Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glemmer i også?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 23. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, jeg vil lige høre om jeg er den eneste som glemmer nogle ting fra skolen osv. siden man er begyndt at arbejde og "forladt" skolen

Syntes der er nogle ting som går i glemmebogen, når de ikke bliver brugt - eksempelvis noget i matematikken, erhvervsøkonomi osv.
 
Hvordan har i andre det med det?
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kan man roligt sige man gør.
 
Det er f.eks. ikke ret mange Tyske glosser jeg kan huske. Men tilgengælde hænger matematik meget godt fat.
 
Jeg tror man sortere lidt i det man har brug for.  Men derfor kunne det da være rart, hvis man ikke glemte det man havde lært.
 
Desuden får man jo også en del ny viden

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er vel også udemærket at gemme sine noter, for jeg bladrer da tit i dem når jeg keder mig eller lige får lyst til at friske noget op..
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Latin har jeg heldigvis glemt næsten alt om..: Sum, Es, Est, Summus, Estis, Sum - og thats it

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/5/2005 6:45:19 PM Forfatter: davidchristensen Latin har jeg heldigvis glemt næsten alt om..: Sum, Es, Est, Summus, Estis, Sum - og thats it


Mit latin er eddermame også rustent - men jeg kan stadig sige "Ubi est tunica mea" ("hvor er min tunika?"). Og det er jo uundværlig kunnen i det daglige arbejde
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Latrin?

Barba longa est (skægget er langt)
Femina obscura parata est (den mørke kvinde er parat)

Alt dette lærte jeg i første time (det er sørme 14 år siden!) - resten af året (1.g) kan jeg ikke huske...
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har glemt alt det, jeg ikke har brug for, og jeg kan overohovedet ikke få noget som helst nyt ind i hovedet, jeg ikke er interreseret i. Derimod lærer jeg meget hurtigt de ting jeg der har min interresse

Fra København
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man ikke benytter et område man har lært for mange år siden, bliver det lettere glemt, end hvis du benytter dig af det hver dag. Omvendt tror jeg det er betydeligt nemmere at genopfriske et område man allerede har lært en gang, fremfor at skulle sætte sig ind i et helt nyt område. Desuden tror jeg også det spiller en stor rolle om emnet interesserer dig eller ej. I øvrigt handler indlæring ofte om, at have en gode metode når man skal indlære nye ting.
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig glemmer man - det er naturligt. Kroppen nedjusterer automatisk de ting den ikke benytter, og her snakker man både psykisk og fysisk.

Hvis man ikke regner en masse avanceret matematik hver dag, hvorfor skal man så gå og huske på det (det normale matematik kan man selvfølgelig, da man bruger det hele tiden i dagligdagen? Eller eksempelvis ved styrketræning: træner man ikke regelmæssigt, nedjusterer kroppen også i form af tab af muskelmasse/styrke.
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tihi det er sq ikke kun skole arbejde man glemmer jeg har eks. været med til at bygge storebælstbroen som stod helt færdig i 98 (øst tårnet) og kan i dag næsten ikke huske hvordan man sætter to stykker armeringsjern sammen ........ jeg må huske at tage FÆRGEN fremover når jeg skal til Ålborg.

 
 Er vist ik helt sikker på jeg fik bundet det hele sammen *GGGGGGGGGGG*

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)