Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fiktiv vareværdi og momsgrundlag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Håber i har haft en rigtig god jul.

Jeg skriver da jeg har startet et enkeltmandsfirma i oktober måned, og dermed endnu ikke har skullet indgive moms.

Jeg har købt nogle varer i Kina og det er for så vidt også godt nok, men kina manden har angivet en fiktiv værdi på varerne måske for at spare mig for told.

Det er jeg noget ked af, da tolden på mine varer faktisk er meget lav og jeg nu ikke aner hvordan den skal skæres med skat for at der ikke kommer problemer med moms indberetningen.

Jeg skal vel indgive den rigtige indkøbssum til skat, men hvad så med den meget lave værdi der er på følgesedlen?. (Kan min leverandør komme i problemer).

Mvh. Tonny

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg opgive den reelle købsværdi til skat, og få leverandøren til at sende dig den rigtige faktura pr. email eller pr. brev..

Derved kommer ingen af jer i problemer..

Mvh Tobias.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg tror egentlig din kinesiske leverandør er ligeglad med hvad det koster dig i told hvis du ikke selv har lagt op til det.

Det drejer sig nok nærmere om eksporttold i kina - for alle de kinesiske firmaer jeg har handlet med gør det samme.

Hver gang jeg bestiller noget fra Kina sender jeg den rigtige faktura til mit fragtfirma med det samme jeg forudbetaler ordren. Jeg ved nemlig at hvis jeg ikke gør det så kommer toldbehandlingen til at tage urimeligt lang tid.


De "kommercielle fakturaer" er meget kreative - man undres over om der er nogen lande der er dumme nok til at hoppe på den - for Danmark er ikke.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

UniGram:

Hej Alle

Håber i har haft en rigtig god jul.

Jeg skriver da jeg har startet et enkeltmandsfirma i oktober måned, og dermed endnu ikke har skullet indgive moms.

Jeg har købt nogle varer i Kina og det er for så vidt også godt nok, men kina manden har angivet en fiktiv værdi på varerne måske for at spare mig for told.

Det er jeg noget ked af, da tolden på mine varer faktisk er meget lav og jeg nu ikke aner hvordan den skal skæres med skat for at der ikke kommer problemer med moms indberetningen.

Jeg skal vel indgive den rigtige indkøbssum til skat, men hvad så med den meget lave værdi der er på følgesedlen?. (Kan min leverandør komme i problemer).

Mvh. Tonny

 

Det er meget 'normalt' at varer købt i Kina angives til feks. 5 USD
Du skal bruge den faktiske købsværdi da det er den du skal beskattes efter.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)