Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liberale politikere: Lad efterlønnen være..

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan hentes de nødvendige milliarder et andet sted. Pensionskasserne har som bekendt lidt penge i tanken ( læs: milliarder af kr.). Den skat der normalt trækkes ved udbetaling af pension, kan trækkes NU, istedet for at vente til vi ( som fx er 40 år) om 25 år er pensionsberretigede, og så først tage skatten der. Det er en velkendt ting at det vil være rationelt at trække den skat ud nu, hvor vi, som samfund har brug for milliarderne. Det er jo same-same: om du tager skat nu el. om 30 år. 

Er der ikke en med politiske kontakter der kan bringe denne metode frem til en politiker med indflydelse, så vi kan slippe for efterlønsreformen?

RAtionalisme er vel en god ting- selv for politikere?Smile

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Efterlønnen er en byrde for samfundet. At betale penge til folk, som kan arbejde, for at få dem til ikke at arbejde er efter min mening det dummeste man overhovedet kan gøre.
Desuden efterlønnen kan ikke løse ALLE vores problemer, og selv med dit forslag er der mange andre besparelser i vente. Vi kan ikke låne os til velfærd mere.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så hvis vi får brug for de skattepenge, fra pensionen, om 30 år? Det vil jo i princippet bare skubbe problemet. Så synes jeg det er bedre at afskaffe efterlønnen og lave om i reglerne omkring hvornår og hvordan man kan gå på førtidspension. Det vil jo aldrig blive sådan i Danmark, at der IKKE er noget sikkerhedsnet for folk der ikke kan arbejde mere, så selvom vi afskaffer efterlønnen så skal folk nok få nogle penge alligevel så de kan klare sig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

dit  forslag  rører  jo  ikke  ved  det  grundliggende  problem  der   lurer   lige  henne  om  hjørnet

at for  hver  5  der  forlader  den  produktive værdiskabende  verden  og  tager  plads  på  pensionsbænken

er  der  kun  4  til  at  tage over  og  skabe  værdi  til  samfundets  fælles forbrug

dit forslag  er   jo  ET FREMRYKKET  FORBRUG  som  blot  vil  forstærke  klemmen   eller   kunne  man  sige

at  tisse  i  bukserne   på forskud  for  at  få  varmen  i dag  og i morgen

 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du skal regne med vi slipper for en efterlønsreform og det er godt det samme. Vi har i den grad brug for penge nu og derfor er den reform vi har lavet nu ikke ambitiøs nok. Den burde starte med at virke allerede i 2012 efter min mening. Vi har et GIGANTISK hul i kassen. Siden 2008 er der sandsynligvis lånt i omegnen af 240 mia. (195 mia gæld i 2008 er vokset til 437,5 mia i 2010 i følge regeringen). Efterlønnen gør at vi på langt sigt er halvvejs med at løse problemer og på kort sigt ser det præsis lige så sort ud!

Jeg har en del kontakt med politikere men jeg syndes forslaget om bare at beskatte pensionsmilliarder nu er dybt uansvarlig. Du tror ikke vi får brug for de penge i fremtiden? Når de store årgange går på pension får vi i den grad brug for de penge! At løse det kortsigtede problem på den måde vil bare gøre problemerne på langt sigt endnu større.

Samtidig med at vi i forvejen har store problemer her hjemme er USA stort set på vej med 120 km/t mod en statsbankerot (med en gæld der snart rammer 100% af bnp og en federal stat der snart er insolvent) og hvis man syndes at subprimelån havde en negativ indvirkning på dansk økonomi så prøv lige at tænke dig en amerikansk statsbankerot. Dertil kommer at USA ikke er de eneste der har problemer vi kan jo også nævne Grækenland, Portugal, Spanien og hvis de går ned vil det gå hårdt ud over tyske banker og så er vi tilbage hvor vi startede i 2008 hvis ikke det bare ser endnu værre ud!

Kort sagt alle skal arbejde mere og alle skal arbejde hårdere samtidig med at vi kan forvente lang mindre hjælp fra staten og måske endda højere skatter Sad og det er medregnet at vi afskaffer efterlønnen. At komme ud af disse problemer kræver det samme som at starte en virksomhed: Massere af hårdt arbejde!

