Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statsministerens nytårs tale

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Endelig en nytårstale med gods i, jeg står ellers normalt mere i den røde lejr, men forslaget om at gradvist afskaffe efterlønen, er jeg da tæt på at hoppe over stakitet :-)

Hvad mener I er politikkerne endelig ved at komme på rette spor ?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at der forhåbentligt sker noget med efterlønnen! Desværre går der meget lang tid før at efterlønnen er udfaset.

På rette spor.. tja. Så længe af DF har de afgørende mandater bliver det aldrig helt godt. Nej, en VKI-regering kunne være god!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke hvorfor der ikke tænkes i hvordan man kan gøre for at folk selv ønsker at arbejde længere tid. Det kunne eks være at de skulle kunne vælge at have 30 timers arbejdsuge, enten med tidligere fri eller en ugentlig fridag. Jeg tror der er mange som egentlig gerne vil fortsætte, men som er lidt nedslidte. De ville have gavn af dette - i stedet for at blive tvunget til at blive.

Og princippet tænker jeg gælder mange steder. Eks dem som arbejder natarbejde. Det er vildt hårdt for kroppen og mange holder kun til det i ti år - måske de skulle have mulighed for 30 timers arbejdsuge, og de ville kunne holde til det i længere tid.

Jeg synes generelt at der mangler at komme fordele - så folk reelt ønsker at arbejde fordi de kan li det og fordi de kan holde til det. Så undgåes der også en masse sygemeldinger - som jo også koster vores samfund alt for mange penge.

Personligt kan jeg ikke vente på at der bliver valg :·)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes, at det er meget visionsløst at Danmarks største leder skal bruge stort set alle 15 minutter på at fortælle, at efterlønnen skal afskaffes.

Selvfølgelig skal den det - og meget, meget hurtigere end han har beskrevet.

Hvor kunne tiden dog bruges meget mere effektivt - så man kunne tro på er der ER visioner gemt eet eller andet sted.

Hvorfor kunne han ikke bruge tiden på at ridse op med den brede pensel, hvor vi som samfund bruger pengene, så man kan forholde sig til tallene?

Som borger aner man jo ikke hvilke andre store udgifter som staten og kommunerne (Djøff'er, Demib?) har og som vi slet ikke kan forholde os til uden at få tingene sat i proportion.

Og een ting er besparelser - Der blev ikke brugt eet ord på at stikke kursen ud for, hvor skibet Danmark skal sejle hen de næste mange år.

Det havde jeg da set frem til frem for at lytte til statsministerens mere personlige forhold.

Jeg tror, at jeg vil kigge lidt nærmere på Liberal Alliance den nærmeste tid. Det lader til at Anders Samuelsen kalder en spade for en spade, og det kan jeg altså godt lide.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Høng
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Endelig en visionær nytårstale. Klare punkter for fremskridt og en klar holdning til efterlønnen.

Sammenlignet ligeover med sin forgænger - synes jeg faktisk at Løkke klarede sig rigtigt flot i formidlingen af budskabet.

 

MVH Thomas Madsen

Leder du efter et online-gavekort? så finder du det helt sikkert på - www.netgavekort.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også det var en fin nytårstale. Også fint at Lars Løkke, at han sammenlignede udgifterne til efterlønnen med hvad der ellers kan fås for det penge.

Iøvrigt interessant at Pia Kjærsgaard i DR1 debatten efter nytårstalen var forholdsvis
"afdæmpet" i sin kritik af statsministerens forslag.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hvad mener I er politikkerne endelig ved at komme på rette spor ?

Ja det er jo spørgsmålet.

Det er jo ikke fordi der er de store forskelle på holdningerne i rød og blå blok, og derfor giver det mening at den kommende valgkamp - igen - bliver værdipolitisk. Og her er efterlønnen der hvor de står længst væk fra hinanden, og dermed endelig et sted hvor de adskiller sig fra hinanden.

Og så er det jo heldigt for regerenigen, at folkestemningen er for en afskaffelse af efterlønnen, da det endelig er gået op for de fleste, at vi ikke kan have råd til det hele :o)

Problemet er jo bare at de kommende forhandlinger om efterlønnen kommer til at trække så langt ud, eller bryde sammen, at afgørelsen på dette først kommer efter valget. (eftersom man må formode at det bliver det valget kommet til at handle om). Og så er det jo desværre "gratis", at man alligevel ikke afskaffer efterlønnen, men blot laver små ændringer som DF gerne vil have det. Og de er jo desværre stadig ret afhængige af DF's støtte, så dem skal de jo gøre en del for at gøre tilfredse.

