Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til håndtering af idé!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj,

 

Jeg har fået en idé, jeg selv synes lyder helt fantastisk. Det er et såkaldt loyalitetskoncept til de lidt større forretninger og detailhandelskæder. 

 

Jeg VED, at f.eks. en selvstændigt ejet Superbrugsen bruger ca. 8000 kr. om ugen på lokal annoncering, svarende til en helside i lokalsprøjten. HVER uge. Nogen bruger endda to sider. Hvis vi ganger de 8000 kr. med 52 uger, ender vi på 416.000 kr. årligt, og det er bare for annoncepladsen, så er der også udgifter og arbejdstid forbundet med skabelsen af selve annoncen. 

Hvis nu man kunne tage et engangsbeløb, f.eks. 15.000 eller 20.000 kr. for at lave et setup til butikken i form af deres egen hjemmeside med et nemt admin-modul, Facebook-side og i det hele taget "integrere" butikken i folks hverdag, og så kræve en mindre månedlig pris, f.eks. 500 kr. for løbende support og vedligeholdelse af systemet, så har forretningen jo sparet rigtig mange penge, samtidig med at de ret konkret ville kunne bruge redskaberne til at analysere markedet med. I det hele taget tror jeg tiden er ved at være moden til mere digital integration i hverdagen. En hjemmeside til sådan en forretning vil selvfølgelig indeholde en splash page, der kaster 3-4 knaldtilbud i hovedet på kunden, i butikkens designkoncept, og man vil kunne finde kontaktformularer med billeder til ledende medarbejdere i alle afdelinger, som man vil kunne komme i direkte kontakt med herigennem. Det kan være en bestemt kunde ønsker sig en helt særlig flaske vin, eller en kunde skal forespørge på leverance til et stort arrangement, alt vil kunne gennemføres på sådan en hjemmeside, når kunden har tid, og når personalet i forretningen har tid. Via integration med Facebook vil man løbende kunne kaste idéer og forslag og til kunderne, og opmuntre dem til at give løbende feedback, ligesom Telmore og mange andre virksomheder er begyndt at gøre det. 

Jeg har tænkt mig at involvere en kollega i idéen, og så vil vi gøre det på forsøgsbasis i en enkelt forretning, simpelthen for at prøve det af - det skal selvfølgelig være gratis for butikken, da det er for at arbejde med idéen.

Men jeg har en enkelt meget stor udfordring - jeg har som altid meget svært ved at omfavne min idé, og sjældent bliver det til virkelighed, fordi jeg ikke har nogen struktur eller rutine i det jeg gør. 

Derfor vil jeg gerne høre, hvordan I griber det an, når I får en god idé, der kræver videreudvikling og eftertanke? Er det bare at gribe en blok papir og skrive alting ned, og i så fald, hvilke overvejelser er så vigtige at gøre sig i sin spæde start? Er der nogen der kan give nogen konkrete eksempler fra deres eget liv? :-)

 

På forhånd tak for både hjælpen og interessen!

 

Mvh. Thomas

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)