Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

... Søger grafiker

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin.

Kan man ikke lave en kategori herinde (for der er jo ikke ret mange i forvejen), hvor folk kan søge arbejdskraft? Jeg tænker især på det grafiske arbejde.  Alle tråde, der handler bare tilnærmelsesvis om markedsføring eller lign. oversvømmes af grafikere, der tilbyder deres kompetencer.
Det er jo sådan set fint nok. Synes bare, at det ville være rart at der var et sted, hvor folk kunne gøre dette - og et andet, hvor folk kan tale mere generelt om emnet.

Måske er jeg bare en sur kælling (helt sikkert en plausibel mulighed), men jeg synes at det underminerer forummet, at en nystartet iværksætter, ikke kan stille et spørgsmål som: "Har I nogle erfaringer med, hvilket CMS der er det bedste til min type virksomhed", uden at det udvikler sig til en 5 sider lang tråd, hvor folk byder sig selv til, og underbyder hinanden.  Det er selvfølgelig dejligt at folk gerne vil arbejde for hinanden - til lave priser - men ham der startede tråden har jo stadig ikke fået svar på sit spørgsmål og ender måske med et amatørcms, fra en aminobruger. (der er også prof. cmsudbydere her, men der er godt nok også nogle amatører).

Er jeg bare en mavesur satan?


Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes det lyder som en rigtig god idé, så tråde der omhandler problemstillinger ikke oversvømmes med "jeg kan lave det her for dig"

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg troede egentlig det var det "Medarbejdere, samarbejdspartnere, investorer etc" var til, men ok - det kan godt være der er brug for at skære det ekstra tydeligt ud. Når det er sagt så er der af og til også folk der spørger om råd til hvordan det gør et-eller-andet, hvor rådet bør være - "lad være med at gøre det selv, men få en fagmand til at lave opgaven". Men det er selvfølgelig heller ikke helt det samme som "Jeg kan lave det her for dig" ...
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes det er en dødsvær balance at skulle administrere. Jeg er helt enig i at der er ALT for mange som bruger Amino lige vel rigeligt meget til at sælge sine ydelser, og der er enkelte typer der (mis)bruger stort set hver eneste chance til at gøre opmærksom på sig selv. De fleste af os gennemskuer hurtigt disse typer, men for nye brugere tror jeg det må være tæt på umuligt at vide hvad eller hvem man skal stole på. På den anden side skal man jo have lov til at sige "det kan jeg godt lave". For mit eget vedkommende er jeg her ikke for at sælge eller finde arbejde, men en sjælden gang imellem dukker der noget op der ser sjovt og spændende ud, og så kan jeg godt finde på at pege på mig selv. Og det skal der jo være plads til for alle. Men det betyder også at vi ofte ser de eksempler som Lone nævner.. og ja.. jeg ved sgu ikke lige om en eller flere nye kategorier vil løse problemet, og det vil sikkert også skabe forvirring med flere kategorier der minder om det samme. Måske svaret nærmere ligger i en mere kraftig og regelfast moderation?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror det vil være et stort arbejde at moderere sig ud af det og besværligt at skulle overskue hvad der er ok og hvad der ikke er.

Personligt holder jeg mig næsten altid fra at komme med et "Jeg kan levere det her til dig" indlæg, mest fordi jeg hellere vil have at kunderne kommer til mig, selvom der da nok misses et salg eller to på den konto til tider.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hep hep... helt enig!

Og nu vi er i gang - så synes jeg Lone skal have sin egen kategori
 :-D
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Etrix: Det var dog en horribel idé! En hel tråd, fuld af mavesurhed og gennemsyret af sarkasme. heh

Alle andre:  Det kan godt være, at løsningen ikke er en ny kategori. Men der bør gøres et eller andet. Nu ved jeg ikke, hvor meget det hærger i andre kategorier, da jeg primært roder rundt i markedsføringsdelen. Men jeg har dog oplevet det selv, hvor jeg søgte en anbefaling af en bogholder i København og blev oversvømmet af både mails, private breve og kommentarer fra Jyske revisorer, der tilbød deres assistance, til trods for, at jeg havde skrevet at jeg har Ernst & Young og blot søgte en bogholder til det daglige.

- Der måtte jeg så hoppe af Internettet og Amino og finde min bogholder andetsteds.
Siden da, har jeg undladt at bruge Amino til noget fornuftigt (ikke at jeg holdt mig indenfor fornuftens grænser, ret meget før det, alligevel).


Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Men måske er løsningen blot, at alle vi, der i virkeligheden ikke er Iværksættere, men blot selvstændige erhvervsdrivende af en eller flere små virksomheder, fucker af og byder os til, på andre forummer.

:-)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-02-2007 17:34:15 Forfatter: Lone S. Hansen Men måske er løsningen blot, at alle vi, der i virkeligheden ikke er Iværksættere, men blot selvstændige erhvervsdrivende af en eller flere små virksomheder, fucker af og byder os til, på andre forummer.

:-)


 

Nej, bestemt ikke! Vi er jo alle iværksættere, der er blot nogen af os der har lidt erfaring at øse ud af, og selv gamle hunde kan lære nye tricks. Og hvordan ville forumet være hvis det kun var nye iværksættere .... ikke særligt spændende og ikke særligt givtigt.

Og det er jo også fint at en gammel gnavpot kan komme med nye ideer til forummet vidre udvikling

Keep up the good spirit ;-)

 

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er jeg også en af "de der grafikere"..

Men jeg har (medmindre jeg har misforstået spørgsmålet) ikke tilbudt min assistance uden der blev sagt "jeg søger tilbud på/hjælp til ...". I stedet for at skrive "jamen jeg kan lave det for X kr.", så synes jeg måske man skulle prøve med "det er sikkert ikke noget du selv kan lave, søg eventuelt prof assistance. Hvis du virkelig selv vil prøve, jamen så gør ...".

En ting man kunne gøre i forummet er vel eventuelt at lave et felt nede ved "Få en e-mail når ...", som hedder "Jeg ønsker IKKE at modtage tilbud" - og så vise med stor fed rød skrift i toppen, at der i dette indlæg ikke ønskes tilbud. Hvis folk så stadig sender et tilbud, tja, så skyder de vel bare sig selv i foden ved at fremstå umoralske? Bare et forslag, jeg ved ikke om det vil fungere i praksis :)

www.nfdesign.dk

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)