Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde job og Flytte til udlandet=?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

og det beviser jo netop at ikke alle og enhver kan tage skridtet og have held med at finde et job i CH.

Jeg kan fortælle, at der i skrivende stund er 465 danskere, der bor i CH og er tilmeldt http://www.dabgo.net/. Så hvis man har bare en smule motivation, kunne man jo man starte med at høre, om der er nogen af dem, der har en jobmulighed.

Jeg har selv skaffet job til danskere her i CH - og det ved jeg, at andre i dabgo-netværket også har (i CH såvel som i mange andre lande).

/JG

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Søren.Pedersen:

og det beviser jo netop at ikke alle og enhver kan tage skridtet og have held med at finde et job i CH.

Jeg kan fortælle, at der i skrivende stund er 465 danskere, der bor i CH og er tilmeldt http://www.dabgo.net/. Så hvis man har bare en smule motivation, kunne man jo man starte med at høre, om der er nogen af dem, der har en jobmulighed.

Jeg har selv skaffet job til danskere her i CH - og det ved jeg, at andre i dabgo-netværket også har (i CH såvel som i mange andre lande).

/JG

 

Alt er muligt, men inden et firma smider 250.000 efter en ansøger skal det nok være en ret god kanditat, og det var du tilsyneladende :-)

 

 

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar.
Specielt til JesperG.

Jeg vil undersøge de sider og muligheder i har givet mig og vaske bekymringerne af mig og gå igang :)

god weekend til alle.
Har i mere info, så bare smid på også hvis der er nye der kan give gode råd, eller jobmuligheder i udlandet, Så skriv, så får i en mail med lidt papirer.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Blev helt sikkert en god tråd, men kunne havde været dejligt at have lidt infor fra de forskellige med eksotiske destinationer og (Irland) ;-) hvor de mener det er bedst og mest seriøst at søge job for danskere i de pogældende lande...

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 03:34
Hvor mange stjerner giver du? :

*Staveplade* sorry

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu blev der anbefalet at tænke ud af boksen, og som en der selv har taget turen til latinamerika så er det slet ikke nogen tur i parken. Jeg vil klart anbefale jer noget europæisk og forholdsvis engelsksproget land, med mindre I er meget eventyrlysten og også har en god sjat overlevelseskapital :)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan @ Abcel:

Nu blev der anbefalet at tænke ud af boksen, og som en der selv har taget turen til latinamerika så er det slet ikke nogen tur i parken. Jeg vil klart anbefale jer noget europæisk og forholdsvis engelsksproget land, med mindre I er meget eventyrlysten og også har en god sjat overlevelseskapital :)

har nogle venner der overvejer Belize, netop fordi de taler engelsk der

 

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 04:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad dine venner søger efter, om det er et sted de kan køre deres virksomhed fra, om de bare skal have et billigt sted at slappe af eller noget tredje. Men Belize har da ikke nogle jobmuligheder rigtigt hvis det er det de vil?

 

Latinamerika har problemer med vold, korruption og bureaukrati (samt utrolig ringe løn med mindre du kender de rette folk). Jeg kan rigtig godt lide at være her, men det er det førnævnte man må være forberedt når man flytter hertil, hvis det bliver i de metropole områder. Dog er der også masser af dejlige (forholdsvis amerikanske/internationale) sikrede områder hvis det er mere for at slappe af og ikke arbejde, men det er ikke det OP søger efter.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan @ Abcel:

Nu ved jeg ikke hvad dine venner søger efter, om det er et sted de kan køre deres virksomhed fra, om de bare skal have et billigt sted at slappe af eller noget tredje. Men Belize har da ikke nogle jobmuligheder rigtigt hvis det er det de vil?

 

Latinamerika har problemer med vold, korruption og bureaukrati (samt utrolig ringe løn med mindre du kender de rette folk). Jeg kan rigtig godt lide at være her, men det er det førnævnte man må være forberedt når man flytter hertil, hvis det bliver i de metropole områder. Dog er der også masser af dejlige (forholdsvis amerikanske/internationale) sikrede områder hvis det er mere for at slappe af og ikke arbejde, men det er ikke det OP søger efter.

 

tror bare de vil tage 5 år ud af kalenderen og ikke lave ret meget og "gider" ikke lære spansk/portugisisk....

 

Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig spændende tråd.

Jeg flyttede selv til Portugal uden at kunne sproget, blev der 15 år og lærte sproget dernede (modsat de fleste andre danskere jeg kendte).

Jeg flyttede tilbage til DK for 6 år siden pga job, men har siden længes efter at komme ud igen.

Jeg bakker dig fuldstændigt op mht at flytte til udlandet, men det behøver ikke nødvendigvis være et engelsksproget land efter min mening. Finder man det rette firma kan et crash-kursus i sproget få dig på ret kurs hurtigt, derefter kommer resten. I de fleste lande ser de det som lidt charmerende at man ikke kan sproget 100% perfekt – bestemt ikke som i Danmark.

Nogle gode links I andre har sat ind – dem vil jeg helt sikkert studere da jeg også søger og søger efter noget spændende i udlandet. Jeg har mange års ledererfaring og søger noget lidt længere oppe i hierarkiet end telemarketing, så har I flere links hvor dygtige skandinaver søges må I gerne komme med dem :-)

Ps. Har kendt flere der har arbejdet og boet i Brasilien og havde intet ondt at sige, tværtimod. Jeg tror det kommer an på hvem man er og hvordan man tager udfordringen.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)