Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan om JustEat ud til virksomhederne?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er selv i gang med et koncept, der måske har samme oparstartsmetode, som JustEat havde. 
Er det nogen der ved, hvordan de fik alle de forskellige spisesteder med på ideen?

Jeg tænker specifikt på et problemområde. Mange restauranter, pizzeriaer osv. er ejet af folk med anden etnisk baggrund. Jeg vil gerne undgå at generalisere, men jeg kunne forstille mig, at det er sværere at markedsføre sig overfor dem pga. kommunikationsproblemer. Det kan være, at en stor del har svært ved at forstå sproget fuldt ud i forhold til brochurer og når man forklarer dem om et koncept. Ligeledes kan der være besværligheder i forhold til brugen af internettet, som de ikke i ligeså høj grad er vant til som mange andre.
Nu benytter spisestederne ikke selv internettet, når forbrugerne køber mad (mener det med en slags fax), men det ville de skulle gøre med det koncept jeg har i tankerne.

Kom endelig med bud på, hvorledes man kan markedsføre sig effektivt overfor denne målgruppe.

 

Mvh.... 

 

Ps. Jeg er selv fra udlandet, så jeg vil meget nødigt høre kommentarer, der henviser til fordomme, racisme eller andet....

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kald mig Tute:

Hej

Jeg er selv i gang med et koncept, der måske har samme oparstartsmetode, som JustEat havde. 
Er det nogen der ved, hvordan de fik alle de forskellige spisesteder med på ideen?

Jeg tænker specifikt på et problemområde. Mange restauranter, pizzeriaer osv. er ejet af folk med anden etnisk baggrund. Jeg vil gerne undgå at generalisere, men jeg kunne forstille mig, at det er sværere at markedsføre sig overfor dem pga. kommunikationsproblemer. Det kan være, at en stor del har svært ved at forstå sproget fuldt ud i forhold til brochurer og når man forklarer dem om et koncept. Ligeledes kan der være besværligheder i forhold til brugen af internettet, som de ikke i ligeså høj grad er vant til som mange andre.
Nu benytter spisestederne ikke selv internettet, når forbrugerne køber mad (mener det med en slags fax), men det ville de skulle gøre med det koncept jeg har i tankerne.

Kom endelig med bud på, hvorledes man kan markedsføre sig effektivt overfor denne målgruppe.

 

Mvh.... 

 

Ps. Jeg er selv fra udlandet, så jeg vil meget nødigt høre kommentarer, der henviser til fordomme, racisme eller andet....

 

Det er bare om opsøge dem og få en snak. De skal nok forstå dig. Hvis du synes stadig det er problemet, ansæt mig, så skal jeg nok overtale dem...(Hvis du har en fornuftig ide)

Fra Valby
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tute :-) 


Jeg har selv brugt Jesper Buchs (stifteren af Just-Eat) blog meget. 
Det kan helt sikkert give dig en masse inspiration og besvare nogle af dine spørgsmål.

http://www.jesperbuch.com/

Så sent som for fem timer siden, blev det offenliggjort at de nu træder ind på det indiske marked, men det var dog ved at købe aktier i et allerede eksisterende koncept dernede.  

Det er i hvert fald vigtigt at dit koncept er enkelt, da de andre koncepter der minder om Just-Eat ikke er lige så prof. som Just-Eat. Jeg ville ikke selv vælge andre end Just-Eat, da jeg har en 'fordom' om at Just-Eat er det eneste rigtige. De andre sites ser heller ikke ligeså troværdig ud. 

Held og lykke med projektet. (: 

 

Vh Mikkel Hansen (:

Fra København NV
Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.amino.dk/forums/t/112504.aspx?PageIndex=4

 

Der står lidt om det, Adnan.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tute Smile

http://www.amino.dk/blogs/jesperbuch/archive/2010/01/29/de-f-248-rste-just-eat-229-r.aspx

For et stykke tid siden skrev Jesper B. om hvordan hele det der med Just-Eat startede. Et meget interessant indlæg, hvor vi fik meget stor indblik i opstarten. Læs især kommentarerne, hvor en tidligere partner skriver om forløbet fra sin vinkel. Meget interessant og lærerigt indlæg og kommentar.

Selvom der står meget, bør du læse det hele, inkl. kommentarerne. Jeg er sikker på at du kan bruge det til noget. 

Held og lykke med din projekt.

Kommer snart...

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at den nemmeste måde er at tage ud til dem og vise dem system, start med at give dem blod på tanden og forklar dem hvordan de tjener penge på det .

nu kiggede jeg lige på din ide og umiddelbart er det jo ikke kun folk med anden etnisk baggrund du appellere til, så jeg tror ikke det bliver det store problem

IMO har just-eat en del mangler fordi det er så simplificeret 

Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil klart anbefale at du holder dig langt fra dette område, du Bliver ædt fra starten,inden du går igang. Just-eat.dk,pizzaplus.dk,mad-kurven.dk,etakeway. Du får ikke engang chance. Det er syndt for din penge , vis jeg var dig ville jeg finde på et andet projekt.
Fra København NV
Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aspnet.

Har du læst det link jeg har sat ind lige længere oppe, hvor der kort står forklaret om konceptet?

Det er ikke nogen umiddelbar konkurrence til JustEat og de andre. Det er mere en samme markedsføringsmetode - og det er den jeg godt kunne bruge nogle råd til.

Vores koncept appelerer til bred skare af brancher og virksomheder, hvor madsteder kun er en del af det. Desuden er servicen som minimum gratis i hele 2011.

Vores produkt skiller sig også ud ved, at du promoverer et tilbud. På JustEat er det jo bare menukort online + levering, som naturligvis er meget effektivt. Men vores idé går i bund og grund ud på, at folk skal kunne spare nogle penge og virksomhederne skal kunne markedsføre sig lokalt - dvs. til potentielle forbrugere som er i nærheden af virksomheden, og på den måde forhåbentlig få flere kunder ind!

Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om du kender til dette podcast lavet af Martin Thorborg, hvor han interviewer Jesper Buch :-)

Rigtig lærerigt...

God dag,

Dataindsamling

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

men du må gerne kontakte mig hvis du har brug for forsøgs kaniner
jeg er uddannet It-supporter og driver til dagligt et pizzeria med min bror
så vil sagtens kunne give lidt kvalificeret feedback

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)