Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af firma som dansk som udenlanskdansker

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Søren.Pedersen:
Er der ingen der siger der er, kender faktisk ikke til SMBA forholdende, har aldrig undersøgt det, hvor er fordelen i et SMBA fremfor et ApS for en dansk statsborger bosat i udlandet?

Er selv bosiddende i sverige og har et dansk smba. Der er ingen fordele i det ene selskab frem for det andet. Det er kun konstruktionen der har en forskel.

Bagdelen ved et smba er at man SKAL være 2 om det. Ved et aps så kan man være alene.

ja men det kan jo så være 1% til en og 99% til en anden, men så kommer problemet med "stemmeretten" ind, og hvis den er fordelt ligelidt er det jo ikke sikkert at mister 99% synes så godt om det...

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Peter - Revisor:
Søren og hvor er fordelen med et ApS i forhold til et SMBA?

Hvis man skal pege på en fordel ved et ApS er det at det skattepligten altid vil være tilknyttet Danmark, hvorimod ved et SMBA afhænger det blandt andet af om ledelsen har sæde i Danmark eller ej.

/Henrik

 

Korrekt, og med ledelsen menes der således dem der ejer firmaet eller en evt ansat direktør, skal vist lige undersøges, men temmelig interessant, bestemt

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Yes...ret interessant.

Henrik....kan ikke lige greje nedennævnte!

Hvad nu hvis ledelsen i et SMBA...ikke har sæde i DK.

Hvad sker der så?

 

MvH

Peter

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej igen.

Yes...ret interessant.

Henrik....kan ikke lige greje nedennævnte!

Hvad nu hvis ledelsen i et SMBA...ikke har sæde i DK.

Hvad sker der så?

 

MvH

Peter

 

Som jeg forstår det skal der så ikke betales skat i Danmark, men i det land hvor ledelsen er bosat hvad skatteraten så er der for den type indkomst. Visse lande har slet ikke skat for udenlandsk indkomst medmindre pengene "hentes hjem". Det vil så sige at hentes de hjem året efter er det ikke indkomst men derimod formue, og hjemtagning af formue er ikke skattepligtig.... stof til eftertanke :-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:
Korrekt, og med ledelsen menes der således dem der ejer firmaet eller en evt ansat direktør,

Ved afgørelse af, hvor ledelsen har sæde, lægges der vægt på, hvordan der i selskabet  træffes beslutninger. Det afgørende er, hvor de beslutninger, der er forbundet med den daglige ledelse af selskabet, træffes.

Et selskab vil derfor som hovedregel blive anset for at være hjemmehørende i Danmark, når direktionen har sæde eller når selskabets hovedsæde er beliggende her i landet.


/Henrik 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Hvad nu hvis ledelsen i et SMBA...ikke har sæde i DK.

Hmmmm ...... ser ud til at selve registreringen er nok til at fastholde dansk skattepligt efter selskabskattelovens § 1.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1921846&vId=0

Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Først og fremmest undskyld for ikke selv at have været på siden jeg henvendte mig med mit første spørgsmål. Jeg har ligget syg og har absolut ingenting kunne foretage mig.

Det lyder rigtigt dyrt at skulle starte op med enkeltmandsfirma og udenlandskdansker. Jeg ved godt at det ikke er gratis at skulle strte op, men at bruge så mange penge på juridisk assistance til at begynde med lyder absurt når man kan starte op gratis fra dag til anden hvis blot begge mine ben var placeret på dansk jord.

Jeg begynder virkeligt at overveje om firmaet istedet skulle registreres i Mexico. Her er skatten jo også kun 30%, men det får jeg selvfølgelig kun glæde af hvis mit firma kører med overskud fra dag et.  Det virker bare lidt uoverskueligt at skulle håndtere de Mexicanske love og regler meeeen.........., det er da værd at overveje når det er så omstændigt for mig i Danmark. Så meget for iværksætterhjælp og specielt nu når man faktisk står og ønsker at skulle betale skat i DK hvormange har lyst til det.

Er der nogle barrierer for at have et Mexicansk firma, men med export til DK. Jeg skal vel stadigvæk registeres som importør i DK? På skats hjemmeside siger de at man først skal have et CVR. nr. for at kunne reg. sig som importør. Hvordan hænger det sammen?

Hav en dejlig dag,

Venligst

Karina

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)