Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har I mødt fupsælgere?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Erhvervsbladet skriver i dag om fupsælgere, som ringer virksomheder op og fortæller, at man har vundet en PDA fra HP.
Meningen er så, at man skal høre en svada om printerblæk, som man efterfølgends skal bestille.
Man får naturligvis aldrig sin PDA, og man bliver bombaderet med blæk og regninger.
 
Jeg har selv vundet både PDA''er og chokolade gennem årene - men venter stadig på at få tilsendt mine præmier.
Jeg har sagt ja tak til at modtage præmien - eller gaven, som den også kan hedde - men klart nej tak til blæk og toner.
Jeg er også blevet spurgt, om jeg stadig bruger en bestemt printer (som jeg aldrig har haft). Tanken er naturligvis, at jeg skal sige: "Nej, jeg har en ...... " og dermed tilkendegive, at jeg gerne vil have sendt to hektoliter gult til netop den maskine.
 
De er tilsyneladende i gang med endnu en gaverunde. Denne gang har jeg tænkt mig at "henvise dem til vores it-ansvarlige på tlf 3266 9000" - det synes jeg også I andre skulle gøre.
 
Venlig hilsen
 
Hans Stokholm Kjer   
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
jammen det er da også nummeret til min
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

  Oh yes.... Også i den grad

Prøv blot at se dette som jeg har sakset fra et ældre indlæg herindefra, hvor jeg netop skrev om et meget irriterende firma som blev ved med at ringe og ville sælge os tonere og bekræfte hvad vi havde af udstyr:
 
"I vores virksomhed har vi siden årsskiftet været plaget af det samme kontor-forsyningsfirma, som har ringet til os 2-3 gange om måneden med henblik på at sælge os tonere og andre forbrugsstoffer. Hvergang lægger sælgeren ud med sætningen "Jeg kan se at vi tidligere har registreret at I har en Xerox og en bla. bla. bla. og en bla. bla. bla." De oplysninger er typisk korrekte nok i sig selv, i og med de fik disse oplysninger første gang de ringede i tidernes morgen (og det var oven i købet mig selv der gav dem oplysningerne DOH!!). Sælgeren fortsætter "Jeg vil blot lige checke at I stadig har dette udstyr og som tak for at jeg lige måtte bruge din tid, så vil jeg sende XXX". XXX er så enten en stor æske chokolade, at digitalkamera, et gavekort til en musikbutik eller en flaske god vin. Bagefter forsøger vedkommende så altid at høre om vi ikke ville købe nogle forbrugsstoffer fra dem. De første 4-5 gange de efterfølgende har ringet har vi bekræftet informationerne, men ikke modtaget nogle gaver - måske fordi vi aldrig har villet købe noget af dem - men de lovede os gaverne uanset hvad. Vi lavede derefter en skyldner-liste og havde den klar til næste gang de ringede. Jeg fik så selv æren af at tage telefonen den dag de ringede... Jeg sagde pænt at jeg da gerne ville bekræfte informationerne - når de vel og mærke havde sendt: og så læste jeg hele listen op. Med på listen var også indregnet at vi ca. brugte 10 minutter på at snakke med dem hvér gang de ringede. Sælgeren fik så valget imellem at sende gaverne til os - At vi selv gik ud og købte dem og sendte dem regningen - Eller at vi blot sendte dem en regning på den tid vi havde spildt. Sælgeren lagde derefter blot røret på og vi har ikke hørt fra dem siden (hvilket er ca. en måned siden) "
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
 
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg havde spist (og ikke mindst fået) alt det chokolade jeg er blevet lovet gennem årene ville jeg have vejet minimum 20 kg mere...

Jeg hører fra dem i et fast interval en 3-4 gange om året...

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja jeg blev faktisk ringet op af de der K2M gutter idag - da jeg spurgte til hvordan det kan være at jeg har hørt fra flere at de fik regninger til trods for at de havde meldt sig fra sagde han: "øøøh, det ved jeg ikke noget om."

Inden da havde jeg ladet ham forklare indtil han kom til de 150 DKK, så sagde jeg: "Jamen jeg kan se der står her at det er gratis, der står ikke noeget om 150 kroner eller andre omkostninger - er det så ikke det man kalder falsk reklame?"

...

Sælger: "Det må du snakke med en anden om, jeg sidder bare her og ringer til folk."

Og det var generelt det han sagde til alle mine spørgsmål, han tilbød at jeg kunne tale med chefen og jeg bad bare om at de slettede mig fra alle lister.

(det skal lige siges at jeg havde selv skrevet ind får jeg læste debatten her, de havde også ringet men det passede dårligt på tidspunket så jeg fik nummeret og sagde jeg ville ringe og det ville jeg også indtil jeg læste den udeærkede tråd du finder her og ringede ikke. Måske jeg var lidt hård mod den stakkels sælger )
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/7/2005 7:53:52 PM Forfatter: Helmer Ja jeg blev faktisk ringet op af de der K2M gutter idag - da jeg spurgte til hvordan det kan være at jeg har hørt fra flere at de fik regninger til trods for at de havde meldt sig fra sagde han: ''øøøh, det ved jeg ikke noget om.'' Inden da havde jeg ladet ham forklare indtil han kom til de 150 DKK, så sagde jeg: ''Jamen jeg kan se der står her at det er gratis, der står ikke noeget om 150 kroner eller andre omkostninger - er det så ikke det man kalder falsk reklame?'' ... Sælger: ''Det må du snakke med en anden om, jeg sidder bare her og ringer til folk.'' Og det var generelt det han sagde til alle mine spørgsmål, han tilbød at jeg kunne tale med chefen og jeg bad bare om at de slettede mig fra alle lister. (det skal lige siges at jeg havde selv skrevet ind får jeg læste debatten her, de havde også ringet men det passede dårligt på tidspunket så jeg fik nummeret og sagde jeg ville ringe og det ville jeg også indtil jeg læste den udeærkede tråd du finder her og ringede ikke. Måske jeg var lidt hård mod den stakkels sælger )

 
Sælger: "Det må du snakke med en anden om, jeg sidder bare her og ringer til folk."
 
Æv, hvorfor er det aldrig mig der får sådan en spade i røret, jeg ville have elsket at snakke med ham
 
Mvh. Ole
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/7/2005 11:53:42 PM Forfatter: OleGearløs
Æv, hvorfor er det aldrig mig der får sådan en spade i røret, jeg ville have elsket at snakke med ham
Mvh. Ole

Prøv evt. at tilmelde dig en konkurrence på deres website, så er du næsten sikker på at blive ringet op. Jeg har desværre gjort den fejl een gang.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Ole, jeg oplever tit den slags - jeg tror jeg er en magnet eller sådan noget, f.eks ringede jeg til post danmark i fredags for at spørge om de ikke nok snart ville lade være med at give mig alle andres post i opgangen, hun sagde: "Kan du ikke ringe på mandag, os der sidder her om aftenen kan ikke hjælpe dig". Nysgerrig som jeg er: "Hvad hjælper i så med?" Og Mia fra postdanmark siger så:"Vi sidder her kun for at oplyse hvornår postkasserne bliver tømt".

Jeg var færdig af grin
Side 1 ud af 3 (27 indlæg)