Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet-profet søges

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino-folk

Til en opgave er jeg er på jagt efter en højkompetent og udviklingsorienteret person der hjælpe med indsigter i 


  1. Nettets aktuelle status hvad angår anvendelse af diverse internetbaserede services, portaler og forum''er (Mao. hvad sker der lige nu, og hvem bruger det til hvad?)

  2. Nettets udvikling - hvor er det hele på vej hen? Hvad er morgendagens services og hvordan ser morgendagens hhv.superbruger og hverdagsbruger ud?


I min virksomhed skal vi facilitere et udviklingsdøgn med nogle håndplukkede kompetencer,  hvor vi kunne bruge et inspirativt indlæg om dette undervejs.

Tak for hjælp!

De bedste hilsener/ Best regards Morten Ove Partner Chokoladefabrikken Klostergade 34, 3. sal DK-8000 Aarhus C moa@changepilot.dk www.changepilot.dk mobil: +45 31266039 KEEP THE CHANGE!
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten

Du kan prøve med Eric Reiss på http://www.e-reiss.com 

Internet-profet er vist meget beskrivende for ham og fin fyr iøvrigt.

Mvh Jesper

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dit spørgsmål er ekstremt bredt - for internettet er jo en ekstremt kompleks sag, og definitionen af "hvor er det på vej hen" afgør svaret.

F.eks. kan man sige, at phpbb og blogs medførte en eksplosion af folk, der kommunikerede om deres privatliv. På den anden side er det jo ikke meget anderledes end den gang, man ikke havde websider... her brugte man bare usenet og lign. til at kommunikere.

På samme måde er IP telefoni som "det nye hotte" helt til grin. Det var i 1995, at man i Finland vedtog at stoppe udrulningen af telefon-backbones for at gå over til kun at udbygge TCP/IP kompatibelt udstyr i backbone telefonsystemet. Størstedelen af IP telefoni i dag er usynlig for brugeren, og det er en god ting.

Båndbreddemæssigt er der ingen tvivl om, at IP-TV kommer til at fylde meget på mellemlang sigt på internettet. Men jeg har selv en ide om, at det kommer til at blive mere eller mindre usynligt for den enkelte tv-seer, nogenlunde ligesom IP-telefoni, og nok ikke lige det, man kan "koble sig på" med henblik på at tjene penge.

Jeg kan forstå, at du i virkeligheden leder lidt efter forretningsmuligheder. Den bedste rådgiver du kan finde her, er nok en person, som gentagne gange har investeret sine egne penge i selskaber, som ligner hinanden, og som har haft success gang på gang. Dette udelukker f.eks. Skype-folkene. Til gengæld vil jeg pege på Asger Jensby.

http://www.handstep.dk/composite-57.htm



Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse

Jeg er imponeret over hvorledes du med et pennestrøg sætter Skype-folkene i båsen med folk der er mindre egnede til at vejlede om forretningsmuligheder på nettet. De har dog immervæk stået for en raketstor værditilvækst.

Man kan vælge at sige at Skype folkene måske var "heldige", og deres forretnings ideer tilsvarende højrisikable. Hvis man ikke er parat til en høj risiko er der ærligt nok at vælge en mindre risikabel profil med nogle der har mange successer bag sig (men nok mindre succeser end Skype).



 



Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Jesper

Jeg har stor respekt for Skype folkene. Der er ingen tvivl om, at de har set noget rigtigt og udnyttet det på den helt rigtige måde.

Men der blev spurgt om noget helt andet: Nogen, der generelt kan sige noget om fremtiden. Det kan skype folkene måske - men mig bekendt har de ikke dokumenteret evne til at kunne forudsige internet udviklingen generelt. Det er der meget få mennesker, der har.

Det var nok en fejl at nævne nogen konkret.

Men du berører noget andet, som er meget vigtigt: En forudsigelse har altid en sandsynlighed tilknyttet...


Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
mht. skype folkene, kommer det vist an på hvordan du definerer ordet værditilvækst. Skypefolkene tjente først penge på deres produkt, da de solgte det.

 

Der er utrolig mange der er tilmeldt og bruger systemet, men der tjenes endnu ikke penge på system, som kan retfærdiggøre den høje salgspris. Dermed er Skype solgt udelukkende på en forventning om et kæmpepotentiale.

 

Som udgangspunkt forventer man ikke at kunne tjene penge på IP-telefoni, men forventer i stedet at tjene på tilvalgsalg som små elektroniske gadgets mm.

 

Jeg synes det er et spændende område at følge, især om potentialet i så stort som vurderet.

 

 

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Værdien i Skype ligger ikke i telefonien - det ligger i at have et system med millioner af brugere, som det stort set ikke koster noget at have gang i. På et tidspunkt blev mobiltelefoni kunder handlet for 2.000,- kr. stykket, når et mobilselskab købte et andet. En del af disse mobilkunder er intet værd.

Skype har lige nu 9 mio. brugere online. Man skal ikke gange med et vandvittigt stort beløb for at komme op i store salgssummer, og køberen (E-bay) har trods alt noget at sælge til kunderne.

Hvis et firma samtidigt kan dokumentere, at man har en fremtidig kundetilgang, så stiger beløbet selvflg. Såvidt jeg ved, blev Skype solgt med et princip, hvor salgssummen afhang af, om Skype ville fortsætte sin vækst, og det gjorde de.


Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er rigtigt, at salgsbeløbet ville stige hvis væksten af brugere ville stige.

 

De har nu 9 mio. brugere, eller personer som har programmet på deres pc. Men de tjener ikke penge på dem endnu. De mener dog at potentialet er tilstede og det er det de har betalt for.

 

Så indtil videre har de købt en database med oplysninger om 9 mio. brugere.

 

Men alt andet lige, tror jeg på, at de eneste vindere blive dem som skabte skype og ikke dem som købte det.

 

 

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
gennem artikler, hvis du er abn. på jyllandsposten eller børsen, kan du søge i deres arkiv.

 

Ellers har computerworld også haft mange artikler omkring emnet.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)