Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed med kammerat, klausuler og virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,
Jeg håber der er nogen af Jer kloge hoveder der kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning.

Jeg arbejder idag i en virksomhed, og er nået dertil hvor jeg mener at kunne gøre det bedre end hvad min nuværende virksomhed præstere idag. 
Jeg har snakket med en god kammerat som er med på ideen om at starte op i det små og se hvad tiden bringer. Dvs. vi ønsker begge at beholde vores nuværende arbejde og ha den nye virksomhed som et sideerhverv.

Der er 2 ting som gør sagen lidt kringlet. Jeg er idag bundet af en klausul i min kontrakt der siger at jeg ikke må ha andet arbejde ved siden af mit nuværende. Jeg går dermed også ud fra at jeg ikke må ha egen virksomhed sådan som jeg tolker det, er det rigtigt ?

Derfor har vi snakket om at starte virksomheden i min kammerats navn, men han ønsker helst ikke at hæfte for det hele personligt, og det forstår jeg ham sådan godt. (Selv om vi ikke skal ud at låne penge eller stifte anden gæld.)

Vi ønsker ikke i starten at smide en hel masse penge efter det, før vi er sikre på at det er rentabelt og vi begge kan opsige vores nuværende job og arbejde fuldtids i den nye virksomhed.

Hvordan kan vi skrue det sammen, så vi kan komme igang, er der nogen af jer der har stået i en lignende situation, og som vil dele Jeres historie, eller bidrage med en løsning for os.

Med Venlig Hilsen
Jesper 

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper Du skal være velkommen til at skrive til mig på jam@integralaw.dk, hvis du er interesseret i juridisk rådgivning. Ja hvis det står i din klausul at du ikke må have andet arbejde sideløbende gælder det ved egen virksomhed. Hilsen Javed A.
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)