Under alle omstændigheder var det rart at se ham tale rent ud af posen, så man ikke er i tvivl om hvad han mener. Og da han var færdig med sin efterlønssnak, var jeg helt glad. Endelig en politiker der sagde noget jeg kunne lide. Det stoppede så desværre bare der :o)

Det bliver så spændende, om den kommende valgkamp kommer til at give mig en idé om hvor krydset skal sættes. Lene skal i hvert fald oppe sig gevaldigt, hvis det igen skal blive konservativt. Og jeg kan bare ikke se mig selv sætte krydset ved rød.

 

 

 

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske go nytårstale. Vores kære lille statsmand, viste sig netop som en statsmand. Ordet "sund" brugte han 22 gange- og sund og rask så han da også selv ud. Sportstrænet bliver han aldrig som Fogh- men han havde en afbalanceret udstråling, så godt indtryk gav det.Smile

Indholdet: Det interessanteste var at efterlønnen skal væk-dejligt med et konkret projekt, som vækker noget følelser, og tankevirksomhed på Danmark generelt. Jeg er enig i at ideen er go med at afskaffe efterlønnen, det giver penge i statskassen. Men kan godt samtidig se SFs anke med at praktiske arbejdere ( der arbejder ude i frost og kulde el. på fabriksgulv, service- hvad har vi) får typisk et fysisk nedslid på deres ældre dage, og skal de så vente til 65 med at kunne lægge handskerne på hylden?? i dont know.. problemstillingen er lidt svær.  

 

Fra Køge
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må sige at jeg personligt er glad for, at jeg ikke skal arbejde under politikernes vilkår. Jeg har en lille naiv menneskelighed i min mave, der håber på, at politikerne en dag.... som det stærkeste, orienterer sig udfra integritet. Jeg kan rigtig godt lide, at Statsministeren, trods modgang, sætter ord på dette....... 

 

Christian

Mvh, Christian Campbell http://www.gennembrud.nu/

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg sidder nu tilbage med fornemmelsen af at vi som vælgere deltager i en slags stoleleg. Efterlønnen er jo et taknemmeligt emne, fordi det er de færreste vælgere der overhovedet har spekuleret i om det er noget de vil benytte når tiden kommer.

Hvad de færreste vælgere er klar over, er at efterlønnen er resultatet af en række forlig, og at de justeringer som det ville være muligt at lave i en kommende borgerlig regering, - på ingen måde vil give de økonomiske resultater som den brede vælgerskare tror. "Besparelserne" forudsætter jo at alle der har mulighed for det vil benytte sig af efterlønnen, - og det bliver på ingen måde tilfældet. Den måde vi arbejder på idag er jo meget forskellig fra da efterlønnen blev indført. Dertil kommer at de mennesker som rent faktisk kan have brug for at komme på efterløn pga nedslidning, jo så blot kommer på andre overførselsindkomster. De bliver jo ikke raske fordi efterlønnen afskaffes.

Det er nogle billige point, som ikke batter noget i samfundet. Det ligner jo arbejdsløshedstallene hvor arbejdsløse blev aktiveret ved at melde sig hos kommunen en dag om ugen, hvorefter de ikke længere var arbejdsløse, - men så bare hed noget andet. Det ændrede jo ikke på at de intet arbejde havde. Det samme sker med efterlønnen, - så er man ikke på efterløn, - men på invalidepension.

Hvad er det iøvrigt for nogle hænder man mangler?  Det kan da umuligt være de hænder der sidder på skoleeleverne som ikke kan læse eller regne. Det kan heller ikke være hænderne på de kvinder som ikke må tale dansk eller omgås andre mænd pga. deres religiøsitet, og vel næppe hænderne på de unge som snakker etnisk babysprog trods at de aldrig har haft mere med deres forældres hjemland at gøre, end en sandkage har haft med en ørken.

Skulle vi mangle nogle hænder, hvad jeg iøvrigt stærkt tvivler på, så bliver det udenlandske hænder tilhørende kloge hoveder. Hvorfor man så ikke må gifte sig med en udlændig, kunne det være rigtigt interessant at høre forklaringen på.

Der er bare ikke nogen politikere der ved hvad de laver. De må rejse hjem midt i deres ferie, hvis ikke lige de fik læst sidste memo fra spindoktorerne.

Hvis man virkelig vil ændre noget i dansk politik, skal man ikke stifte et parti som Liberal Alliance, men opkøbe meningsmålingsfirmaerne. Så kan man få hvad som helst gennemført.

Sørgerligt, men ikke helt usandt. 

Ingenting vil hjælpe hvis ikke vi får en skattereform  som en gang for alle fjerner lighedsprincippet. Ingen automatiske ydelser, men hjælp og støtte efter behov til de som trænger, - og intet til dem som kan selv.

 

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)