Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til ny idè

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Jeg går med en idè til et nyt dansk filmmagasin, nogen der kan hjælpe mig med det?

Hvor skal jeg starte, hvordan finder jeg medarbejdere og lignende..

 

Håber nogen kan hjælpe mig med det.

 

Mvh. Martin Odgaard

Tlf.: 31500679

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok nogle noget sparsomme informationer, du her kommer med? Er der noget unikt ved dit filmmagasin, findes der allerede andre på det danske marked, hvor professionelle skal dine skribenter være, har du nogle penge at investere, etc., etc.? Jeg mangler en masse oplysninger!?

Mvh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Meningen er at det skal værre et dansk gratis magasin med profesionelle omtaler, og anmeldelser af de nyeste danske, og internationale boigraffilm.. Havde tænkt at det skulle drives af ren reklame indtægter, og at det skulle samarbejde med biografer i hele landet, med en filmoversigt over hvilke film der går hvor og hvornår. Derudover har jeg også tænkt over design og layout.. Der er et lignende magasin der hedder kino.dk men det fungerer mest som reklame for nordisk films biografer.
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martinkok:
Meningen er at det skal værre et dansk gratis magasin med profesionelle omtaler, og anmeldelser af de nyeste danske, og internationale boigraffilm.. Havde tænkt at det skulle drives af ren reklame indtægter, og at det skulle samarbejde med biografer i hele landet, med en filmoversigt over hvilke film der går hvor og hvornår. Derudover har jeg også tænkt over design og layout.. Der er et lignende magasin der hedder kino.dk men det fungerer mest som reklame for nordisk films biografer.

Aah, ok - sé, det gjorde straks projektet mere "levende". :-)

Du kunne jo evt. også inkludere film, der ikke får biograf-premierer herhjemme og som kun udgives på DVD.

Men mht. til skribenter/anmeldere, så skal du nok gøre op med dig selv, hvad du er villig til/har mulighed for at betale dem for deres arbejde, eller om du vil aflønne dem med en vis procentdel af reklameindtægterne. Det kan være afgørende for, hvor du får mest ud af at "annoncere" efter dem. Jeg er ikke selv interesseret, men hvis du går op i, at anmeldelserne skal være velformulerede og grammatisk korrekte, så er du bedst stillet med nogle, der i forvejen lever af det (dvs. en professionel og ikke en folkeskoleelev, der hverken kan stave eller sætte kommaer).

Et alternativ kunne være at lade anmeldelserne blive skrevet af brugerne selv, ligesom på Amazon og Kino.dk, eller en kombination af frivilige (læs: ulønnede) skribenter og brugere ligesom på dette 1 år gamle website: http://www.hyped.nu

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo, jeg siger mange tak for de mange gode råd og tips der! Kendte ikke den side der i forvejen, men det er da helt sikkert en god idé at tage dvd-udgivelserne med også, tror nu bare vi skal holde os til film, og ikke spil.. Mht. Medarbejdere, har du forslag til hvor man kan finde nogle kvalificerede, og interesserede redaktører henne? Vil selvfølgelig prøve af aflønne mine ansatte bedst muligt, men primert nok som deltidsstilling til at starte med. Har også overvejet nogle på kino.dk eller imdb, men det må jo også godt værre rimeligt professionelt lavet. Mvh. Martin
Tilmeldt 22. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.
Hvis du er interesseret i hjælp med anmeldelser og lign så kunne jeg måske godt være behjælpelig med dette? 
Kontakt mig pr Britbr@yahoo.dk  

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Ja hvis t bliver til noget kan jeg sætte dig i kontakt med en som anmelder for bio i Ålborg..

Skriv til mig hvis du virkeliggør din ide.

Med venlig hilsen

Dani Schulze

Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære klemme samler af 3. grad..

 

den ide findes der iforvejen - og jeg tror ikke at nordisk film er yderligere intresseret med flere blade liggende - da jeg tidligere selv ahr arbejdet på et lignende projekt - og de takkede pænt nej tak til flere blade i deres Bio område..

men held og lykke

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

claudio70:

Kære klemme samler af 3. grad..

 

 

Ahva? Hvorfor skal han kaldes det? Vi alle har været der engang skal man lige huske ;)'

Men vildt fed ide du lige fik dig der! Det er nærmest bare med at klø på. Start noget på nettet også. Hvis biograferne ikke vil samarbejde så kan i jo udvide det som på nettet, og andre steder. Så tror jeg godt at de biografer vil samarbejde når i er blevet større ;) Mon ikke?

Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for medfølelsen! Er helt ny herinde så skulle også selv lige fatte den med "kaldenavnene" ;-) og tak, håber du får ret! 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)