Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statsministerens nytårs tale

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Du fordrejer det lidt, ved ikke at forholde dig til at det vi har af råderum er omkring 5 kr/plade, for et print på 16 lag. Og her skal en maskine eddemadme køre hurtigt. Ligeså så skal det laves fejlfrit. Samt testes før at kommer ud til kunden.

Vi har i DK i mange år optimeret vores produktion, fundet nye måder at producere tingene på, men er kommet til den konklusion, at nogle ting kan vi ikke klare. Og derfor vil der med tiden ske et større og større fald i produktionen i DK. Og det er fordi at det er billigere at bruge en traditionel produktionsmetode, i et land der er ligeglad med miljø og ansatte.

Om vores sælger ikke er dygtige nok, er en anden diskution som jeg ikke kender noget til, jeg lytter normalt ikke til dem.

Men kan spørge hvilken maskine ville du købe, hvis du kan få to ens, en til 130.000 kr og en til 250.000 kr. Begge med afgifter til EU og DK......sat op og klar til produktion. Eneste forskel er at den ene er lavet i Tyskland, den anden i Taiwan, med agent i DK.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Jeg sidder nu tilbage med fornemmelsen af at vi som vælgere deltager i en slags stoleleg. Efterlønnen er jo et taknemmeligt emne, fordi det er de færreste vælgere der overhovedet har spekuleret i om det er noget de vil benytte når tiden kommer.

Hvad de færreste vælgere er klar over, er at efterlønnen er resultatet af en række forlig, og at de justeringer som det ville være muligt at lave i en kommende borgerlig regering, - på ingen måde vil give de økonomiske resultater som den brede vælgerskare tror. "Besparelserne" forudsætter jo at alle der har mulighed for det vil benytte sig af efterlønnen, - og det bliver på ingen måde tilfældet. Den måde vi arbejder på idag er jo meget forskellig fra da efterlønnen blev indført. Dertil kommer at de mennesker som rent faktisk kan have brug for at komme på efterløn pga nedslidning, jo så blot kommer på andre overførselsindkomster. De bliver jo ikke raske fordi efterlønnen afskaffes.

Det er nogle billige point, som ikke batter noget i samfundet. Det ligner jo arbejdsløshedstallene hvor arbejdsløse blev aktiveret ved at melde sig hos kommunen en dag om ugen, hvorefter de ikke længere var arbejdsløse, - men så bare hed noget andet. Det ændrede jo ikke på at de intet arbejde havde. Det samme sker med efterlønnen, - så er man ikke på efterløn, - men på invalidepension.

Hvad er det iøvrigt for nogle hænder man mangler?  Det kan da umuligt være de hænder der sidder på skoleeleverne som ikke kan læse eller regne. Det kan heller ikke være hænderne på de kvinder som ikke må tale dansk eller omgås andre mænd pga. deres religiøsitet, og vel næppe hænderne på de unge som snakker etnisk babysprog trods at de aldrig har haft mere med deres forældres hjemland at gøre, end en sandkage har haft med en ørken.

Skulle vi mangle nogle hænder, hvad jeg iøvrigt stærkt tvivler på, så bliver det udenlandske hænder tilhørende kloge hoveder. Hvorfor man så ikke må gifte sig med en udlændig, kunne det være rigtigt interessant at høre forklaringen på.

Der er bare ikke nogen politikere der ved hvad de laver. De må rejse hjem midt i deres ferie, hvis ikke lige de fik læst sidste memo fra spindoktorerne.

Hvis man virkelig vil ændre noget i dansk politik, skal man ikke stifte et parti som Liberal Alliance, men opkøbe meningsmålingsfirmaerne. Så kan man få hvad som helst gennemført.

Sørgerligt, men ikke helt usandt. 

Ingenting vil hjælpe hvis ikke vi får en skattereform  som en gang for alle fjerner lighedsprincippet. Ingen automatiske ydelser, men hjælp og støtte efter behov til de som trænger, - og intet til dem som kan selv.

 

Rigtig rigtig godt indlæg... virkelig!

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth.

Det er nogle år siden jeg har rodet med elektronik, så det skulle kun tages som et eksempel.

Kenneth:

Om vores sælger ikke er dygtige nok, er en anden diskution som jeg ikke kender noget til, jeg lytter normalt ikke til dem.

 

Uden at kende noget til din situation kan jeg kun sige: "Bad idea!"

Som virksomhedsleder bør du have lige så meget opmærksomhed rettet imod hvor det næste salg skal komme fra som imod din produktion.

Det er eet af de store problemer, der er årsagen til at danske virksomheder ikke vokser:

De investerer ikke nok interesse, tid og penge i at blive bedre til at sælge.

Og så står de bagefter og fortæller, at markedet ikke er der.


2 skovarbejdere bliver angrebet af en bjørn.

Da den ene begynder at løbe råber den anden: "Du kan da aldrig løbe fra en bjørn".

"Nej", råber den anden tilbage, "det behøver jeg heller ikke at gøre, jeg skal bare løbe fra dig".

 

Indsæt venligst din største konkurrent i den anden skovarbejders sted for at forstå meningen.

Eller hvis vi skal se på det som nation, de lande, der er vores største konkurenter.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg synes egentligt efterløns afskaffelsen etc. er et meget godt wake-up call!

Vi er i mine øjne derhenne hvor man skal spørge hvad man kan gøre for sit land, mere end hvad landet kan gøre for en!

