Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cool Cash

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne åbne en helsekost butik i indre købehavn.

Butikken skal være lille, men med en god placering.

Hvordan kan jeg regne ud hvor mange penge vil koste mig at starte op?

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En ordentlig beliggenhed, et lækkert lejemål, inventar, varelager, opstart af medarbejdere, markedsføring... sikkert et sted mellem en halv og en hel million før du er godt igang.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har talt med en der har en butik i samme området.

Hun betaler 37000 i husleje i kvartalet. Så det er egentlig ok

Betaler man stadig "nøglepenge"? For at få retten til at leje lokalet..

Jeg ved det har været meget med det øfr, men hvad jeg kan se, har beløbene faldet ret meget.

Varelageret bliver nok en del, og inventar. I første omgang skal jeg være der alene. For at se hvordan indtjeningen bliver.

Kom gerne med flere bud på et regnestykke, hvad jeg skal regne med på de enkelte poster.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes mange gratis budgetter for butikker online, det er såmænd nok den eneste vej igennem.

Derudover så ville jeg lægge ca 10-20% af dit budget til en buffer. Der er rigtig mange uventet udgifter rundt omkring.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt.

Har du en web adresse til det?

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jorunn:

Jeg har talt med en der har en butik i samme området.

Hun betaler 37000 i husleje i kvartalet. Så det er egentlig ok

Betaler man stadig "nøglepenge"? For at få retten til at leje lokalet..

Jeg ved det har været meget med det øfr, men hvad jeg kan se, har beløbene faldet ret meget.

Varelageret bliver nok en del, og inventar. I første omgang skal jeg være der alene. For at se hvordan indtjeningen bliver.

Kom gerne med flere bud på et regnestykke, hvad jeg skal regne med på de enkelte poster.

Spændende, jeg "tøffer" jo rundt herinde i dagligdagen. Og ser løbende lokaler der står tomme. Har du fundet dig en placering?

Mht. nøglepenge må jeg være dig svar skyldig, men jeg tror det er muligt at forhandle mange steder (har udlejet lejemål tidligere, men har ikke fulgt nok med de sidste par år).

Mvh. Martin

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej min ven.

Du skal være virkelig dygtigt hvis du vil have en helsekost butik til at køre rundt med den husleje.

Overvej hvor mange tøjbutikker som er presset i indre københavn. De har altså en sindsyg høj avance på tøj.

Jeg kender ikke dine avancer.  Men lidt matematik på månedsbasis, hvor du arbejder maks :

Husleje : 37.000
Min løn til dig : 25.000
Min løn til ansatte : 15540 (37*4*105)

I alt faste omkostninger : 77.540

Hertil skal du ligge telefon+markedsføring+webside+bogholder mv.
Der nok omkostninger for 90.000 om måneden som min.

Hvor mange vare skal du sælge, for min at kunne dække dine faste omkostninger ?

Det er virkelig mange.

 

Men det skal ikke afskrække dig. Men overvej det nu grundigt :).

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Huslejen hos hende var 37000 i kvartalet, dvs 12300 pr. mdr. Og jeg ved man ikke kan regne med selv at få løn i starten.

Avancen er mellem 30-50% alt efter hvilke produkter det er. Kosttilskud, hudpleje el fødevarer feks

Det skal kun være mig ansat i første omgang. Jeg har en med samme uddannelse som vil komme og arbejde på timebasis hvis det er behov for det.

Men ja, jeg ved, det er nok ikke det nemmeste.

Min plan er at have et værelse til kostvejledninger, akupunktur, zoneterapi. Hvor de kan leje sig ind 1 dag om uden. Deres kunder kan nemt blive mine kunder.

Det nemmeste for mig, og det jeg helst ønsker, er at overtage en eksisterende, hvor der allerede er kunder. Og det arbejder jeg på.

Venlig hilsen Jorunn

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en spændende branche du er på vej ind i, og der er da også nogle der formår at tjene gode penge i den, og der har været store vækstrater de sidste mange år.

Spørgsmålet er om København er det rigtige sted. For mig at se så er det eneste "ledige" område Frederiksberg omkring Falkonér Alle og starten af Gl. Kongevej ved Falkonér Allé.

Vesterbro, City, Østerbro, Nørrebro og Østerbro er rimeligt dækket ind, så der bliver det ikke nemt for dig.

At have noget personlig behandling eller terapi i samme biks vil jeg fraråde dig, det er for "fladsko" agtigt og helsebranchen er langt forbi disse alternative kombinationer.

Du kan faktisk godt få ganske fornuftige butikker i det område til huslejer der matcher det du skriver og lavere. Der skal betales "nøglepenge" men hvis en mægler forlanger 400.000 - så starter du på 100.000 kontant og så platter I videre om prisen til du og sælger er tilfreds.

Dem jeg leverer til køber i store mængder, og de har mellem 50-70 i bruttoavance, men det er over normen og skyldes alene deres økonomiske styrke.

Det som kan være et alternativ for dig er, at finde ud af hvor folk er med på den grønne gren i området og så sideløbende have en webshop kørende. Du kan så differentiere dig ved levering mellem 18-20 eller lignende, det er der flere der har succes med.

Men find den rigtige kombination der passer dig, men husk webshop/fysisk forretningsmodellen som kan være med til at gøre en forskel.

God vind.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)