Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde job og Flytte til udlandet=?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Steffen,

Hvad med at tænke lidt ude af boksen? Der er som sagt mange "Expats" sider man kan slå op på.

Måske kunne i søge et sted hen hvor der sker noget som ikke er helt almindeligt, USA, Tyskland og England har alle jo på CV´et idag snart ;-)

Hvad med at tage et sted hen hvor du er den anderledes? Du ved det med at være en lille fisk i en stor sø eller være en stor fisk i en lille sø

Bangladesh, der er mange der er ved at starte produktion og outsourcing op, til tider primitivt og fattigt, men det er måske en god mulighed for at lave en god business

Vietnam, Er nok lidt udviklet og der er allerede en del aktive danske firmaer men spændende muligheder

Afrika, Sydafrika er der tit gode jobs for folk fra vores del af verden

Indien er som de andre, større bedre skole muligheder

I Kina kunne man en overgang tjene en fornuftig hyre som engelsk lærer uden de store beviser, da de mangler undervisere, er dog ikke helt opdateret på det lige nu, men noget siger mig der er mange kinesere man kan undervise... (Flied lies u plick) ;-) ;-)

Sydamerika, der er god vækst i Brasilien og der er andre gode muligheder på det kontinent.

http://www.eures.dk/ er et EU samarbejde, alt for kedeligt og civiliseret ;-), men kan være der er lidt inspiration.

Hvis i rejser ud, så overvej at få et agentur for danske produkter i det pågældende land eller blive agent for et lokalt mærke i DK eller EU måske.

Som andre har sagt, tag ud, se det som en investering og tag det derfra...

God vind

//

 

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:

Hvis i rejser ud, så overvej at få et agentur for danske produkter i det pågældende land eller blive agent for et lokalt mærke i DK eller EU måske.

Måske kunne i søge et sted hen hvor der sker noget som ikke er helt almindeligt, USA, Tyskland og England har alle jo på CV´et idag snart ;-)

Ja, det er netop det jeg tænker. Den store fisk i den lille sø.
Jeg var bare i den tro at ville man bo ude for EU, var det en opgave der synes umulig.
Jeg er intelligent og er analytisk stærk, så har da slået op på en masse af de sider som er blevet forslået.

Jeg har kontaktet den danske ambassade i Cape Town, da er også er mulighed for at gå på universitetet der. Samt jobmarkedet boomer i øjeblikket.

Med henblik på kvalifikationer, har jeg ikke en karakter under 7, tværtimod har jeg flere 10 og 12 taller. problemet i DK er bare at arbejdsgivere vil have referencer, papirer på hvad man har opnået af mål og beviser på hvor mange penge man har tjent ind til en tidligere arbejdsgiver? samt skal man helst have 10 års erfaring. Selvom de søger en studerende?

Er ved at være Rø. træt at den danske tilgang til jobmarkedet for tiden. De vil have de bedste af de bedste og giver ingen mulighed til os/dem fra arbejderklassen, som har valgt at arbejde deltid, mens man skoler sig. Hver samtale jeg er til føles som en afhøring hos politiet? Det kan bare kke være rigtigt at man som dansker i danmark, nærmest bliver set på som "terrorist" på jobmarkedet (forstå mig ret)

 

ExportInnovation:

Hvis i rejser ud, så overvej at få et agentur for danske produkter i det pågældende land eller blive agent for et lokalt mærke i DK eller EU måske. 



Netop samme ide jeg havde, har et dansk registreret agentur/konsulent virksomhed, som jeg har tænkt at lade et familiemedlem køre, mens jeg er i udlandet. På den måde kan jeg oprette et agentur i eksv. Capetown og handle med min egen virksomhed i danmark. Springe de dyre mellemled over og handle direkte med danskerne til fornuftige priser (men ja, det er tænketank og ideer som popper op i hovedet)

Som en klog mand engang sagde, " luk aldrig en dør helt i, men hold den på klem og søg videre".

Men vil prøve at søge videre. må bare have en sikkerhedsline (job) i det land jeg vil flytte til, inden jeg bare haster 30.000km syd på for at lave en Robinson?

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Fra  Morning Train Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at Canada er lidt mere tilgængeligt end USA for tilflyttere, men ja det er ikke nemt at få opholdstilladelse. Jeg ved at smede-uddannede får tilbud om hus og job i Canada fx.

Hvad skulle der til for at få opholdstilladelse og arbejde i USA?

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor i Vilnius, det har jeg ikke fortrudt, der er ikke så mange der taler godt engelsk, men det er ikke noget problem at bevæge sig rundt her over, og vil sige man lyn hurtigt lære det lands sprog man flytter til..:-) Og for mit vedkommende er det kun 1 time og 30 minutter så er jeg i København..:-) altså med sas..:-)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe:
Og kan du ikke sproget indskrænker det dine muligheder væsentligt! - Hvad med Irland - var det ikke en mulighed?

Jeg bor i Irland Min kone arbejder for HP (Hewlett-Packard) ....

