Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kolonialbutik; Import eller køb ved engrosvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at starte en kolonial/bager-butik op, men er virkelig i tvivl hvorvidt jeg skal satse på selv at importere varer fra fx italien, frankrig og spanien eller om i stedet skal købe de produkter, som findes hos danske engrosvirksomheder, der køber stort ind.

 

På den ene side synes jeg der tidsmæssigt, økonomisk og sprogmæssigt er nogle væsentlige vanskeligheder ved selv at importere fx oste, vine og andre delikatessevarer. Men omvendt vil jeg kunne få fat i nogle produkter, som adskiller sig fra andre butikkers sortiment.

 

Hvad vil i anbefale jeg gør? Skal jeg satse på selv at rejse ud og importere varer eller skal jeg i stedet benytte mig af de mange engrosvirksomheder der er DK og via madmesser skaffe mig gode, varige kontakte med folk, der taler dansk.

 

Er omkostninger ved selv at importere varerne lige så store som at benytte et mellemhandlerled - i DK skal jeg jo ligesom ikke rejse særlig meget etc for at få varer?

 

Hvad gør andre kolonialbutikker? Køber i det der er i Danmark eller tager i ud på egen hånd og finder interessante kontakter.....eller måske skulle man lave en kombineret løsning, da jeg i forvejen rejser meget i ovennævnte lande.

 

Håber at høre andre gode råd og erfaringer, da jeg er ny inden for området

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ville anbefale at købe det i DK, alternativt skal du ikke bare finde det, men også mærke det med dansk brugsanvisning.
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Fødevare = Køb i DK
Vine = Importer selv

/PBL

Tilmeldt 4. Feb 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode de hjælpsomme svar. Jeg går i krig....Men vil meget gerne også høre flere bud fra ejere af kolonialbutikker, som kan hælpe mig på vej:-)


Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hejsa

 

Nu driver jeg godt nok ikke en butik, men jeg har da en del import af fødevarer fra forskellige lande, og mit råd er helt klart.

 

Glem alt om import. på nuværende tidspunkt.

 

Årsag:

 

-du får rigelig at se til med opstart af ny butik.

-ved import skal du typisk aftage en større mængde varer, og med begrænset holdbarhed på mange fødevarer kunne du

komme til at brænde inde med  et større parti. 

-Du kan bestille små mængder hos danske leverandører i takt med at din butik udvikler sig.

-Ved vin import skal du yderligere have en godkendelse fra TOLD.

-Du skal finde ud af hvad du er god til-har du ingen erfaring med import overhovedet men er stærk i en butik er det jo helt klar i butikken  at du skal satse mest.

 

held og lykke med din butik.

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
hej....
hvis du vil, jeg kan godt hjælpe dig......
ale-mtb@libero.it

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)