Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har I mødt fupsælgere?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også blevet kontaktet flere gange af et firma der vil sælge mig printertoner - ja, de ringer faktisk bare lige for at sige at jeg skal have en æske chokolade fordi jeg har deltaget i en forbrugerundersøgelse (og ja, det gjorde jeg vist for 2½ år siden - håber ikke at det er æsken fra dengang de vil sende...). Men lynhurtigt drejer alle spørgsmål sig om hvilken printer jeg har, og om det knaldgode tilbud de har. Sommetider er tilbuddet OK, men jeg skal mindst aftage toner til hvad der for mig svarer til 32 års forbrug.

Når man siger at man stadig ikke har modtaget den første æske chokolade de lovede, bliver sælgeren helt stille. Og så sidder jeg og tænker: Bruger fupfirmaet et callcenter som er totalt uviddende om at de fupper de firmaer de ringer op? Eller er det blot sælgeren der er uvidende om hvad der foregår? Eller er sælgeren med i fupfirmaet?
 
Jeg er forøvrigt også blevet kontaktet et par gange af investeringsfirmaer - først et engelsk, derefter et kroatisk - som vil tilbyde mig aktier i spændende firmaer til spotpriser. Har i set filmen Boiler Room - den tænker jeg altid på når jeg får den slags opkald :-)
 
Desværre ødelægger den slags fupfirmaer telemarketing mulighederne for os hæderlige forretningsdrivende som engang imellem vil forsøge sig med lidt canvas telefonsalg
 
mvh Carsten
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
En hurtig måde at afslutte samtalen er at
sige: Må jeg ikke lige få dit nr. så ringer jeg tilbage ... de har nemlig ikke et nr. de vil opgive så ...

Eller spørg om de har en adresse du lige kan få opgivet ...
Øh bø






Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft

Tilmeldt 22. Apr 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan så tilbyde lidt insiderviden, som tidligere telefonsælger i et såkaldt "callcenter". Jeg startede i sin tid hos dem inde på Vesterbro, sammen med 3 andre. Jeg var den af os der holdt længst - hele 4 dage...

De er nemlig så smarte at de sætter det op således at man har en 14 dages ''prøveperiode'' på ren provision, hvorefter man får 10.000,- kr. for de efterfølgende 14 dage + provision. Derefter er lønnen 10K/måned + provision.
Sagen er den at langt de færreste holder i 14 dage, og de undgår således at betale en hel del lønninger. Jeg mindes at veteranen hvor jeg var, havde været der i 4 måneder og stod for oplæring af nye ''sælgere''.
 
Nå, men selve proceduren var således:
Sælgeren har nogle papirer hvor der ordret står hele salgstalen, samt et lille indeks over typiske spørgsmål og svar på samme. Stort set ligegyldigt hvad den man ringer til siger, er det nøjagtig samme tale der leveres.
 
Hele konceptet gik på at man ringede og refererede til en brugerundersøgelse som den mulige kunde havde deltaget i for 1-2 år siden. Det er her værd at bemærke, at der absolut ikke var nogen undersøgelse til grund for dette - det er bare de færreste der kan huske hvorvidt de har reelt har deltaget i sådan en undersøgelse, og det virkede i 95% af tilfældene.
Dernæst fortalte man at man gerne ville sende en lille gave, som typisk var et eller andet der lød flot, men reelt var komplet ubrugeligt. Vedkommende ville aldrig nogensinde modtage denne gave, med mindre man købte noget af der skulle sælges - og det var ikke engang garanti for at modtage noget...
 
I mit tilfælde solgte vi lysstofrør, men der blev også solgt toner og rengøringsmidler fra samme kontor.
Når man så havde bearbejdet kunden lidt, spurgte man indtil om de stadig havde de og de lysstofrør - rent skud i tågen, da man slet ikke havde noget grundlag for at tro de havde nogen. Men tit svarede de troligt at de havde så og så mange, og så var det ellers bare om at sælge. Var kunden lidt tøvende, kunne man tilbyde at sælge en prøvepakke, og var det helt galt kunne man tilbyde at fortælle sin lagermand at sådan og sådan kunne vedlægges eller hvad der nu skulle til. Sætningen "Imellem os to, så kan jeg lige smutte ned til lagermanden inde ved siden af og bede ham om at..." blev brugt tit - vel at mærke fra et kontor på 4. sal på Vesterbro (= intet lager).
 
Hvis kunden nu skulle finde på at nævne at vedkommende allerede havde fået en prøvepakke tidligere uden at de var nævneværdigt gode, jamen så skiftede man bare navnet på det produkt man ville sælge - også selvom det var nøjagtigt de samme. Det der blev sendt afsted var nemlig uden noget trykt navn, så det kunne man bare tilpasse efter behov.
 
Det skal i øvrigt også lige siges at selvom kunden bad om at blive slettet fra listen - og man svarede ok - havde man slet ikke nogen mulighed for det. Man havde en liste på et par hundrede (taget fra Krak eller noget i den stil) og så ringede man ellers bare løs...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Æv, jeg får aldrig tilbudt chokolade :)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Du må gerne få et stykke chokolade af mig, hvis jeg må sende dig for 5000 kr. brugte printerpatroner.
- et tilbud, som jeg i øvrigt gerne giver 10% aminrabat på til alle, der ønsker at benytte sig af det.
 
Om varen kan jeg fortælle, at patronerne med garanti er mere end 90% opbrugt, og skulle det mod forventning ikke være tilfældet, vil den overskydende blæk kunne betragtes som en ekstra gave. (Der mangler en smiley med et alt for bredt slips).
 
mvh Hans
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

> Du må gerne få et stykke chokolade af mig, hvis jeg må sende dig for 5000 kr. brugte printerpatroner

hey! Det er jo købsbetinget gaver. Send mig bare gaven - købet dropper vi

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er et stykke chokolade indhyldet i 16 ml gul printerblæk på vej i din retning, Mikkel.
 
Er det i øvrigt ikke kun overfor privatforbrugere, at  tilgift er ulovligt - Jeg har naturligvis implicit henvendt mig udelukkende til momsregistrerede firmaer.

mvh Hans

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Og for lige at udpensle det med et citat fra den side:
 
Hvem er forbruger?
En forbruger er en erhvervsdrivendes almindelige kunde, der køber en vare eller bestiller en ydelse, som ikke skal videresælges eller indgå i en produktion. Hvis kunden fx er en erhvervsdrivende, som skal bruge den købte og betalte vare i sin virksomhed, er den erhvervsdrivende endelig aftager af varen. I forhold til markedsføringslovens § 6 betragtes han derfor som forbruger.
 
Hvorvidt den ovenstående vurdering kun dækker markedsføringslovens § 6 eller også dækker markedsføringslovens § 6 A, der regulerer uopfordrede henvendelser såsom telefonopkald fra diverse sælgere, kan jeg ikke sige på stående fod - jeg kan ihvertfald ikke huske en specifik sag der har inddraget den betragtning.
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for præciseringen, Thor.
 
Jeg tager en plade chokolade med til deling mellem alle der kommer til aminotræf i Århus.
I hører nærmere, når tid og sted er endeligt fastlagt.
 
mvh Hans
Side 2 ud af 3 (27 indlæg)