Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internationalt betalingssystem

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg driver HLTV.org og har pt. omkring 150.000 unikke brugere om måneden. Jeg skal nu til at lave en VIP mulighed til brugerne og denne skal de selvfølgelig betale for.
Jeg fandt Paypal Website Pro og fandt det yderste lækkert, men desværre skal man bo i USA eller UK... Det samme gælder for Google Check out...

Derfor leder jeg nu efter en anden måde at indkræve betaling på.

Det jeg skal bruge er et system der kan tage CC over grænserne.
SMS betaling kunne også være nice.

Nogen forslag?

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
langt de fleste betalingsløsninger kan æde dette.. du vil vel bare kunne acceptere internationale kreditkort som f.eks. visa/mastercard osv? det kræver selvfølgelig at man selv (delvist) udvikler en løsning, men med så voldsomme mængder brugere som du taler om, kunne det jo godt være interessant at putte lidt penge i det.

her er vores typiske setup til det i priser:

Gebyrer for oprettelse af hosting(engangsbeløb):
Oprettelse på Fribetaling.dk – 599DKK
Oprettelse på PBS (alle kreditkort) – 500DKK

Løbende udgifter:
Årlig udgift for Fribetaling.dk – 948DKK
Årlig udgift for PBS – 2000 DKK





Dertil kommer så selve udviklingen af betalingsløsningen - nu er det lidt forskelligt, men typisk vil jeg tro at det tager en 20-30 timer afhængigt af krav til platform osv - det er ihvertfald hvad jeg plejer at give vores kunder i regning, dog uden at jeg vil hænges op på det, da det afhænger meget af krav til platform og om der er specielle finurligheder mht. betalingen der gør sig gældende. Indregnet i de 20-30 timer er en art integration med brugerdatabase, så man kan se hvor lang tid folk har hvilket abonnement - og igen er tiden meget afhængig af hvordan den eksisterende løsning er lavet.


Håber det giver mening - og hvis der er interesse for den slags kan jeg selvfølgelig godt gå lidt nærmere ind i tingene, og sende nogle tilbud afsted.. det er hverken det første eller sidste betalingssystem Digital Out har udviklet :)



Fra Albertslund
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Den rigtig simple løsning kunne være at sætte en shopify shop op og linke til den fra dit eksisterende site. De håndterer alle mulige og umulige typer af kort og betalinger. De integrerer op mod 11 forskellige betalingsgateways så dine behov burde være dækket der.

 


 

Det er vist ikke svært at oprette et engelsk firma (har jeg læst herinde et sted) og dette kunne være den lette vej til Paypal Pro.

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
interessant løsning Lars - jeg vil også se nærmere på det, vi er altid på udkig efter lettere / hurtigere / smartere / billigere løsninger..

har du nogen idé om hvordan man ville integrere med et andet site''s brugerdatabase, som f.eks. i det her tilfælde? er det noget shopify har support for? det ser ud som om det man får er en shop, og ikke adgang til koden.. og så ville man ikke have andre måder at integrere med hltv end ved at sælge "vouchers" som så kunne indløses på hltv.org.. men det er jo lidt "kluntet" usability-wise OG voucher-delen skal jo så også kodes?
Fra Albertslund
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er oprigtigt imponeret af shopify og menneskerne bag. De har både været gode til at lave en kæmpe mængde hype omkring deres tjeneste samt at lave et rigtig lækkert system.
Hvordan man præcist skulle lave en really simple syncronisation (rss not :) ) af brugeroplysninger ved jeg ikke, men på URL http://forums.shopify.com/categories/3/posts/6078#comment-6504 fortæller en af personerne bag shopify at de er undervejs med et api som blandt andet kan levere info som xml og rigtig rss. f.eks. abandoned orders etc.

Samme api må næste også kunne konfigureres til at give nye ordrer med evt. detaljer. Hvis dette er muligt vil du rent faktisk have ordrer som xml som du efterfølgende kan suge ind i dit andet system.

Bemærk at deres api pt. fortsat er i et eller andet beta stadie.

Fra Albertslund
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil lige tilføje at på URL http://app.shopify.com/services/signup skriver de at man kan tracke ordrer vha. rss. Dermed kan det være at muligheden allerede findes for at lave den ønskede "integration".
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
inden vi derailer tråden helt med teknisk snak om shopify skal vi lige huske at nævne at ingen af de løsninger vi har stillet op kan klares "kodefrit" - om ikke andet skal der vel være noget på sitet der holder styr på hvem der har betalt hvornår osv...

hvad angår Rss til tracking er det imo en interessant løsning - men det eneste man kan få ud af RSS-formatet er jo en række tekststrenge og noget formatering.. dem kunne man så parse ned i en database el. lignende, men spørgsmålet er om det ville være  sikkerhedsmæssigt og programmeringsmæssigt smart. Jeg er projektleder, og derfor ikke hardcore programmør nok til at kunne være helt præcis omkring den idé.

alternativt kunne man kaste en os-commerce på, der jo har "åben" kode og integrere køb i den i kundens database som en ekstra table med brugerens "id" som fremmednøgle.

Fra Albertslund
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
hvad angår Rss til tracking er det imo en interessant løsning - men det eneste man kan få ud af RSS-formatet er jo en række tekststrenge og noget formatering.. dem kunne man så parse ned i en database el. lignende, men spørgsmålet er om det ville være  sikkerhedsmæssigt og programmeringsmæssigt smart.

Som regel udstyres sådanne rss kald med en eller anden unik nøgle - og hvis det skal være rigtig fint så foregår det også over ssl. Jeg er ret sikker på at man kan sørge for at et sådant rss feed er nogenlunde sikkert. Derudover er det klart at data i rss vil overholde rss-formatet hvorfor noget parsing af data vil være nødvendigt.

 

alternativt kunne man kaste en os-commerce på, der jo har ''åben'' kode og integrere køb i den i kundens database som en ekstra table med brugerens ''id'' som fremmednøgle.
Der findes et væld af webshop alternativer. Årsagen til at jeg nævnte shopify var blot at jeg har bemærket at de havde mange forskellige betalingsgateways.

Tilmeldt 3. Nov 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Et godt råd, find en udenlandsk Gateway som også tilbyder en Indløsnings aftale / Merchant Account.

 

Du får det langt billigere end ved PBS og så får du flere muligheder.

 

Et godt bud ville være PAGO.DE /Deutsch Bank eller Barclays.

 

Ovenstående gælder kun hvis 90% af dit Internet salg er fra udenlandske kredit kort.

 

Sig til hvis du skal have hjælp.

Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm... ok... det må jeg hellere kigge lidt på. Bliver altid lidt nervøs når det ikke er i Danmark jeg handler :)

Jeg ved ikke om det fremgår klart, men det er KUN BETALINGSGATEWAYEN.
Jeg er næsten Danmarks mester i kode så det er ikke der skoen trykker.

Ellers nogen der har erfaring med betalingsformer i udlandet? Jeg synes at kunne være mig til at i tyskland bruger man ikke CC og i visse lande er paypal _the_ thing.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)