Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www - med OG uden - hvordan fortæller man Google det?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

en ven spørger om noget meget intrassant omkring SEO (søgemaskineoptimering). jeg ved ik rigtig selv noget om det, så tænkte at Amino ville være det bedste sted. Smile

han har en hjemmeside (exempel.dk). hovedsiden er www.exempel.dk og alle undersiderne er bare exempel.dk/underside/

Problemet er at han af tekniske årsager (siger han) ikke ka eller vil lave hovedsiden om til exempel.dk - det skal altså være med "www."

hvordan fortæller han Google dette? lige nu står hans hjemmeside nemlig indekseret med hovedsiden UDEN www. - han ka ikke lave et redirect, fordi han bruger hovedsiden uden www. til noget javascript halløj.

jeg ve godt at det lyder forvirene Big Smile Men har virkelig brug for hjælp. Han har allerede prøvt at bruge <base href="http://www.exempel.dk/"> men det virker ikke. Google indeksere stadig siden uden www.

Mange tak! Cool

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som noget rod, er det ikke et spørgsmål om at han omstrukturerer hans kode så han kan få det til at virke ordentligt?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig virker det underligt at det ikke kan lade sig gøre rent teknisk. Har endnu ikke mødt en side hvor man ikke har kunne gøre det. så det jeg tænker er lidt at der er mangel på kompetencer.

Men hvorfor er det så at han ikke laver undersiderne om til www. ?

Det er et svært spørgsmål at besvare til fulde, uden rigtig at kende til siden eller have set serveren og dens indstillinger. For igen lyder det for mig som om at der er nogen som ikke har styr på det. hvis han ikke vil er det selvfølgelig en anden sag :) men igen svært at komme med en løsning uden at kende til den konkrete side. kan evt sendes på PB.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for svaret! Big Smile

sikkert, men han siger det ik er en mulighed. han bruger vist forskellen mellem at have www. og uden og have www., til at lave javascript redirect. han siger at det er for at slippe for at sku kalde en adresse for www.exempel.dk/bøger/underside/ - så bruger han www. til at indikerer forsiden og "uden www." til at indikere at det er en underside som exempel.dk/#!/underside/ ligesom twitter gør.

så det er ikke en mulighed bare at ændre url-strukturen for ham.

igen, tak for svaret. super lækkert med lidt hjælp fra nogen Aminoer! Smile

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jakobtale:
sikkert, men han siger det ik er en mulighed. han bruger vist forskellen mellem at have www. og uden og have www., til at lave javascript redirect. han siger at det er for at slippe for at sku kalde en adresse for www.exempel.dk/bøger/underside/ - så bruger han www. til at indikerer forsiden og "uden www." til at indikere at det er en underside som exempel.dk/#!/underside/ ligesom twitter gør.
hvor det så på twitter ikke er muligt at tilgå siden med www :)

Men uanset hvad har jeg brug for at se siden eller få en del mere info før jeg kan komme med en mulig løsning på problemet.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Balslev:

Via Google Webmastertools kan han logge ind og vælge om google skal indeksere siden med eller uden www.

lækkert! tak! men problemet er der åbenbart stadig. for den skal jo indekserer forsiden MED www. og undersiderne UDEN www.

så der på Google står følgene:

www.exempel.dk
exempel.dk/underside1/
exempel.dk/underside2/

er dette mulig?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Fra  SiteTech Webudvikling Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det letteste vil være at lave en 301 redirect gennem .htaccess så den altid viser med www og samtidig opdatere koden til altid at skulle vise sider med www. Så er det også lettere at undgå dublicates af indhold hos Google.

Venlig hilsen

Lasse Planitzer
SEO konsulent & Projektleder
Innovi Danmark
www.Innovi.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os høre lidt mere om det system siden er hosted på. Det er ret afgørende om det er IIS, Apache eller noget tredje.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Fra  SiteTech Webudvikling Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

God point! Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)