Jeg skal ærligt indrømme at jeg hader den der, med at alle mulige andre får alting foræret, mens jeg skal knokle hårdt og vi er så stakkels! Helt ærligt tag jer sammen!

Vi tilhører den lille del af verdens befolkning, der har sociale ydelser, der hjælper kronisk syge! Tag dog for pokker at vis noget taknemlighed!!!

Jeg er oprigtigt bange for at velfældstaten, er en umulig drøm, for alt hvad jeg ser af folk (inkl. jeg selv) der får en masse foræret, er at de bare kræver mere og klynkter når de ikke får det!

Føj! Vi på Amino, de selvstændige dem med drømende og visioner, og ikke mindst vijlen til at gennemføre dem, har sgu et større ansvar!

Jeg tror det er tiden, hvor vi som dansker står lidt mere sammen, og istedet for at kigge misundeligt på naboen, tage skæbnen i egen hånd og stolt siger hvad vi kan bidrage med!

Ligesom den sejeste abe, ham der ubetinget score mest, har den rødest rumpe, skal den sejeste dansker findes som ham der der betaler mest i skat!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vælgerskaren er blevet så desillusioneret og demoraliseret, at Danmark skal ramme bunden før erkendelsen opstår. Til den tid er det bare for sent.

Pris på efterløn: 16.000.000.000 kroner årligt.

Statens løbende underskud: 100.000.000.000 årligt. Genopretningsplanens "velfærdsmassakre" skal nedbringe det årlige underskud til kun 75.000.000.000, men er ca. 9.000.000.000 kroner bagefter, fordi ingen kan styre det offentlige forbrug.

Unge mennesker på Amino kan så gætte på hvem der skal betale denne gæld tilbage.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Nu har jeg arbejdet med print produktion, i DK. En produktion som blev nedlagt i 2007, da det ikke længere kunne svare sig. Og med de konkurranter der var, på det danske marked, så blev der mindre og mindre overskud af produktion, hvor råvarene tilsidst steg fra måned til måned. Og vores konkurranter satte priserne mere og mere ned. Og det sjove er at vi de fleste kun producerede til det danske marked.

Men det er en anden historie.

Jeg er ikke i tvivl om at en god sælger er guld værd. Og at der skal laves en indsats for at få en større bid af markedet.

Men nu har jeg ingen sælgere ansat, og dem der ringer mig op, dem orker jeg ikke at høre på.

Generalt er vi jo meget enig om at det er erhvervslivet som der skal starte lokomotivet. Men ikke helt om hvordan det kan eller skal forgå.

/Kenneth

Ps. Man skal også passe på med ikke at løbe så hurtigt at man snubler.Wink

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Så det du siger er, at den danske stat, selv efter afskaffelse af efterlønnen, gældsætter sig med yderligere ca. 75.000.000.000 hvert år? Tongue Tied

Venlig hilsen,

Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Ps. Man skal også passe på med ikke at løbe så hurtigt at man snubler.Wink

Yeps. Men det er der vidst ikke mange danske virksomheder der risikerer.

Over and out.

/ Christian

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Nej, men dejligt du spørger :-)

Fra et årligt overskud i historisk gode tider på 60 mia. kroner havnede budgetunderskuddet (årligt statsligt forbrug for lånte penge på) 100 mia. kroner. På grund af stabilitetspagten for Euroen er der regler for hvor stort et underskud man må have. Da Danmark fører fastkurs politik overfor Euroen har vi besluttet også at overholde disse regler og var dermed tvunget til at nedbringe det årlige underskud til maks. 3% af vores BNP.

Med andre ord: EU har regler for at føre ansvarlig økonomisk politik og genopretningsplanen skulle nedbringe vores gældsætning til det "maksimale" inden for reglerne. Vel at mærke over en 3 årig periode.

Genopretningsplanen skulle give 25 mia. kroner, men da den ikke overholdes i det offentlige er den 9 milliarder bagefter målet.

HVIS den virkede, så ville Danmark årligt låne 75 mia fremover til senere betaling.

Genopretningsplanen er den nemme 1/4 for at rette op på økonomien til break even.

---

Danmarks problemer er i midlertid:

- Næstlaveste vækst af alle (OECD) lande.

- Verdens største offentlige sektor i verdenshistorien.

- Der vil ske en dramatisk forskydning mellem modtagere og bidragsydere til velfærd.

- Danske arbejdspladser er for dyre. I Tyskland køber man 25% mere ufaglært arbejde for de samme penge. Hvordan vil det påvirke ledigheden og hvad skal Danmarks ufaglærte lave?

Der er en hel masse pile, som peger den forkerte vej for Danmark som land.

Her kommer efterlønnen i spil: Folk der kan arbejde skal arbejde før vi overhovedet har en chance, men hvis "prisen er ligegyldig" så er det nemt, at ønske mere service fra samfundet.

Så beløbsmæssigt kunne man opstille det sådan i en virksomhed:

-100 mia. løbende underskud

-x mia. øgede omkostninger for at holde samme niveau.

+ 25 mia. Genopretningsplan

- 9 mia. Afskrivning af gevinst på genopretningsplan

+ 16 mia. for total afskaffelse af efterløn

-------

-68 (+) -x mia i Årets resultat.

Men hvis vi kun sætter x til 7 mia, så er det kun et spørgsmål om mellemregningen :-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)