Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan jeg starter 100 % som selvstændig

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 21. Oct 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

jeg har længe gået og tænkte på hvordan jeg starter 100 % som selvstændig og hvad der skal til,

og om man skal snakke med banken om det??

Med Venlig Hilsen

Bs30

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler jo om at bygge noget som kan erstatte den normale løn.

Så du kan hvis du ikke vil satse alt, kan du bygge noget op og gå ned i tid eller tage springet der.
Jeg vil ikke anbefale at sige op også finde et produkt eller koncept at starte med.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Der skal "ikke så meget" til.

Du skal jo selvfølgelig vide hvad du vil lave og have forudsætningerne for at starte.

Du skal have råd til at starte, ved enten at have sparet lidt penge op eller snakke med banken. Uanset om du får kunder eller ej, så skal dine regninger jo betales.

Ellers skulle der ikke være noget.

Held og lykke. :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian.

Det er korrekt at det ikke behøver at kræve så meget at starte op.
Jeg synes dog, at Kim får det til at lyde lidt som at klø sig selv i røven. Sådan kan det, men bør det ikke være.

Alt efter hvilken branche du vælger at starte op i, varierer det meget, hvor meget tid og hvor mange ressourcer der skal bruges på en opstart.
En ting gør sig dog gældende ligegyldigt hvad, og det er, at hvis du gør det, skal du gøre det 100%.
Med dette mener jeg ikke nødvendigvis, at du behøver at kaste kæreste, job, unger og hvad du ellers har gang i, fra dig, men nærmere, at du mentalt skal være 100% indstillet på, at ville din virksomhed.
Hvis man ikke er overbevidst om sin idé, og ikke brænder 100% for den, jamen så er det også klart, at virksomheden før eller siden vil lukkes igen.

Jeg synes helt klart, at du skal prøve det af og se om det er noget for dig, men du skal blot have i mente, at du først vil få succes den dag du vil ligge dit hjerte 100% i det:)

Som en klog mand på et tidspunkt sagde til mig: "Det er ikke konceptet, men menneskene bag".

Jeg håber, at det var brugbart:)

De bedste hilsner
Anders Hempel



 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 21. Oct 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar..

ja det er rigtig det med lønen..

jeg have tænkte på at prøve på at tage springet..

men jeg ved ikke helt endnu.. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Hempel :

Jeg synes dog, at Kim får det til at lyde lidt som at klø sig selv i røven. Sådan kan det, men bør det ikke være.  

Det var bestemt ikke hensigten. Men de ting der skal være i orden er, som jeg prøvede at formidle, at man skal have sin idé på plads, og de ting man evt. skal bruge (produktionsanlæg, it, osv osv) samt et økonomisk ståsted, sådan at man har til de faste udgifter.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 21. Oct 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Her Anders Hempel

 

Tak for dit svar..

jeg brænder 100% for det..

men jeg er bare i tvivl  om man skal lave en lån eller om man skal have en kassekredit til firmaet...

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Der er måske 2 måder at starte op på.

1. Få en god idé og så lave et firma
2. Lave et firma og så få en god idé

Jeg tror mest på den første.

Det er fint nok at man gerne vil være selvstændig, men jeg tror at langt de fleste iværksættere slet ikke tænker sådan. Det er mere noget med, "hov, det her kunne være super spændende at arbejde med," og så bliver de iværksættere.. arbejder måske om aftenen i nogle måneder ved siden af jobbet fordi de ikke kan lade være. Ikke så meget fordi de vil være selvstændige.. men mere fordi de bare ikke kan lave være.

Ofte har en iværksætter ikke begreb om andet end det område han/hun har beskæftiget sig med, og så er det den dejlige naivitet der får en til at springe ud i det, og så finder man ud af at det måske ikke var så nemt alligevel, men så tilpasser man sig.

Iværksætteri er et drive, et behov som skal indfries, mere end et bevidst valg.

Sådan tror jeg det er for de fleste i starten, senere kommer der så mere styr på det..

Men hvis man har en drøm om at blive iværksætter, så er der god mening i at sætte sig ned og prøve at finde frem til en god idé. Uden idéen er det lidt svært.

 

Edit: Jeg kan se du spørger til økonomien. Men det kommer jo fuldstændig an på hvad du vil starte. Hvis du vil lave blogs og tjene på det, koster det jo ikke så meget. Hvis du selv kan kode en god webservice, jamen så kan du også lave det meget billigt. Men hvis du vil lave en produktionsvirksomhed, jamen så ja så skal du have penge og snakke med banken. Men lad være med at snakke med banken før du har en helt klar plan og budget for hvad du gerne vil lave.

Ellers får du bare et smil. Så:
Step 1. Find ud af hvad du gerne vil lave
Step 2. Find ud af hvor meget du har brug for at låne, eller om du kan klare dig
Step 3. Lav en forretningsplan, og det kan sgu godt bare være en a4 side hvor du skrive ideen og målet ned
Step 4. Så er det igang med udviklingen af produktet/servicen
Step 5. så skal der tænkes salg og marketing
Step 6. Iværksætteri!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Bang:

Anders Hempel :

Jeg synes dog, at Kim får det til at lyde lidt som at klø sig selv i røven. Sådan kan det, men bør det ikke være.  

 

Det var bestemt ikke hensigten. Men de ting der skal være i orden er, som jeg prøvede at formidle, at man skal have sin idé på plads, og de ting man evt. skal bruge (produktionsanlæg, it, osv osv) samt et økonomisk ståsted, sådan at man har til de faste udgifter.



Jeg er ked af at have mistolket dig Kim.
Men så er vi jo enige :)

De bedste hilsner
Anders Hempel

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Sørensen:

Her Anders Hempel

 

Tak for dit svar..

jeg brænder 100% for det..

men jeg er bare i tvivl  om man skal lave en lån eller om man skal have en kassekredit til firmaet...



Det var da så lidt :)

Mht. om du skal låne penge, og hvordan dette i såfald gøres bedst, synes jeg at du skal lytte til Thomas:)
Han har vidst styr på det ;)

Jeg vil blot tilføje:
Hvis du synes at en forretningsplan kan være svær at overskue, og gerne vil lave lidt mere end den nævnte a4 side, findes der nogle super overskuelige og fede modeller på nettet:)
Ved godt, at mange siger, at forretningsplanen kun er til banken, og når lånet er gået igennem skal denne smides af helvede til. Jeg synes dog selv, at den kan være meget rar at have, så man hele tiden har en hovedvej at følge, men kan tage afstikkere hvis man har lyst :)

Mht. om du skal lave en kassekredit eller et lån, kommer det primært an på, hvad der i sidste ende har kostet dig mindst. Derfor kan det variere meget hvad der er bedst:)

De bedste hilsner
Anders Hempel



Side 1 ud af 2 (14 indlæg)