Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsadministration opsætning.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på nippet til at købe et hus da prisen er fin på netop det hus. Formålet er at leje dette ud og jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig en erhvervopsætning så det adskildes fra min privat økonomi.

Jeg forestiller mig:

Jeg(A) optager som privatperson et realkreditlån på dette huset, og udliciterer administrationen af boligen til mit eget selvskab(B).
(B) vil derfra så stå for alt det formelle; lejekontrakter, udlejning og vedligehold. De skal også afstemme indtægter og udgifter, overskuddet skal blive i firmaet.
Deriblandt indgående husleje, ejendomsskatter m.m.

 

Kan det lade sig gøre?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.

Jeg kan ikke ud fra de få oplysninger svare på om det kan lade sig gøre, rent økonomisk.

Men du skal ihvertfald være opmærksom på at kreditforeningen vil kreditvurdere dig ud fra at du skal kunne betale huslejen uden nogen lejeindtægt.

Kan din økonomi bære dette, så kan vi gå til næste spørgsmål om hvad du kan forlange i leje uden at risikere at få den nedsat af huslejenævnet.

Og når det så er fastlagt kan vi lave et budget og vurdere om det økonomisk er en bæredygtig ide.

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Ja men økonomi kan godt klare det. Husets pris ligger i omegnen af de 300-350.000 og har fået bekræftelse fra banken på at jeg alene må låne 6-700.000 i forbindelse med huskøb.

Jeg havde forventet at tilbyde en lejer en husleje udgift på ca. 4.000 excl. el, vand og varme. Det er umiddelbart en rimelig pris efter min mening.

De udgifter jeg så har som de 48.000 p.a. skal dække er vel: Grundskyld, skadedyrsbekæmpelse, renteudgifter, hus- & rørforsikringer. Ejendomsværdiskatten er vel så godt som ikke eksisterende når hele ejendommmen udlejes?

Jeg ønsker at tage lånet i mit navn, men ønsker ikke at lejeindtægterne skal tilfalde min privatøkonomi, men derimod firmaet.

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

Me den pris for huset som du nævner, er der mange risici at tage højde for:

1. hvilken husleje kan det bære under hensyntagen til kvalitet, arr, beliggenhed mv.

2. Lejemålet kan stå tomt i kortere og længere perioder.

3. lejer misligeholder lejemålet, eller betaler ikke for el og varme, hvorefter der lukkes og du risikerer frostsprængninger hvis det er vinter.

4. omkostninger til vedligeholdelse.

og det er bare nogle af dine risici.

Ikke for at være negativ, men hvis det var så nemt var der mange købere til et sådant hus.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomiontoret

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)