Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tag en tudekiks, er det et grimt ord ???

Side 1 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Fellow Aminoer

Jeg vil bare høre om udtrykket "tag en tudekiks" er noget rigtigt rigtig grimt at sige ?

Det har jeg fået at vide på en Amino Blog idag og jeg vil blive Spam listet på bloggen for at sige sådan, er jeg helt forkert på den eller ?

I min verden er udtrykket noget man siger med et smil på læben og et blik/glimt i øjet, men det er måske bare mig der tager for let på tingene eller ??

Jeg vil meget gerne høre kommentarer til dette, da det måske er mig der trænger til opdragelse eller måske skal JEG bare have en tudekiks Wink

Best regards

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som med andre udtryk, kommer det an på sammenhængen - og måden det bliver sagt på.

Når det er skrift, synes jeg det er bedre at udtrykke sig mere "forsigtigt", da man meget nemmere bliver misforstået.

Modtager kan jo ikke se dit ansigtsudtryk, betoning mv. , så jo - kommunikation kan være vanskelig Smile

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sikkert forskelligt fra person til person, hvordan det opfattes.

For mig er det en slet skjult provokation, uanset om det er fra eller til mig.

Så hvis jeg skriver eller siger det, er det bare den pæne måde at sige "luk r**** jeg gider ikke høre på dit hyleri". Og sådan vil jeg sandsynligvis også opfatte det, hvis den bliver kastet efter mig.

Der er selvfølgelig undtagelser fra ovenstående, men det gælder primært folk jeg kender rigtigt godt, og i enkelte tilfælde hvis det suppleres med en lille smiley.

Men det er nok meget forskelligt hvordan det opfattes.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det afhænger af debatten og modtageren. Hvis den, du skriver det til, selv bruger udtrykket hyppigt, er det da bestemt helt OK at bruge det. Men skriver du det til en lille bly viol af en pige, er det ikke så pænt.

I skrift er det altid svært - men generelt må gælde, at man skal kunne tage, hvad man selv giver Wink

Godt nytår!

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

I min verden betyder en "tudekiks" noget i retningen at græde og så kiks.

Det henleder tanken på, at en tudekiks så egentlig kunne være en slags trøstekiks ?

Ikke sikkert min fortolkning er rigtig.

Om man har lov til at uddele den slags kiks her på Amino eller i bloggene herinde - skal jeg ikke kunne udtale mig om......Smile

Men hvad med du bare fremover skriver "Tag en Amino-kiks" ?

Der kunne så laves nogle fællesregler for, hvad ovennævnte betyder:


Det kunne f.eks. være:

"Slap nu lige lidt a´"

eller

"Tag en pause"

eller

"Klap lige hesten først"

eller ??? You name it.


Mvh Irene

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle

Tak for svarene som jeg opfatter som at "tag en tudekiks" ikke nødvendigvis er et skældsord, men måske mere en talemåde man bruger, netop når man IKKE vil fyre et skældsord af, men gerne stadig vil opføre sig pænt og ordentligt.

Jeg har altid selv brugt et sobert og pænt sprog herinde og det mener jeg også man skal !!

Irene:

Tak for dit indlæg, det bragte mit smil helt op til begge ører Big Smile og tusind tak for det, din definition på udtrykket er helt i overensstemmelse med min egen.

Tilføjelse til dette:

...er at blogejeren desværre slettede mit sidste indlæg på hans blog herinde, da jeg desværre fandt et indlæg hvor blog ejeren SELV bruger vendingen "æd en tudekiks" overfor andre Aminoer, men det måtte tilsyneladende IKKE blive vist på hans blog...man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus som jeg skrev på bloggen, det måtte andre åbenbart ikke læse, det ER da til at grine af, helt ærligt, så lykkedes det skam endda blogejeren at få smilet frem hos mig også, well done !! Men er nok desværre mit sidste indlæg på hans blog da jeg jo sikkert er blevet spam listet, men sådan kan det gå.

Jeg troede egentlig at Martin Thorborgs sidste tiltag med disse blogge NETOP var at vi skulle bruge dem mere og kommentere dem og debattere, men er jo ikke så nemt når blogejeren ikke kan tage en smule kritik, eller bare ikke kan lide det brugerne skriver i bloggen, det mener jeg er en helt forkert drejning, især når man kigger på hvad jeg har skrevet, det kan da absolut ikke støde nogen.

Mine bogindlæg kan læses her og man må da gerne kommentere om man mener at jeg går over nogen grænser, altså bogtset fra blogejerens:

http://www.amino.dk/blogs/mikkeldemib/archive/2010/12/26/julegaver-til-b-248-rn-er-en-straf-til-de-voksne.aspx

Best regards

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen !

Jo - jeg var inde at læse på bloggen - inden jeg skrev mit indlæg her.

Det skal lige siges : Jeg har intet kendskab til bloggens ejermand.


Indlæggene afspejler at du har en anden holdning end skribentens; at du stiller knap så store forventninger til det, du køber.

(Men det er da godt nok også Øv, hvis elektronikken ikke virker - og man er kvinde)

Man må vist nok konkludere, at vi mennesker lever på forskellige niveauer, og stiller forskellige forventninger til det materielle, vi omgiver os med.....Smile

Og at nogle af os ku´måske forbindes med at være gammeldags - hvis vi begav os ind i en genbrugsbutik eller ud på et loppemarked - hvor der ikke er garanti for funktionaliteten.

Nogle tror, at alt kan købes for penge, også kærlighed, parforhold og lykke - men sådan er det ikke altid.

Desto højere man er oppe i hierarkiet - desto mere vil nogle mennesker se ned på alt, hvad der ligger "under" dem - ifølge dem selv.

Men derfra ........ og så til at slette..........???

Mvh Irene

 

 

 

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skriver på en blog, hvor faren er gal over at det "dyre" legetøj, som hans børn får.
Ikke er andet end en lort i pæn indpakning og at han skal tage en tudekiks og tænke over der er andre børn der ikke får gaver?

Selve udtrykket er ikke slemt men i visse sammenhænge er det respektløst.

Vi alle har forskellige personlige værdier og køber jeg et 22.000 kr dyrt Apple legetøj til min nevø og det ikke virker som reklameret.
Så vil jeg da også synes det er noget lort og det burde forbydes at sælge lort til latterlige høje priser.

Jeg er enig i man skal være tilfreds med det man har, da andre har det dårligere end en selv.
Men at andre har det dårligere betyder ikke at man selv vil forsøge at gøre ens tilværelse bedre.

Det hjalp heller ikke at kalde hans børn

"Utak er åbenbart verdens løn til gavegiverne...suk suk, bed ungerne ønske sig penge i stedet for så mor og far kan få lov at vælge kvalitet i stedet for alt det lort familie og venner åbenbart køber til de snottede unger...suk for en mentalitet at have."....

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Spørgsmålet er : HVIS det nu er små børn ude i Kina - der har samlet de små findele (jeg siger ikke, at det er det):

Hvad kan man så forvente - selvom varen/gaven har været dyr nok ???

Mvh Irene

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Irenes Univers:

Spørgsmålet er : HVIS det nu er små børn ude i Kina - der har samlet de små findele (jeg siger ikke, at det er det):

Hvad kan man så forvente - selvom varen/gaven har været dyr nok ???

Mvh Irene

Man kan forvente de levere hvad de lover med produktet.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 7 (65 indlæg)