Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere firmaer under et cvr?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Hvis man har et firma, og cvr nummer, eks. Firma 1 som beskæftiger sig med udvikling af software..

Må man så godt have Firma 2 på samme cvr, og som beskæftiger sig med konsulent ydelser?

Altså to firmaer, som ikke har noget med hinanden at gøre, men som bruger samme cvr nummer?

Så man evt. kunne slippe for at skulle lave to regnskaber.

Men må man det?

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Yes..det kan du godt.

Måske skal du registrere en bibranche.

 

MvH

Peter

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det må du godt.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, det var lige det jeg ville høre ;)

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Fra  Didriksen Byg Moderne Energi Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal Firma 2 registreres hos E&S på nogen måde eller må man bare finde på et navn(som Firma 2) og fakturere kunder med dette navn og Firma 1´s CVR nr.? Jeg taler om enkeltmandsvirksomhed.

I mit tilfælde  Er Firma 1 en handværksvirksomhed og Firma 2 et tøjfirma der sælger over nettet. Firma 2 vil gerne oprettes på trendsales.dk (en slags Den Blå Avis),  men denne trendsales.dk, CVR validerer firmaer med CVR-registret og tjekker derfor om navn og CVR passer sammen. Og derfor er jeg bange for at trendsales.dk vil oprette Firma 2 med Firma 1´s navn.

Hvad gør jeg her?

 

På forhånd tak for hjælpen:-)

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

JTP:

Hej..

Hvis man har et firma, og cvr nummer, eks. Firma 1 som beskæftiger sig med udvikling af software..

Må man så godt have Firma 2 på samme cvr, og som beskæftiger sig med konsulent ydelser?

Altså to firmaer, som ikke har noget med hinanden at gøre, men som bruger samme cvr nummer?

Så man evt. kunne slippe for at skulle lave to regnskaber.

Men må man det?

Du skal bare passe på hvad angår momsen. Mener at konsulent firmaer ikke må trække moms fra og opkræve moms. Så skal du nok oprette 2 afdelinger i dit regnskab.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Grønberg:

Mener at konsulent firmaer ikke må trække moms fra og opkræve moms.

Hvad er det for en regel? Den synes jeg ikke lige jeg kender.

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Grønberg:

 

Du skal bare passe på hvad angår momsen. Mener at konsulent firmaer ikke må trække moms fra og opkræve moms.

vrøvl. Men der er eksempler på hvor man ikke BEHØVER det...

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Didriksen:

Hej

Skal Firma 2 registreres hos E&S på nogen måde eller må man bare finde på et navn(som Firma 2) og fakturere kunder med dette navn og Firma 1´s CVR nr.? Jeg taler om enkeltmandsvirksomhed.

Jeg er ikke 100% sikker på at du SKAL - men under alle omstændigheder vil jeg mene at det er en god idé at registrere det navn du finder på til firma 2, som et binavn under firma 1's cvr. nr.

Jakob Didriksen:

I mit tilfælde  Er Firma 1 en handværksvirksomhed og Firma 2 et tøjfirma der sælger over nettet. Firma 2 vil gerne oprettes på trendsales.dk (en slags Den Blå Avis),  men denne trendsales.dk, CVR validerer firmaer med CVR-registret og tjekker derfor om navn og CVR passer sammen. Og derfor er jeg bange for at trendsales.dk vil oprette Firma 2 med Firma 1´s navn.

Hvad gør jeg her?

Mon ikke også det problem løses hvis du registrerer dit firma 2 som binavn til dit eksiterende cvr. nr...

 

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)