Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento/epay - ordre går ind uden der er betalt?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kræves et ordrenummer før man kan lave en betaling - mig bekendt er det et krav fra PBS. Magento opretter først et ordre nummer i det øjeblik ordren går igennem. Hvis du benytter paypal sendes du også til en anden side for at betale.

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Magento opretter rigtigt nok et ordre nr, så snart kunden har trykket på betalingsknappen. Også selv hvis betalingen så ikke går igennem.

 

Jeg antager at de varer du sælger, er så unikke du ikke kan skaffe dem hjem igen? Ellers kan du jo bare løse problemet ved at tillade salg selvom lagerstanden så bliver negativ. Det gør jeg :)

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sælger jo tøj og f.eks. xsmall og large køber jeg kun 1 stk. af. Så hvis kunden forsøger at købe en af disse og hun går fra betaling igen, forsvinder varen som sagt fra shoppen og hun kan ikke købe den.

Men jeg kan bestemt heller ikke gøre det andet, da kunderne så kan risikere at købe samme vare, det bliver noget værre rod :)

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Løsningen for dig - er som der tidligere er nævnt at ændre indstillingen i epay, så lagerstatus først bliver opdateret når betalingen går igennem. Hvis en kunde så sidder med betalingsvinduet åben hele dagen - er det jo deres problem at varen kan være solgt i mellemtiden.

 

 

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Handle stock er slået til hvis det er det du mener. 

Og ganske korrekt lageret står til 1 og tæller først ned når betaling er gået igennem, men derfor står lager status stadig som "ikke på lager" og den kan ikke ændre sig uden jeg gør det manuelt, og så er det jo samme problem igen.

Fra København NV
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

Vi står med nøjagtig samme problem mht lagerstyringen. "På lager" "ikke på lager" . Jeg satte Customerwise igang med at lave et "fix" til dette frusterende problem. Dog virkede det ikke helt optimalt men de arejder stadig på det. Men jeg ville bare høre om du nogensinde fandt en løsning på problemet? Det er jo en gammel debat så kunne være sjovt at høre hvad du har fundet ud af:-)

MVH

Joel

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 05:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel "bare" at lave et cronscript der kører hvert 5 min, hvor den checker at alle varer der har et  lagerantal på 1 automatisk bliver sat "På lager".

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)