Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Print af magasin i udlandet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Kan man spare penge ved at få tryksager lavet i udlandet, og sendt til Danmark?

Mere specifik vil vi have trykt et lille (ca 15 siders) magasin i X tusind eksemplarer, og så få dem sendt til Danmark.

Og kunne det eksempelvis være Kina? Jeg har en kinesisk partner som vil kunne stå for al kontakten med det kinesiske trykkeri.

Nogen der har erfaringer med den slags?

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan spare sindsygt mange penge på dette :) 

Det kan være lidt svært at komme i gang men det er besværet værd.

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for svaret - Det lyder jo godt :)

Har du erfaring med det, og kan du måske give et par råd om det? Og hvad er det der gør det svært at komme i gang med?

Er det dyrt at få sendt fra østen?

Skal man lægge 25% importmoms i udgifterne, når nu det er uden for EU?

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan sende mig en pm med nogen detalier, så kan jeg give dig en pris på at få det trykt i Polen. og så spare du tolden, da deter handel mellem eu lande. 

Vh Jakub

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakub

Tak for dit svar.

Vi er slet ikke så langt endnu, stadig i idéfasen af magasinet. Men det kan være vi kontakter dig senere.

I første omgang ville jeg blot høre, om nogen havde erfaringer med tryk i udlandet, og i særdeleshed Kina..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Denoysius:
I første omgang ville jeg blot høre, om nogen havde erfaringer med tryk i udlandet, og i særdeleshed Kina..

Jeg har ingen erfaringer med Kina - men du skal være meget opmærksom på trykkvaliteten - det er svært at råbe vagt i gevær når du har modtaget 50.000 tryk, hvor farven er forkert...

Der findes nogle personer som har det som deres speciale at finde bedst muligt pris afhængig af de tekniske specifikationer. Og som sørger for at kvaliteten er i orden.

Ellers har jeg set noget trykt fra Indien - via Multi Revision i Næstved -  som så godt ud.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Denoysius:

Hej Jakub

Tak for dit svar.

Vi er slet ikke så langt endnu, stadig i idéfasen af magasinet. Men det kan være vi kontakter dig senere.

I første omgang ville jeg blot høre, om nogen havde erfaringer med tryk i udlandet, og i særdeleshed Kina..

Jeg har en kunde, som får trykt emballage i Kina. Hans erfaring er, at det er billigt, men det er også langsommeligt, og så skal materialet 110% være i orden inden afsendelse til trykkeriet.

Jeg vil derfor anbefale, at du får lavet magasinet af en professionel enten herhjemme eller et sted, hvor du er fuldkommen sikker på, de har styr på hvad de arbejder med.

Held og lykke med det!

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan få trykket for dit i Litauen, der er penge at spare, men der skal være en mængde for det kan betale sig.

Skal det post sendes, kan dette også betale sig fra LT, jeg sender aldrig fra Danmark mere, post Danmarks priser er alt for dyre. et eks et anbefalet brev med 10 A4 ark post danmark kr. 80.- til en dansker afsendt fra LT kr. 15.- til en dansker. Mine post udgifter er kommet på næsten 25 % af hvad det var tidligere, for kontoret i Danmark sender det på mail til mig jeg printer det ud og sender det med post til Danmark, lidt mærkeligt, men meget billigere..:-)

 

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har selv fået trykt en del kataloger, og tonsvis af emballage/brugsanvisninger i Kina gennem årene, og må understrege at du skal have rigtig godt styr på de spec der skal trykkes i hht, og hvis muligt selv tage ud og godkende print prøver inden massetryk. Husk at bogstaver som Æ, Ø og Å ikke eksistere på en kinesisk computer, og typisk forstår trykkeren lige så meget engelsk som du forstår kinesisk, så proof reading skal være gjort fra din side.

Med hensyn til farvekoder er det en god ide at specificere både pantone, og CMYK, og hvis muligt få trykt et eksemplar herhjemme som du kan sende ud sammen med den øvrige design skabelon. Også en rigtig god ide at definere vægt/kvalite på papir, og for alt i verden ikke blot spørge efter en "god kvalitet".

Kan du få kommunikeret alle oplysninger ud er der helt sikker en del penge at spare. Men husk at alle alarmklokker bør ringe hvis du får meldingen "no problem" :)     

Held og lykke, og god weekend til alle.

Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i / du ikke har erfaring med Layout og print skal i minimum have fat i en person der arbejder med layout proffesionelt.  vi tilbyder layout service af magsiner til fast pris.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)