Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statsministerens nytårs tale

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Helle - houseofkids.dk:

Der er eet løntillæg når man arbejder om natten. Min mand har gjort det i en lang periode som grafisk trykker - det gav vist 900 kr ekstra om ugen.

Takker for svar :-) Hvis så ens løn er 300.000 om året, så har han så tjent en ekstra årsløn på seks år. Det vil sige med 30 års arbejde, har man tjent 35 års løn, og hvis pengene var behandlet fornuftigt, kunne man gå fem år før på pension and alle andre.

Enig - bortset fra at det nok er ganske få som kan holde til det mere end 10-20 år ;·) og at regeringens ønske er at folk skal blive længere tid på arbejdsmarkedet. Så hvis vi skal opnå dette, så er løsningen bare ikke mere i løn.

Og så er det jo faktisk en meget stor gruppe mennesker som arbejder om natten. Vi snakker også indenfor det offentlige, eks plejesektoren, politi, brandvæsen osv. Hvor tit ser man en 63 årig sygeplejerske eller sosuhjælper.... det er et særsyn i hvert fald.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Mads:

Helle - houseofkids.dk:

Der er eet løntillæg når man arbejder om natten. Min mand har gjort det i en lang periode som grafisk trykker - det gav vist 900 kr ekstra om ugen.

Takker for svar :-) Hvis så ens løn er 300.000 om året, så har han så tjent en ekstra årsløn på seks år. Det vil sige med 30 års arbejde, har man tjent 35 års løn, og hvis pengene var behandlet fornuftigt, kunne man gå fem år før på pension and alle andre.

Enig - bortset fra at det nok er ganske få som kan holde til det mere end 10-20 år ;·) og at regeringens ønske er at folk skal blive længere tid på arbejdsmarkedet. Så hvis vi skal opnå dette, så er løsningen bare ikke mere i løn.

Og så er det jo faktisk en meget stor gruppe mennesker som arbejder om natten. Vi snakker også indenfor det offentlige, eks plejesektoren, politi, brandvæsen osv. Hvor tit ser man en 63 årig sygeplejerske eller sosuhjælper.... det er et særsyn i hvert fald.

Det er nemlig rigtigt i min verden er det en kortsigtet og egoistisk handling at afskaffe efterlønnen, krisen har vist at vores arbejdsmarked, ikke er 100% fail proof, og efterlønnen blev jo i sin tid oprettet for at give os unge mennesker en chance på arbejdsmarkedet, og personligt så tror jeg på at danmark bliver et uland om ikke ret mange år, hvor ungdoms arbejdsløsheden bliver omkring de 80% men det er en anden historie, det korte af det lange er det er meget dumt at afskaffe efterlønnen.

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person


Seo++:

Det er nemlig rigtigt i min verden er det en kortsigtet og egoistisk handling at afskaffe efterlønnen.

 

Hvorfor er det kortsigtet at afskaffe efterlønnen?

Hvorfor er det egoistisk at afskaffe efterlønnen?

Når det er sagt, så er jeg den første, der vil stemme for at udslidte personer inden for brancher så som slagteriarbejdere, jord-og betonarbejdere mv. kan gå på førtidspension.

Men så er det fordi de ikke kan klare at arbejde mere - ikke fordi de vil hygge sig.

Seo++:

Efterlønnen blev jo i sin tid oprettet for at give os unge mennesker en chance på arbejdsmarkedet 

 

Det der giver chancen på arbejdsmarkedet er dine kvalifikationer - ikke din alder. Hvis du f.eks. søger et salgsjob og beviseligt kan sælge bare dobbelt så meget som alle andre ansøgere og du kræver det samme i løn, så er arbejdsgiver totalt ligeglad med om du er ung eller gammel - så er det dig han vil have.

 

Seo++:

Det korte af det lange er det er meget dumt at afskaffe efterlønnen.

 

Hvem er det, der skal betale til vores samfund?

Til de unges uddannelse?

Til de ældre der har brug for hjælp på plejehjemmet?

Til personalet på sygehusene?

Det er dig og mig.

Men jeg har IKKE lyst til at betale for at sende fuldt arbejdsdygtige mennesker på evighedsferie på solkysten hvor de kan gå rundt og spille golf for mine skattekroner.

Vi bliver nødt til at være flere der yder en indsats hvis vi skal fastholde ydelserne til dem der virkelig trænger til det.

Og det starter med, at folk ikke skal slappe af og sige "Jeg går alligevel snart på efterløn så jeg gider ikke uddanne mig, arbejde ekstra osv.

Nej, folk bør få en anden indstilling - en indstilling til at gøre noget, så vi også fremover kan konkurrere med den stadigt øgede konkurrence fra udlandet, specielt Indien og Kina.

For de sover ikke derovre. Det er kun lige begyndt.

Den person jeg anser for at være verdens dygtigste og højest betalte i markedsføring har jeg på video hvor han underviser kinesiske virksomhedsledere.

Tag det som et tegn på hvad der er i vente.

Når enderne ikke hænger sammen for at få økonomien i den danske statskasse til at gå op, så bør alt tages op til overvejelse, så pengene bliver fordelt mest rimeligt.

Og det skal gå stærkt med tilpasningerne.

Den hastighed som regeringen lægger op til ved jeg ikke om jeg skal grine eller græde over.

Det er NU vi har brug for forandringen  - ikke om 15 år.

