Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode metatags og optimering af hjemmesider

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg laver hjemmesider i Golive og har sådanen standard til at fremstille metatags, men er nogen gange i tv...nogengange i tvivl om det er godt nok og søger derfor hjælp!!
Det er først og fremmestt min egen sidee, der skal optimeres (www.helnaeshus.dk), men jeg har også lavet et par andre, der godt kunne trænge til en hjælpende hånd til at komme frem på de forskellige søgemanskiner!!

VH
Ane
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Meta tags er langt fra nok. Faktisk er der kun tre (eller 2½) der virker. Så de andre du har, kan du ikke bruge til en dyt


  • Description: en fyldestgørende beskrivelse, der forklarer hvad den enkelte side indeholder og beskriver. Heri skal søgeordet naturligvis stå også.

  • Keywords: alle nøgleordene for siden skrives her. Bemærk ordet i bold! Det er vigtigt det er på sideniveau, du gør det fremfor alle nøgleord for det overordnede site (når jeg siger ''site'' er det hele domænet/hjemmesiden, og når jeg siger ''side'' er det den enkelte side)

  • Title (den halve, men den vigtigste): en titel, som er den der dukker op i søgeresultaterne og øverst i browservinduet. VIGTIG at søgeordet er heri også :-)


Derudover skal du sørge for linkbuilding til de forskellige sider (det som der af uvidende kaldes dybe links eller ulovlige links hehe ). Du skal sørge for at sidernes tekster kan læses (altså, det skal ikke være i billeder, som det er nu) og indeholder de vigtige nøgleord i en letlæselig sammenhæng. Så vidt muligt ville jeg fjerne alle de interne scripts, som javascript og style sheet og gøre dem eksterne...

Men af hvad jeg kan se er billederne med tekst sådan set de værste - so get to work

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for de vise ord... kan godt se, at der er noget at gå i krig med, men hvad pokker... siden skal alligevel laves om, så den er mere overskuelig og med større tekst... som et par enkelte ting!

Når du skriver, at kun 21/2 virker, hvad mener du så helt nøjagtig?? Da jeg ikke selv har så meget forstand på det er det standard htmlkoder (hentet fra nettet), som jeg har tilpasset og sat ind. Det kan sku'' da lige passe, at de så ikke virker?? Og linkbuilding? Kan du komme det lidt nærmere?

Jeg ved godt at teksten burde være sat, men da jeg lavede sitet, kunne jeg ikke få det til at fungere ordentligt og da jeg egentlig kun bruger den som præsentation af mit firma, var det vigtigere at det så pænt ud frem for, at det var funktionelt... kunne dog nu godt tænke mig at gøre siden mere set og har jo så derfor et problem som du siger, men det må jeg jo se og få rettet op på!

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du skriver, at kun 21/2 virker, hvad mener du så helt nøjagtig??

Hej Ane

Jeg tror Marcel mener at < TITLE > tag ikke er et < META > tag, men det tæller med for 1/2
fordi både < TITLE > tag og < META > tags skal placeres sammen i < HEAD > sektionen.
(Men det er kun et gæt ;-] )





Og linkbuilding? Kan du komme det lidt nærmere?

Det betyder at Du skal arbejde på at få andre hjemmesider til at linke til Din hjemmeside





kunne dog nu godt tænke mig at gøre siden mere set og har jo så derfor et problem
som du siger, men det må jeg jo se og få rettet op på!

Du kan også prøve at kigge på gSEO, her kan Du også finde vejledning vedr. søgemaskineoptimering

God arbejdslyst

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Marcel

 

Nu bliver jeg lige lidt forvirret:


Dato: 07-02-2007 08:50:36 Forfatter: Marcel Fuursted

Meta tags er langt fra nok. Faktisk er der kun tre (eller 2½) der virker. Så de andre du har, kan du ikke bruge til en dyt

    &nbsp; &nbsp;
  • Description: en fyldestgørende beskrivelse, der forklarer hvad den enkelte side indeholder og beskriver. Heri skal søgeordet naturligvis stå også.