De sidste 10 år har vi haft en forbrugsfest. Vi har bare festet vores penge op og glemte at investere i fremtiden! Subprime var tømmermændene nu skal regningen samles op og vis skal indhente det forsømte.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Udmærkede modargumenter..

 

@asgerfro. Jeg kan ikke se uansvarligheden. Ideen blev iøvrigt fremsat af økonomer i dagspressen sidste år, så den er ikke min.

For mig handler det om at iværksætte en løsning på el problem.

Du skal som politiker finde dine mia. et eller andet sted-og det hurtigt. I stedet for at cutte ned på plejehjem, skoler ( as usual). JA LA os bare tage fra de sårbare og svage, læs børn og gamle..(christ..)

Så kan du tænke i kreative baner og tag der hvor det gør mindre ondt, evt ramme de velbjergede, el. tag fra pensionskasser el. hvor man nu kan finde sine løsninger.

Jeg vil gerne selv gå forrest og lægge 2000 kr ekstra i skat årligt de næste 5 år hvis det er det som må til. Min økonomi kan godt bære det. Hvorfor ikke finde de kreative løsninger istedet for at ramme dem som ikke råber op ( læs igen: børn og gamle)

 

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

flemming.dk:

Udmærkede modargumenter..

 

@asgerfro. Jeg kan ikke se uansvarligheden. Ideen blev iøvrigt fremsat af økonomer i dagspressen sidste år, så den er ikke min.

For mig handler det om at iværksætte en løsning på el problem.

Du skal som politiker finde dine mia. et eller andet sted-og det hurtigt. I stedet for at cutte ned på plejehjem, skoler ( as usual). JA LA os bare tage fra de sårbare og svage, læs børn og gamle..(christ..)

Så kan du tænke i kreative baner og tag der hvor det gør mindre ondt, evt ramme de velbjergede, el. tag fra pensionskasser el. hvor man nu kan finde sine løsninger.

Jeg vil gerne selv gå forrest og lægge 2000 kr ekstra i skat årligt de næste 5 år hvis det er det som må til. Min økonomi kan godt bære det. Hvorfor ikke finde de kreative løsninger istedet for at ramme dem som ikke råber op ( læs igen: børn og gamle)

2.000 kr. pr. år er vist ikke det, som vælter læsset. De rødes plan om 12 minutters ekstra arbejde, bør som minimum give dig: 12 minutters ekstra arbejde pr. dag / 60 * 240 årlige arbejdsdage * 200 kr i timen =9.600 kr. pr. år før skat, og ved 50% skat, får statskassen godt 4.800 kr.

Og selv dette er ikke nok.

I marts kommer en rapport over, hvilke befolkningsgrupper, der bidrager med mest til velfærdssamfundet, samt hvilke befolkningsgrupper, der snupper mest fra samfundet - Samt en oversigt over, hvilke grupper, som fra et økonomisk synspunkt aldrig burde have været født / været lukket ind i landet.

Det forventes at rapporten kommer til at give et negativt indtryk af indvandrer, syge og analfabeter - Og herfra er det vel blot at se på, om vores nabolande har samme bidrag til disse befolkningsgrupper, som vi yder - Og eventuelt fjerne de goder som vi giver for meget ift. gennemsnittet.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

El-manden:

flemming.dk:

Udmærkede modargumenter..

 

@asgerfro. Jeg kan ikke se uansvarligheden. Ideen blev iøvrigt fremsat af økonomer i dagspressen sidste år, så den er ikke min.

For mig handler det om at iværksætte en løsning på el problem.

Du skal som politiker finde dine mia. et eller andet sted-og det hurtigt. I stedet for at cutte ned på plejehjem, skoler ( as usual). JA LA os bare tage fra de sårbare og svage, læs børn og gamle..(christ..)

Så kan du tænke i kreative baner og tag der hvor det gør mindre ondt, evt ramme de velbjergede, el. tag fra pensionskasser el. hvor man nu kan finde sine løsninger.

