Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal sort arbejde anmeldes?

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Anders Christensen:
Det her stikkersamfund der lægges op til her i Danmark er altså lidt af et skråplan vi er på vej ud i og langtfra holdbart i længden..

Det store flertal i Danmark har igennem mange år valgt et samfundssystem med en meget udpræget grad af fællesskab - centralt financieret over skatten.

Så når folk snyder i skat eller arbejder sort, så stjæler de af fælleskassen. At snyde i skat svarer til at stjæle af kagekassen i fodboldklubben - det er tyveri fra vennerne, og det er sgu det laveste man kan kaste sig ud i.

Set i det lys kan jeg slet ikke hidse mig op over anklager om "stikkersamfund". Det samme kunne jo så siges om alle andre kriminelle forhold. Hvis myndighederne ikke kunne få tips og hjælp fra befolkningen, så ville der aldrig blive opklaret ret meget. Vi har en fælles forpligtelse til, at sikre at det samfund vi på demokratisk vis har vedtaget at vi vil have faktisk også fungerer.

Jeg synes det er et sundhedstegn, at der stadig er nogle af os der kan blive forarget over de nasserøve, der kører på friløb.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:

hej Ib,

først og fremmest vil jeg sige at du faktisk kommer med anklager, som om jeg har ikke mit bord ren??? jeg kunne godt tænke mig hvis du gad uddybe dette, for jeg  på ingen måder støtter sort eller illegalt arbejdskraft som er endeligt en og det samme ting. Men hvis du mener som du skriver mellem linierne at jeg har ikke mit bord ren og måske ligefrem anklager mig for dette på et åbent forum, så skal du have dit ryg fri, for ellers kan jeg hurtig finde på at finde at sende dig en regning for personlig angreb og fornemmelse.

Du er velkommen til at sende mig en regning.

 Kære Ib, jeg sjældent siger det til nogle, men du er begyndt at irritere mig. Dine påstullater er underlige og jeg vil generelt frabede dig om at skrive noget på mine indlæg igen. så længe dine indlæg er kritiske og generaliserende som ikke fører til noget positivt, som er ikke samfunds støttende eller lign så vil jeg sige opret dine egne indlæg.

Du er i et åben forum på smme måde som jeg og alle andre, derfor opstår der også debatter, det må du finde dig i, ellers lad være med at ytre dig så tåbeligt.

Jeg har ikke taget stilling til om du gjorde det lovligt eller ulovligt, men ligesom andre i tråden har jeg opfordret dig til at synliggøre dine ydelser.

Endvidere har jeg også opfordret dig til at sende mig PM er som du også kunne vælge, herunder dine regninger til mig for overtrædelse af straffelovens § 267. 

det her indlæg handler om at støtte studerende fra udlandet og evt give dem legalt arbejde og med dette indlæg vi skal finde ud af hvordan kan man anmelde dem der udnytter mennesker.

for jeg selv havde det svært ved at finde ud af hvor skal man skrive til skat.

 

lokaldistribution.dk:

hej Ib,

først og fremmest vil jeg sige at du faktisk kommer med anklager, som om jeg har ikke mit bord ren??? jeg kunne godt tænke mig hvis du gad uddybe dette, for jeg  på ingen måder støtter sort eller illegalt arbejdskraft som er endeligt en og det samme ting. Men hvis du mener som du skriver mellem linierne at jeg har ikke mit bord ren og måske ligefrem anklager mig for dette på et åbent forum, så skal du have dit ryg fri, for ellers kan jeg hurtig finde på at finde at sende dig en regning for personlig angreb og fornemmelse.

 Kære Ib, jeg sjældent siger det til nogle, men du er begyndt at irritere mig. Dine påstullater er underlige og jeg vil generelt frabede dig om at skrive noget på mine indlæg igen. så længe dine indlæg er kritiske og generaliserende som ikke fører til noget positivt, som er ikke samfunds støttende eller lign så vil jeg sige opret dine egne indlæg.

det her indlæg handler om at støtte studerende fra udlandet og evt give dem legalt arbejde og med dette indlæg vi skal finde ud af hvordan kan man anmelde dem der udnytter mennesker.

for jeg selv havde det svært ved at finde ud af hvor skal man skrive til skat.

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Anders Christensen:
Det her stikkersamfund der lægges op til her i Danmark er altså lidt af et skråplan vi er på vej ud i og langtfra holdbart i længden..

Det store flertal i Danmark har igennem mange år valgt et samfundssystem med en meget udpræget grad af fællesskab - centralt financieret over skatten.

Så når folk snyder i skat eller arbejder sort, så stjæler de af fælleskassen. At snyde i skat svarer til at stjæle af kagekassen i fodboldklubben - det er tyveri fra vennerne, og det er sgu det laveste man kan kaste sig ud i.

Set i det lys kan jeg slet ikke hidse mig op over anklager om "stikkersamfund". Det samme kunne jo så siges om alle andre kriminelle forhold. Hvis myndighederne ikke kunne få tips og hjælp fra befolkningen, så ville der aldrig blive opklaret ret meget. Vi har en fælles forpligtelse til, at sikre at det samfund vi på demokratisk vis har vedtaget at vi vil have faktisk også fungerer.

