Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgørelse af totaltskadet leasingbil

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Fra  Sphion Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

For en kunde er jeg indeover en sag omkring en leasingbil der netop er blevet erklæret totaltskadet efter en tur rundt på motorvejen.

Her gemte der sig så en af de finurligheder man først opdager når man står med det. Den er leaset med 40.000 km om året. Den er 15 mdr og har kørt 60.000.

Nu siger man så at

40.000 om året = 3333 pr måned
15 mdr = ca 50.000km.

Dette betyder så at bilen har kørt 10.000 for meget af 2,5kr pr km.

Ville egentlig bare gøre opmærksom på at du ikke skal lease hvis din kørsel er meget sæsonpræget !! og hører om der er nogle der har prøvet noget lignende?

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhhh pas?

Er der noget uretfærdigt i ovenstående?

 

Jimmy

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Fra  Sphion Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dels at der skal betales 25.000 i værdiforringelse på en totaltsmadret bil. Jeg har svært ved at se hvordan de 10.000 km har den store indflydelse på værdien af en bunke jern. Hvadenten den bliver solgt til genopbygning eller reservedele vil jeg ikke tro den koster mere end 15-20000 ialt.

Dels kunne man vel også sige vi kører på vores 2 år og skal sørge for at den ikke kommer over 80.000 inden dette kontakt år er omme.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis opgørelsesmetoden ikke er specificeret i leasingaftalen er det ikke sikkert at leasingselskabets vurdering holder vand. Har i tjeket kontrakten? Hvis der er tvivl, så grib fat i en advokat - det kan måske ende med rigtig godt at kunne betale sig.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din kunde er FDM medlem så lad dem tage sig af det.

Juridisk er det selvfølgelig et spørgsmål om 40000km/år er ensbetydende med 3333km/måned, eller om det juridisk betyder at man har retten til at køre 40000km/år og det er ligegyldigt hvornår man gør det.

FDM er det rette sted at få hjælp

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 09
Indlæg ialt: 187
Fra  Verysmartphone.dk Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give BroncofanDK ret.

Det rager da ikke leasingselskabet hvornår du skal køre de 40.000 km. Om du gør det på 1 måned eller 12 måneder, er op til den der leaser. Så længe han ikke har overskredet 40.000 km, så er leasingtager på den gode side?

Bare min mening. Skype-Wondering

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 09
Indlæg ialt: 187
Fra  Verysmartphone.dk Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give BroncofanDK ret.

Det rager da ikke leasingselskabet hvornår du skal køre de 40.000 km. Om du gør det på 1 måned eller 12 måneder, er op til den der leaser. Så længe han ikke har overskredet 40.000 km, så er leasingtager på den gode side?

Bare min mening. Skype-Wondering

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Fra  Sphion Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er vi tilbage og sagen blev afsluttet idag. Jeg fortæller sælgeren at jeg på ingen måde kan acceptere at det gøres op på månedsbasis. Hvis han holder på dette vil jeg gerne fortsætte med at lease den skadede bil i 3 mdr (3x3000kr) så har jeg dækket de 10.000km

Han foreslår at vi ringer til nogen der ved noget om det. Huhej ringer han til leasing selskabet og jeg tænker ræven vogte høns. Men til min, og hans store overraskelse giver de mig 100% ret. Den form for opgørelse bruges kun hvis man levere bilen tilbage og stopper en leasing kontrakt men altså ikke ifbm total skade.

Beløbets størrelse gjorde ikke nogen forskel på mig. Havde han tilbudt 500kr for for meget kørte kilometer ville jeg stadig stejle over princippet.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for at skrive svaret. Det kan sikkert komme andre til gode!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)