Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hente filer fra ekstern harddisk-hvordan?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa.
Er helt ny mac bruger, så undskyld hvis dette spørgsmål virker dumt.
Min bærbare pc brændte sammen for nogle uger siden og jeg havde den til reparation hos et pc reparationsfirma, men der var intet at stille op, det var hele motherboardet, der var defekt.
De trak så alle dokumenter og billeder ud og lagde det på en ekstern harddisk.
Disse dokumenter og billeder vil jeg gerne have over på min nye Imac, men hvordan gør jeg dette?
Jeg behøver ikke bruge harddisken til at overfører filer frem og tilbage, bare jeg kan få mine filer over på macén.....

Hvordan kan man konverterer eller hvad det hedder harddisken så jeg kan få mine filer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

hvis det er en ekstern disk er det jo bare at forbinde enhederne med et usb-stik. Så vil den eksterne sandsynligvis dukke på som ekstra drev og du vil så simpelt blot trække dine filer over hvor du vil

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen:

Hej Lone,

hvis det er en ekstern disk er det jo bare at forbinde enhederne med et usb-stik. Så vil den eksterne sandsynligvis dukke på som ekstra drev og du vil så simpelt blot trække dine filer over hvor du vil

Fik af vide nede i butikken, hvor de lavede den eksterne harddisk, at hvis det var til en mac skulle der et eller andet program til.....??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone71:

Brian Schou Larsen:

Hej Lone,

hvis det er en ekstern disk er det jo bare at forbinde enhederne med et usb-stik. Så vil den eksterne sandsynligvis dukke på som ekstra drev og du vil så simpelt blot trække dine filer over hvor du vil

Fik af vide nede i butikken, hvor de lavede den eksterne harddisk, at hvis det var til en mac skulle der et eller andet program til.....??

Har ikke forstand på Mac, men kan jeg ikke forestille mig. Den externe fungerer jo i princippet som USB-stik. Du kan jo bare prøve - sker der jo intet ved.

Brian

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm, tør sgi ikke sætte den til.......

 

Vil gerne have nogle andres meninger.....

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er det for en ekstern? Altså mærke mm.?
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

2,5"SATA

 

Serial: ATA

 

USB 2.0

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen:

Den externe fungerer jo i princippet som USB-stik.

Præcis.

Du sætter den bare i. Så dukker den op på dit skrivebord eller under "enheder" i Finder. Derfra trækker du filerne over i dine mapper på samme måde som i Windows.

God fornøjelse med din nye iMac - jeg er super glad for min :)

S

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så, der sker altså ikke noget, ved at prøve at sætte den til og se hvad der sker?

 

Er så bange for at gøre noget forkert.......

 

Har spurgt i den forretning, der trak data ud, som siger at hvis jeg ikke kan få adgang til den eksterne disk, så skal jeg hente et program, der hedder NTFS 3G........... Kender i noget til dette??

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone71:

Så, der sker altså ikke noget, ved at prøve at sætte den til og se hvad der sker?

Nej. Den vil måske fortælle dig, at den ikke kan læse disken på grund af et forkert format. Spørger den så om den skal formatere den så du kan bruge den, skal du svare "nej" og hente en driver til at læse den:

Den er lavet af Tuxera og findes som freeware her

Alternativt her: NTFS for Mac at Tuxera

...men prøv lige at sætte disken i og se om du ikke bare kan trække dine data direkte ud.

S

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)