Der er kun een vej ud af krisen: At blive dygtigere, at arbejde mere intelligent, at bruge mere tid på at skabe vækstvirksomheder, der kan konkurrere internationalt.

At tro andet er at stikke blår i øjnene på sig selv.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person


Jeg fandt lige denne regnestok fra Liberal Alliance: www.finanslov2011.dk

Kan godt lide det, pengene skal bruges til lidt længere nede på siden:

Afskaf multimedieskatten - Sænk selskabskatten til 12,5% - Fjern iværksætterskatten - Styrk forskning & uddannelse -  Betal af på statsgæld

SÅDAN skal det gøres

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:


Jeg fandt lige denne regnestok fra Liberal Alliance: www.finanslov2011.dk

Kan godt lide det, pengene skal bruges til lidt længere nede på siden:

Afskaf multimedieskatten - Sænk selskabskatten til 12,5% - Fjern iværksætterskatten - Styrk forskning & uddannelse -  Betal af på statsgæld

SÅDAN skal det gøres

Venlig hilsen,

Christian

 

Og hvor står der noget om ekstraudgiften til førtidspensioner?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:

Der er kun een vej ud af krisen: At blive dygtigere, at arbejde mere intelligent, at bruge mere tid på at skabe vækstvirksomheder, der kan konkurrere internationalt.

 

Og det har vi så sagt de sidste 20 år. Og problemet er jo netop at det kan vi ikke. Så derfor må vi acceptere at der er arbejdsløshed i DK, og så kan vi ligesågodt parkere folk hvor de koster mindst.

/Kenneth

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Christian iMARKETING:


Jeg fandt lige denne regnestok fra Liberal Alliance: www.finanslov2011.dk

Kan godt lide det, pengene skal bruges til lidt længere nede på siden:

Afskaf multimedieskatten - Sænk selskabskatten til 12,5% - Fjern iværksætterskatten - Styrk forskning & uddannelse -  Betal af på statsgæld

SÅDAN skal det gøres

Venlig hilsen,

Christian

 

 

Og hvor står der noget om ekstraudgiften til førtidspensioner?

 

 

Det gør der sikkert ikke - men blot det, at tale om emnet og gøre det forståeligt for almindelige borgere er da et kæmpe fremskridt.

Jeg er faktisk så meget for deres åbenhed og indstilling til tingene, at jeg lige har meldt mig ind, da jeg mener, at det er dét parti der bedst varetager de mindre virksomheders interesser. 

Venlig hilsen,

Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Christian iMARKETING:

Der er kun een vej ud af krisen: At blive dygtigere, at arbejde mere intelligent, at bruge mere tid på at skabe vækstvirksomheder, der kan konkurrere internationalt.

 Og det har vi så sagt de sidste 20 år. Og problemet er jo netop at det kan vi ikke. Så derfor må vi acceptere at der er arbejdsløshed i DK, og så kan vi ligesågodt parkere folk hvor de koster mindst.

/Kenneth

Kenneth, som samfund har vi ikke råd til at parkere folk. De svage, der har givet op skal have muligheden; men alle andre må yde det, der skal til.

Gør vi ikke det, så kan du 100% sikkert vinke farvel til velfærdssamfundet som du kender det i dag.

Vi har slappet af og hygget os længe nok - der er en stor verden der kommer derude - uanset om du lukker øjnene eller ej, så kommer den - i form af bedre service og lavere priser.

I gamle dage sloges landene med våben. Uhyre primitivt.

I dag slås de om den økonomiske magt gennem bedre og bedre markedsføringskanaler, specielt Internettet.

USA har solgt sig selv til Kina ved at optage kæmpe statslån til at financiere overforbruget.

Det er IKKE en farbar vej, hvis vi som nation, som virksomheder og som privatpersoner skal bevare vores selvstændighed.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Og hvor vil du skaffe alle de arbejdspladser henne????

Den offentlige sektor skal skæres ned. = med flere arbejdsløse.

Byggeriet er dominæret af polakker der arbejder for mindste lønnen.

I de store vidensvirksomheder importerer de faglærte med special viden istedet for at uddanne dem.

IT branchen ligger efterhånden i Indien.

Vores slagterier ligger i Tyskland. Hvores vinduer bliver lavet i polen. Vores elektronik i Kina eller taiwan. Og sejlet hertil i et skib der er bygget i Syd korea, og som sejler under bekvæmligheds flag, med viatnamesiske matroser.

Og i dette vil du oprette flere arbejdspladser???

Du må undskylde men jeg kan ikke se hvor vi kan lave en vækst sådan at alle kan få et arbejde. Og så længe der er en stor arbejdsløshed er det nytteløst at snakke om efterlønnen. Så er det vigtigere at man seriøst begynder at overvejer hvor der er mangel, og så se på de kvalifikationer den masse har. Inden at folk begynder at dø på arbejdspladsen.

/Kenneth

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Arvejdspladser er ikke noget man får.

Arbejdspladser er noget man skaber fordi behovet er der.

Arbejdspladser er en (behagelig) side-effekt af intelligent produktudvikling og god (international) markedsføring.

Målet for en virksomhed er ikke at skabe arbejdspladser; men de vil opstå fordi arbejdskraften er nødvendig for at få virksomheden til at ekspandere.

Hvis du har brug for et specifikt eksempel, så kom med et specifikt område du kunne tænke dig at få flere arbejdspladser i, så vil jeg komme med mit bud på hvordan det kan lade sig gøre.

Venlig hilsen,

Christian

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)