/Arco

Jeg er skam heller ikke ude på at træde på dem, selvom de vidst ikke ligger ret meget ned, men jeg vil ikke bare indrette mit liv efter dem, fordi de har sat deres husleje for højt. Det er og kan ikke være mit problem.. 

Når det er sagt, så har jeg selvfølgelig tænkt mig at give dem lov til at komme med en ejendomsmægler, bare det bliver på mine premisser..  

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MiniatureZeus:

Arco Iris:

Jesper Laugesen:
Jeg kan slet ikke forstå jeres modstand i forhold til huslejenedsættelse.

Jeg har skam slet heller ingen modstand i mod man prøver at gøre den slags for egen vindings skyld, men når man først har smadret folks privatøkonomi - så er det mindste vel at give dem ok muligheder for at rede den efterfølgende. Ingen grund til at træde på nogen der ligger ned.

/Arco

Jeg er skam heller ikke ude på at træde på dem, selvom de vidst ikke ligger ret meget ned, men jeg vil ikke bare indrette mit liv efter dem, fordi de har sat deres husleje for højt. Det er og kan ikke være mit problem.. 

De har sgu da ikke sat deres husleje for højt, for du indgik selv aftalen i første omgang. Du skriver endda at du dengang ikke havde noget imod huslejen på 6000 kroner, men da kommunen fortæller at det er "for dyrt", så har du alt imod det.

Hvis vi laver det om til forretningsverdenen, så svarer det vel til at du køber et fjernsyn på afbetaling hos L'EASY til 800 kroner om måneden, og en dag finder du ud af at du kan få det til 700 kroner om måneden hos et finansieringsselskab i FONA. Tongue Tied

Efter min mening er det lidt langt ude, og jeg er i øvrigt ikke selv udlejer...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Situationen om fremvisning ved salg er ikke direkte reguleret i lejeloven, men findes i det link, som du tidligere i tråden har henvist til om udlejers ret til adgang når forholdene taler for det.

Og så er vi vel tilbage ved de 6 ugers varsel, enig?

Vi må jo hellere forholde os lidt til spørgsmålet igen, inden alle udlejere og lejere kommer i gang med en større sneboldkamp her i tråden Big Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 3 ud af 8 (78 indlæg)