Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura på Kinesisk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

 

Jeg er ved at få nogle vareprøver på tøj hjem fra Kina. Efter mange sprogproblemer er det endeligt lykkedes mig at få en faktura fra min kinesiske kontakt. MEN den er jo af gode grunde på kinesisk, og det bliver man sgu ikke meget klogere af. Lige pt ligger vareprøverne i tolden og de vil have en faktura før de kan frigive varerne.

Hvordan gør jeg rent praktisk?? Jeg har en mail fra min kinesiske kontakt hvor han specificere prisen på varerne og fragtprisen. Er det nok at vedlægge den sammen med den kinesiske faktura?

 

Det bedste ville selvfølgelig være at få det kinesiske firma til at lave en faktura på engelsk. Men det har taget 3 dage og mange mails bare at få dem til at forstå at jeg har behov for en faktura og hvad en faktura rent faktisk er.

 

Hvis der er nogen der har erfaring med lignende problemstilling så hører jeg meget gerne fra jer.

 

Hilsen Morten

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten, 

Når du importere skal du altid have følgende til fortoldning:


- Faktura
- Pakkeliste
- Bill of lading
- evt. oprindelses certifikat 


Samtidig er det klart en fordel at få det udarbejdet på engelsk.


Vh. Jan



Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hår her og håber på at Skat vil lave revision af vores 2006-regnskab på et tidspunkt. Samtlige af vores fakturaer fra teleselskaber, internet-udbydere og hoteller i Kina hare vi nemlig på kinesisk. Tag dén, Skat 


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
De fleste kina producenter er så langt fremme at de godt ved havd der skal bruges for at varerne kan komme ind i EU eller US. Har du fat i en leverandør der allerede ved et par sample er besværlig så find en anden. Mit bud er at der er mindst 100 andre der laver det samme i kina.



Under alle omstændigheder burde din kontakt forstå commercial elle proforma invoice.



 



Side 1 ud af 1 (4 indlæg)