Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af domæner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Aloha,

Findes der et sted på nettet hvor der handles med .dk domæner?

Tak, Phi

Genvejen til en fantastisk blog

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo flere steder. QXL er det bedste og mest seriøse sted.
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med http://domain.formidleren.dk/ - umiddelbart ser det ikke ud til at være verdens mest professionelle site, men der er godtnok mange domæner til salg der.

Genvejen til en fantastisk blog

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange af de domæner der er til salg der er sandsynligvis ledige.
Jeg har ihvertfald fundet et af mine domæner annonceret til salg der, selvom jeg havde købt hos dk-hostmaster.

Så man kan overveje hvor seriøst man skal tage stedet, eller om det blot er fuskere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Løgstrup
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 16
Fra  efab.dk Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har netop i gang sat www.domainformidler.dk som netop er en portal hvor brugerne kan sætte der domæner til salg.

Kig forbi

Anders

Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær dog opmærksom på at mange af de domæner der er til salg, strider mod domæneloven og det er derfor ofte spild af penge at købe dem.




Jeg citerer lige fra loven:




"§ 12. Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje."




"§ 15. Stk. 3. Klagenævnet kan træffe afgørelse om <u>at suspendere, inddrage eller overføre et domænenavn, der er registreret eller anvendt i strid med § 12</u>, forretningsbetingelser og vilkår fastsat i medfør af § 11, stk. 1, eller i strid med anden lovgivning i øvrigt..."





Med andre ord, har registranten ikke selv anvendt domænet til noget der væsentligt relaterer til navnet FØR dette bliver sat til salg(hvilket er tilfældet i langt de fleste af sagerne), så skal du blot oprette din virksomhed eller dit varemærke og derefter anmode om at de overfører domænet til dig, evt. mod et mindre beløb som kompensation. Nægter de, kan du sende sagen til domæneklagenævnet.




Side 1 ud af 1 (7 indlæg)