Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

export Licens

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen der ved hvordan det er nemmest at få en export licens fra Kina.

Jeg skal importere vare fra kategori 26 hvor der er kvota på.

 

Jeg har kontaktet dem jeg handler med i Kina men de er ikke vant til at give licencer men vil undersøge det.

 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karina, og velkommen til Amino.

Du skal have din CO og Export licens fra din leverandør i Kina, hvis de ikke har det er de ikke vant til at expotere til Europa.

Det skal du så sende disse 2 licenser til Erhvervs og byggestyrrelsen, sammen med en "ansøgning om indførselstilladelse"hvor i du beskriver det du skal indfører.

Du skal så bede Erhvervs o byggestyrrelsen om at sende det til dit fragt selskab.

Går ud fra det er textil eller beklædning.

Michael




Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

 

Tusind tak for dit svar.

det er bare et meget lille foretagende jeg har gang i, jeg vil importere skræddersyede kjoler efter mine kunders ønsker og det drejer sig ikke om mere end ca 3-10 kjoler i måneden.

Kjolerne bliver sendt med posten eller tnt en af gangen og det er derfor jeg ikke helt kan forstå hvorfor de kræver jeg har sådan en licens.

Man bliver jo fuldstændig afskrækket fra at gå igang.

 

Men hvad nu hvis jeg ikke får licensen, kan jeg så risikere at jeg ikke kan modtage mine pakker ?

 


Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karina,

Jeg har aldrig hørt om nogen der ikke har fået deres ting ind, men derimod at nogle ikke har fået det til tiden eller har fået bøde for ikke at ansøge om indførelse.

Men med det antal du snakker om, er der ingen problemer, der er bare endnu en lille detalje vi som importere skal igennem, men det er ikke slemt eller besværlig.
Her er lidt info:

Virksomheder skal søge Erhvervs- og Byggestyrelsen om indførselstilladelse/tilsynsdokument ved indførsel af visse tekstilvarer og visse stålvarer.
Der kræves indførselstilladelse/tilsynsdokument, hvis:





  • Der er tale om visse tekstilvarer, der er omfattet af EU''s regler for indførsel af de pågældende varer med oprindelse i visse tredjelande.
  • Der er tale om visse stålvarer, der er omfattet af EU''s regler for indførsel af de pågældende varer med oprindelse i visse tredjelande.




Virksomheden har ansvaret for at søge om indførselstilladelse/tilsynsdokument, hvis det er påkrævet i forbindelse med varernes overgang til fri omsætning. Undladelse kan medføre bøde.




De gældende importbegrænsninger er først og fremmest rettet mod importen fra tredjelande, der har en så betydelig produktionskapacitet, at fri import i EU vil virke markedsforstyrrende til skade for EU-producenter. Tilsynsforanstaltninger skal give EU hurtige og nøjagtige oplysninger om importen af visse varer fra visse tredjelande, ligesom bestemmelserne medvirker til at hindre omgåelse af oprindelsesreglerne. 


Ansøgning
Ansøgning skal ske på særlige blanketter, der kan hentes under menupunktet ansøgningsskemaer, eller som kan fås hos Erhvervs- og Byggestyrelsen, København (telefon 3546 6030).



Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har snakket med erhvervs og byggestyrrelsen idag, og jeg forklarede dem at det ikke var de helt store antal jeg skulle have hjem men det sagde hun var ligemeget.

 

jeg skal selvfølgelig have mig momsregistreret og i reglen skulle jeg jo også importør reg. men hvis jeg nu bare satser og køber uden at få licensen vil du så råde mig til at blive importør eller vil det gøre mere skade end gavn ?

 

Jeg spørger sikkert temmelig dumt :-)

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karina,

Der er ingen dumme spørgsmål kun dumme svar ;o)

Jeg vil klart anbefalde at du både bliver moms og import reg. da det har flere fordele end ulemper.

Jeg vil ikke råde til at bare få varer ind fra et 3. land, kun hvis det er som varer prøver, men vær sikker på at hvis de finder dig med tiden har du et forklaringsproblem, og så er det først træls.

Jeg går også ud fra at du skal sælge dine ting videre og uanset hvordan du vender og drejer det kan man ligeså godt starte op på den rigtige måde, det betaler sig i længden.

Michael


Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg vil også allerhelst gøre det helt rigtigt, men det virker temmelig besværligt at få den licens.

 

Skal man have en licens fra hvert firma man handler med dernede ? eller er det nok bare at få en med det antal man regner med at importere på et år ?

 

Ville man kunne starte med shoppen nu og så evt håbe at kunne få licencen på et senere tildspunkt ?

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal have en licens for hver leverandør du handler med og for hver ordre. Det kan være svært at få licens fra en leverandør hvis de ikke har den, licenser bliver hos leverandørene fornyt en gang om året, ved årsskiftet.

Jeg ville råde til at få en leverandør der har licens, da det gører tingene en del lettere, samt at de leverandører der har licens typisk er af en hvis størrelse og har kendskab til at expotere til EU.

Det er ikke besværligt at blive import reg. det gør du samtidigt med at du ansøger om moms nr. der er en lille rubrik hvori du skal sætte et kryds, thats it. der går ca. 1-2 uger så er den klar.

At starte shoppen kan du godt, men at ikke at få din licens med fra leverandøren kan give dig bøde for dette hvis de kommer forbi din side, du kan nok gøre det, men jeg ville ikke anbefalde det.

Michael


Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg fortalte ebst at jeg kun lavede ordre på få ting hver gang og hun mente godt at jeg kunne lave en hvor jeg skrev et vist antal pr år jeg regnede med at importere og så trække på den hver gang.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)