Jeg vil gerne selv gå forrest og lægge 2000 kr ekstra i skat årligt de næste 5 år hvis det er det som må til. Min økonomi kan godt bære det. Hvorfor ikke finde de kreative løsninger istedet for at ramme dem som ikke råber op ( læs igen: børn og gamle)

2.000 kr. pr. år er vist ikke det, som vælter læsset. De rødes plan om 12 minutters ekstra arbejde, bør som minimum give dig: 12 minutters ekstra arbejde pr. dag / 60 * 240 årlige arbejdsdage * 200 kr i timen =9.600 kr. pr. år før skat, og ved 50% skat, får statskassen godt 4.800 kr.

Og selv dette er ikke nok.

I marts kommer en rapport over, hvilke befolkningsgrupper, der bidrager med mest til velfærdssamfundet, samt hvilke befolkningsgrupper, der snupper mest fra samfundet - Samt en oversigt over, hvilke grupper, som fra et økonomisk synspunkt aldrig burde have været født / været lukket ind i landet.

Det forventes at rapporten kommer til at give et negativt indtryk af indvandrer, syge og analfabeter - Og herfra er det vel blot at se på, om vores nabolande har samme bidrag til disse befolkningsgrupper, som vi yder - Og eventuelt fjerne de goder som vi giver for meget ift. gennemsnittet.

Rapporten du nævner vil sikkert give nogle spændende diskussioner.. DEn ser jeg frem til. Nej, jeg er enig med dig i at 2000 kr. årligt fr os der kan spytte mere i skat, er ikke nok. Men det er jo også med at kikke på alle muligheder før man tager fra de svage-sådan har jeg det. Nu tør jeg måske næsten ikke sige det -men staten kan måske se på en mængde prestigeprojekter som kan skæres væk- ft-politikeren kan gå ned i løn fra 600000 til 500000, embedsmædn på chr. brog kan skæres 15 % i løn, og embedsmænd i kommuner kan skæres 15% i løn. De skal bare give mig frit los, så skal jeg sgu nok finde frem til nogle løsninger..Wink

De stærke skuldre, der er brede nok til at tage det skal gå forrest i nedskæring..Er du enig?

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Efterlønnen er en uddøende race.

Efterlønnens berettigelse og opståen lå i en argumentation om at fysisk arbejde nedslider mange mennesker, så en tidligere tilbagetrækningsmulighed fra arbejdsmarkedet var nødvendig.

 Det var svært at være uenig i.

Dagens arbejdsmarked er ikke domineret af hårde fysiske jobs, disse jobs bliver stadigt færre på det danske arbejdsmarked, så den gamle argumentation for efterlønnen er ved at smuldre.

Den generelle efterløn må væk fra finansloven, jo før jo bedre, når der skal spares på statsfinanserne.

Efter min mening bør der stadigt være en tidlig tilbagetrækningsmulighed, for mennnesker, som er fysisk eller psykisk nedslidt af arbejdsmarkedet, men det skal kun være for disse mennesker og skal ikke være afhængigt af fagforeningstilhørsforhold osv.. Det bør være en enkel og værdig ordning og derfor kan invalidepensionsløsningen efter min mening ikke bruges.

Det skal selvfølgeligt være muligt at stoppe på arbejdsmarkedet når man har lyst, men det er ikke en samfundsopgave at finansiere det helt eller delvist, det må ske for egne opsparede midler, hvis man ellers er rask og arbejdsdygtig.

 

De bedste hilsener

Finn

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finn Pedersen:

Efterlønnens berettigelse og opståen lå i en argumentation om at fysisk arbejde nedslider mange mennesker, så en tidligere tilbagetrækningsmulighed fra arbejdsmarkedet var nødvendig.

 

Det er altså ikke helt korrekt. Efterlønne blev lavet for at ældre kunne trække sig tilbage tidligere, så de unge kunne komme til fadet. Det havde ikke noget med nedslidning at gøre, og man må ikke være så nedslidt at man ikke kan varetage et arbejde, hvis man vil have efterløn i dag.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)