Alle store virksomheder ligger her i Irland, for at nævne et par stykke:

IBM
Google
Facebook
Dell
Microsoft
Symantec.... osv

Danskere og alle der bor i det nordiske er i høj kurs her, ja her vil i kunne få job uden tvivl!

Tag en tur her på Job.ie

Held og lykke med det ;)

/allan

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Madsen:

Jeg ved at Canada er lidt mere tilgængeligt end USA for tilflyttere, men ja det er ikke nemt at få opholdstilladelse. Jeg ved at smede-uddannede får tilbud om hus og job i Canada fx.

Hvad skulle der til for at få opholdstilladelse og arbejde i USA?

 

har vi en anden (morsom) tråd om...søg på amino :-)

 

 

 

 

 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Arbejdsløsheden i Irland er kraftigt stigende, og det er ej heller nemt at finde job i England, der er masser af "expats" der tager hjem dagligt da det er for svært at overleve. Alle lande i EU er nemme at flytte til, der er ikke krav om andet end EU statsborgerskab. Ch er en anden sag, men det ved du jo selv.

"arbejdsløsheden er stigende", "det er svært af finde job" osv. er vage argumenter for at holde sig hjemme i lille trygge DK. Man bør have selvtillid.

Steffen Petersen:

Hvor den var din process og flyttede du før du havde fået arbejde?
...

Den største frygt jeg har, er at jeg aldrig kommer igang, grundet det synes uoverskueligt. Så et puf i den rigtige retning er netop det jeg har brug for.
HVad arbejder du med i CH`? og hvordan fik du det ?

/Steffen

Jeg så en annonce i en dansk gratisavis for et telemarketingjob i CH. Jeg var til jobsamtale 1 uge senere (i DK), og 3 uger senere var jeg i CH, så ja jeg havde job inden jeg flyttede hertil - eller man kan sige at jobbet var mit incitament til at flytte til udlandet.

Jeg opsagde mit job den 25.01.2010 (et år siden). Siden da har jeg arbejdet selvstændigt hjemmefra med SEO og artikelskrivning, og er nu igang med at involvere nogle partnere i mit firma mhp. udvidelse.

Jeg vil anbefale dig at lytte til de folk (her i tråden) som bor i udlandet. Læg mærke til at de alle er positivt indstillede, og hverken sortseende eller bange af sig.

/JG

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Søren.Pedersen:

Arbejdsløsheden i Irland er kraftigt stigende, og det er ej heller nemt at finde job i England, der er masser af "expats" der tager hjem dagligt da det er for svært at overleve. Alle lande i EU er nemme at flytte til, der er ikke krav om andet end EU statsborgerskab. Ch er en anden sag, men det ved du jo selv.

"arbejdsløsheden er stigende", "det er svært af finde job" osv. er vage argumenter for at holde sig hjemme i lille trygge DK. Man bør have selvtillid.

Steffen Petersen:

 

Hvor den var din process og flyttede du før du havde fået arbejde?
...

Den største frygt jeg har, er at jeg aldrig kommer igang, grundet det synes uoverskueligt. Så et puf i den rigtige retning er netop det jeg har brug for.
HVad arbejder du med i CH`? og hvordan fik du det ?

/Steffen

Jeg så en annonce i en dansk gratisavis for et telemarketingjob i CH. Jeg var til jobsamtale 1 uge senere (i DK), og 3 uger senere var jeg i CH, så ja jeg havde job inden jeg flyttede hertil - eller man kan sige at jobbet var mit incitament til at flytte til udlandet.

Jeg opsagde mit job den 25.01.2010 (et år siden). Siden da har jeg arbejdet selvstændigt hjemmefra med SEO og artikelskrivning, og er nu igang med at involvere nogle partnere i mit firma mhp. udvidelse.

Jeg vil anbefale dig at lytte til de folk (her i tråden) som bor i udlandet. Læg mærke til at de alle er positivt indstillede, og hverken sortseende eller bange af sig.

/JG

nu er telemarketing jo ikke bestemt svært at få da det primært er mere eller mindre ren provision, men godt du er kommet afsted :-)

 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

nu er telemarketing jo ikke bestemt svært at få da det primært er mere eller mindre ren provision, men godt du er kommet afsted :-)

I det pågældene job var det svært, fordi min arbejdsgiver skulle investere i arbejds- og opholdstilladelse, 6 måneders husleje, transport, fast løn frem til første salg osv. - et beløb der overstiger 250.000 DKK. Så det var ikke som at blive ansat i et telemarketingfirma i DK - og det er bestemt ikke alle ansøgere der bliver ansat.

/JG

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Søren.Pedersen:

nu er telemarketing jo ikke bestemt svært at få da det primært er mere eller mindre ren provision, men godt du er kommet afsted :-)

I det pågældene job var det svært, fordi min arbejdsgiver skulle investere i arbejds- og opholdstilladelse, 6 måneders husleje, transport, fast løn frem til første salg osv. - et beløb der overstiger 250.000 DKK. Så det var ikke som at blive ansat i et telemarketingfirma i DK - og det er bestemt ikke alle ansøgere der bliver ansat.

/JG

og det beviser jo netop at ikke alle og enhver kan tage skridtet og have held med at finde et job i CH.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)