Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til at oprette smba, og spørgsmål ang. firma navn

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Der er intet farligt ved et SMBA
Henrik Koudahl:
Et grundlag som Erhvervs- og Selskabsstyrelsen først greb ind over med fremadrettet virkning i efteråret 2010.

 

Nemlig - OG skulle vi så ikke til at komme videre med en positiv holdning istedet for.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Pausgaard:
Mange på amino giver plads til nye veje og ideer. Alt begyndelse er svær og der skal være plads til alle.  Så det vil være mere rimeligt at lukke munden på kritikere som ikke giver plads til nye visioner.  AAAIJJ  Drop lige janteloven

Så vidt jeg ved så gav jeg udtryk for min holdning til SMBA'er. Det er sådan set det et debatforum er til for - at give udtryk for holdninger.

Man bliver altså ikke klogere af at lytte til folk som siger det samme som én selv.

Og så tager jeg en af de berømte pauser fra Amino. Tak min dreng.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så tager jeg en af de berømte pauser fra Amino

Der plejer at skulle lidt mere end en raslen i løvet for at ryste dig, Lars ?

Debat og råd går fint i tråd med hinanden. Hvis jeg skulle tage rådgiver-briller på ville jeg også stille spørgsmålstegn ved om et SMBA i den konkrete situation er fornuftig.

Specielt når trådstarter selv lægger op til at der skal ske efterfølgende omdannelse til et ApS. Der er mange faktorer som spiller ind inden den rigtige beslutning træffes. Afhængig af de konkrete forhold kunne en opstart måske mest hensigtmæssigt lægges i et I/S fremfor et SMBA.

Det mest fornuftige vil være at tage fat i en rådgiver og give ham alle oplysninger - både som de er nu men også hvad planen er fremover. At omdanne til et aps ved værdiindskud kan være en meget dyr stiftelsesomkostning.

 

/Henrik

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

alle jer som ikke kommer med noget konstruktivt til mit emne må godt smutte ud her fra!. jeg har fået besked fra anders og peter og der står jeg nu og derfra tager jeg den nu.

Og for at få det på det rene. Jeg vælger en SMBA løsning for at beskytte min private økonomi OG for at beskytte virksomhedens værdier, da jeg har haft en uheldig start på mit "voksne" liv. Hvorfor banken ikke er så store tilhænger af at yde mig et større lån. Jeg har dog en partner som godt vil invistere nogle penge i virksomheden!. For dels at hjælpe mig, men også fordi det er noget han tror på og gerne vil prøve også.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4216
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:

Passer ikke... jeg driver et Smba og der har jeg ikke oplevet problemer med nogle firmaer der ikke vil handle med mig. 

Der er brådne kar overalt. Det har bare været nemmere med Smba fordi man ikke skulle have kapital på bordet

Yes Hilsen fra et malerfirma med samme erfaringer

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Et SMBA kan skam udmærket være en god løsning..naturligvis afstemt efter en diskussion med

en erfaren rådgiver, hvor alle facts er blevet vendt og drejet. 

For at skære det ud i pap og koge det lidt ned:

Det er ikke selskabsformen..der er det afgørende...men personerne bagved, der driver virksomheden!

 

MvH

Peter

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)