Jeg synes det er et sundhedstegn, at der stadig er nogle af os der kan blive forarget over de nasserøve, der kører på friløb.

Jeg er på ingen måde uenig, men derfra og så til selv at gå rundt og opsøge folk der arbejder sort for at anmelde det, virker for mig lidt for meget som en opgave der ikke er borgerens men statens.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, naturligvis er det ikke borgernes opgave at lave opsøgende arbejde - hverken i skattesager, sociale sager eller kriminelle sager. Men jeg kan bare ikke se noget galt i, at man anmelder de kriminelle handlinger man opdager i det omfang man orker det. Myndighederne har skam brug for vores hjælp.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

det er både statens opgave men borgerne skakl hjælpe til. det er vores alles land som skal fungere . Vi alle er med til at give og tage far den samme kasse.

Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:
de håndværker som jeg har snakket med er stakkels polakker som har ikek andre muligheder end at arbejde for 50 eller mindre i timen da de siger at de kan ikke finde andre jobs i dk

Nej men så kan de jo bare rejse hjem til Polen igen, Længere er den vel ikke.

Det er som en Dansker der rejser ud i verden for at søge lykken og fejler eller hvad ?

Forventer du måske at hvis du fejler i det store udland at landet du søgte lykken i ville betale for dit videre ophold og betale børnepenge, sygedagpenge osv. ? skriv lige et navn på et land der gør det samme.

Jeg kan så lige tilføje at jeg har arbejdet sammen med mange fra Polen og andre af de gamle østlande.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

det må vi så håbe------lykken findes kun i dit indre..........

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 21:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Puuuh. Jeg prøver lige at komme med lidt fra mig, nu ikke ta det ilde op. Bare mit syn på tingene.

Jeg tror du spørger for du lige vender den med dig selv, hvem indberetter man sin indkomst osv til? Skat? Hvis dette er et kæmpe mål for dig, kan jeg simpelthen ikke forstå du vil skrive til dem. Hvorfor havde du ikke gjort som det første at gå ind på skat.dk og wupti der står et nummer også ringer du. De kan helt sikkert sende dig det rigtige sted hen. Så kunne det gå lidt hurtigere.

Du fortæller at arbejderne ikke har fået løn osv når de har arbejdet sort. Men de vælger sku selv at arbejde sort, om de er udlændinge eller ej. De kan vel kende forskel på forkert eller rigtigt? De er i Danmark for at studere eller whatever, burde de ikke at tænkt over det inden de rejste til landet? Selvom det måske er værre i deres eget land. I stedet for at gå at spise i skraldespande er der herberg diverse steder hvor det nok er muligt at få noget at spise. 

Polakker der går til 40 - 50kroner i timen. Ja det er fandme ærgeligt, men det er jo tit intet ulovligt i dette da de bliver udlejet ud og holder overenskomsten i deres land. Hvad er problemet? Du har håndværkere der arbejder til 99kr timen. Altså jeg synes sku ikke det er meget bedre, men nok om det, der har jeg også fortalt min mening.

Du nævner IB ikke skal kommenterer dine indlæg mere. Du laver dem i et åbent forum, du kan ikke forvente alle har samme mening som dig. Du nævner du kan sende brev om at han beskylder dig for noget osv.

Hvad med disse firmaer du beskylder for sort arbejde. Har du beviser? Ellers kan den jo bare ryge direkte tilbage til dig. Selvfølgelig ikke hvis du er anonym, men lad nu være med at rode dig ud i noget du ikke kan komme ud af igen. Nogen gange er det bedst at feje for egen dør. Ikke dermed sagt du har gjort noget galt.

Jeg er sku ligeglad om naboen betaler dyrt for at få lavet noget sort, og kunne aldrig finde på at melde nogen, men jeg vil ha lov at le hvis deres hus falder sammen eller lignende. ( Det var bare min mening)

 

Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lokaldistribution.dk:

hej

 

det må vi så håbe------lykken findes kun i dit indre..........

 

Tak for dit uddybende svar.

Det er jo virkeligt brugbart.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

ja men det er bare såååååå synd for de studerende der komemr til et ærligt land ok de roder sig ud i noget sort arbejde men de stadig forventer at få deres løn betal ehusleje osv og lige pludselig har de ingenting..........det er sååå synd for de folk der bliver narret  i dk. Hvad fortæller de om dk når de komemr tilbage, ok jeg har arbejdet har ikke fået mit løn ingen fortalte mig hvor jeg skulle gå hen med mit problem ....... vi skal skabe et godt rygte om vores land og vi alle er mennesker. jo de folk der havde sorte jobs og er blevet snydt har lært det, men så komemr der nogle ny til den samme tyrkiske hopla restaurant og så sker det den samme! derfor jeg vil gerne forhindre det at det sker, og vi har da beviser at de hyrer folk ulovligt skat kan vel komme forbi og se alle de folk eller?????

 

 

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)