  • &nbsp; &nbsp;
  • Keywords: alle nøgleordene for siden skrives her. Bemærk ordet i bold! Det er vigtigt det er på sideniveau, du gør det fremfor alle nøgleord for det overordnede site (når jeg siger ''site'' er det hele domænet/hjemmesiden, og når jeg siger ''side'' er det den enkelte side)

  • &nbsp; &nbsp;
  • Title (den halve, men den vigtigste): en titel, som er den der dukker op i søgeresultaterne og øverst i browservinduet. VIGTIG at søgeordet er heri også :-)



 

På siden www.gseo.dk finder jeg dette:

 

>De gamle og mest kendte META tags ''Description'' og ''Keywords'' ignoreres nu af Google
>Man har ikke længere nogen glæde af at lægge en masse nøglesøgeord ind i det META tag der hedder ''Keywords'', da både META tag''et ''Description'' og ''Keywords'' i dag ignoreres af fx Google.

>I stedet er det jo selve indholdet på selve siden der betyder noget og som er det søgemaskinerne i dag får indekseret og optaget.

 

Hvilken statemen er korrekt pt?

 

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu bliver jeg lige lidt forvirret
...
Hvilken statemen er korrekt pt?

Hej Ja til EU

Det er mig der ikke har fået opdateret teksten på gSEO, for i dag er det faktisk en fordel at udfylde
de to meta tags ''keywords'' og ''description'', men den information man tildeler de to tags skal, som
Marcel nævner have relation til indholdet på siden og skal være unik PR SIDE og ikke samme information
for hele hjemmesiden

Selvom det godt kan betale sig at udfylde disse to META tags, så har de stadigvæk kun en begrænset
værdi SEO mæssigt.

Men hvis Du ikke har resourcer til at lave unik information for disse to META tags for alle siderne,
så er det næstbedste at medtage dem men uden data og så kun lade selve indholdet på hver side være
det som søgemaskinerne kan indeksere.

Jeg skal nok få opdateret siden på gSEO snarest og jeg beklager, at Du blev forvirret af de forskellige
udsagn ;-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Grosen

 


i dag er det faktisk en fordel at udfylde de to meta tags ''keywords'' og ''description'', men den information man tildeler de to tags skal, som Marcel nævner have relation til indholdet på siden og skal være unik PR SIDE og ikke samme information for hele hjemmesiden

 

Dette er mange gange et problem i standardløsninger, som f.eks. CMS eller webshops hvor man ikke had adgang til koden.

 

Jeg benytter ScanNet''s shopløsning som jeg er yderst tilfreds med set fra et administrativt synspunkt, men SEO mæssigt lader den lidt tilbage at ønske, da man ingen mulighed har for at ændre meta tags f.eks.

 

For at tilmelde en side til Googles webmaster tools skal man kunne ændre en metatag for at bevise at man er indehaver af siden - dette er et stort problem da Scannet ikke tillader dette.

 

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
For at tilmelde en side til Googles webmaster tools skal man
kunne ændre en metatag for at bevise at man er indehaver af siden -
dette er et stort problem da Scannet ikke tillader
dette.




Ja til EU



Du kan også tilmelde Dig ved at uploade en fil med et forudbestemt navn
til roden af Dit website, kan Du få lov til det?



/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-02-2007 14:45:13 Forfatter: Grosen Friis&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; [grosen.com]
For at tilmelde en side til Googles webmaster tools skal man kunne ændre en metatag for at bevise at man er indehaver af siden - dette er et stort problem da Scannet ikke tillader dette.

Ja til EU Du kan også tilmelde Dig ved at uploade en fil med et forudbestemt navn til roden af Dit website, kan Du få lov til det? /Grosen Friis

 

Nej, dette tillader ScanNets løsning heller ikke. Ingen upload af filer overhovedet. Skal man f.eks. uploade et billede foregår det ved at oprette en dummyvare, lægge billedet herpå og så lade varen være inaktiv. ScanNets løsning har desværre en del sådanne mærkelige "features".

 

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
SÅ er jeg tilbage - rede til at forsvare min hensynsløse bemærkninger og tage mod kritik

Men vent... Nå, men tak, Grosen; den har du jo klaret for mig :) Jeg har lige haft travlt de sidste par dage (og har stadig) - og det er INGEN grund til at glemme Amino (I know). Men jeg har altså været lidt fraværende på den front... Sorry :-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)