Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det virkelig så dyrt at blive vognmand???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle...

Kan det virkelig passe at man skal stille en bankgaranti på 150,000 kr. For at få en vognmandstilladelse?

Og er der nogen der har erfaring med at køre som vognmand under de store transportfirmaer?

Mhv,

Søren

 

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Det er ikke nødvendigt.

For firmaer som f.eks. UPS kan du blive hyret som vognmand, men her er du ikke selvstændig hvis det er dét du ønsker.

(Jeg ved ikke om de stadig har deres egne vognmænd, eller om de har hyret selvstændige)

Derudover kan større firmaer hjælpe med leasing-aftaler af biler, f.eks. gennem AVIS (dog dyrt). Hvis du ønsker lidt rådgivning, har jeg tidl. været kørselsleder i et af DK's største pakkefirmaer så bare send en PM og så kan jeg muligvis hjælpe dig.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke meget om transportbranchen, men syntes alle siger der ikke er penge i det.

 

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvad for en slags vognmand du vil være og hvem du kører for.
Så kommer an på hvem du skriver kontrakt med, og hvad de forlanger.

jeg er selv vognmand (lidt endnu) og der skal ingen penge på bordet.
Men som der bliver skrevet - det er en benhård branche og vil du tjene penge, så er det altså ikke 8 timers arbejdsdage du har foran dig.

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.
 
Det er teoretisk set korrekt. Men det kan ikke svare sig for dig at få lavet en bankgaranti da den skal fornys hvert 5. år. Du kan derimod få lavet en revisorerklæring. Det koster omkring en tudse at få lavet og så duer den i al fremtid.
 
Du skal dog bare være god for de 150.000.- f.eks. igennem fast bolig eller andet.
 
Skal du have mere end èn tilladelse, mener jeg du skal stille 40-50.000.- ekstra pr. lastbil udover de 150.000.-
 
Men vær opmærksom på at du kun skal have tilladelser til de vogne der vejer mere end 3500 kg. tilladt totalvægt.

Ligeledes skal du registrere køretøjet til vognmandskørsel på motorkontoret efterfølgende. Du skal ikke længere have påsat ID nr. på lastbilen, men den skal til gengæld være tydeligt mærket med firmanavn med minimum 10 cm. høje bogstaver.
 
Spørg endelig hvis du skal vide mere ;)

Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg havde i tankerne var at sådan et firma som froed laursen tilbyder at man kan købe/lease en lastbil også få en kørselsaftale oven i...

Skal jeg have en vognmandstilladelse til det??? og er det noget der kan svare sig???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)