Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en dyr Husleje????

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig hovedregning (selvom det er svært på det her tidspunkt Smile) giver en kvm-pris på ca. 1.000 kr.

Med forbehold for hvilken by og hvor befærdet der evt. måtte være der, så lyder det en smule for dyrt.

Du kan evt. besøge http://www.lokalebors.dk og sammenligne med andre lignende lejemål.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Malene:
Så Anders!!! Det må du ikke skrive. Jeg har virkelig brug for alt den støtte jeg kan få nu. Jeg tror virkelig på det.
Folk spare på alt andet før end de spare på udstyr til deres børn.

Jeg forsøger at regne på det, men det er enormt svært at finde "de rigtige tal" så længe jeg hverken har købt eller solgt noget endnu. Jeg har kun huslejen på 9000 plus forbrug at gå efter. Synes du det hele lyder helt hen i hegnet?

Det kan godt ske at mit svar ikke falder i god jord, men jeg prøver sådan set at få dig til at regne på tingene før du kaster dig ud i dem.

Det kan være nok så hyggelig en drøm at lave en tøjbutik i en lille by og så satse på at alle i byen kommer og køber tøj der.

Men et er drømme og teori, noget andet er de benhårde fakta der betyder at rigtig mange butikker der starter på den måde lukker og slukker med et træls underskud efter ganske kort tid.

Hvor mange indbyggere er der i din by?

Hvad er den gennemsnitlige avance på dine varer?

Hvad er dine åbningstider?

Er det nemt at parkere ved din butik?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

9.000 kr. er for dyrt, - for dig! Hvis ikke der er en umiddelbar gevinst i form af strøg- /centerkunder så skal du ikke op i det niveau.   

Husk på, at du skal sælge for 1.000 kr. om dagen for bare at få til huslejen. Du skal omsætte for 2.800 kr. hver dag hvis du skal have en indtægt svarende til dagpengene, og betale den husleje. Det er altså ret meget, når man er ny.

Prøv og se om ikke du kan finde en børnetøjsforretning som er et ApS i nabobyerne og bestille deres regnskab og se hvad de egentligt omsætter for.

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael

Jeg har tjekket at huslejen i de omkring liggende størrer byer er på 15.000-30.000.


Vil du ikke lige være sød at uddybe dit regnestykke for mig? Forstår det ikke helt:(

Mange hilsner

Malene
Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har her i byen (tune) Et center der ligner dødens by,der er simpelthen aldrig nogen mennesker deroppe og alligevel er der en børnetøjs forretning der har stor succes, de er endda lige flyttet til større lokaler.. :-) Det har så vist sig at de da omsætter en del , men mener også de har en webshop. Så om ik andet burde du ihvertfald drive sådan en samtidig.

Deres hjemmeside er her  http://www.brothersister.dk/

Huslejen syntes jeg også lyder pænt dyr.. Et lokale her i vores center på omkring 60 m2 koster omkring 3500kr hvis jeg husker rigtigt..

Held & lykke med dit projekt , der er ikke noget værre end når ens drøm bliver sablet ned.. :-(  Jeg syntes hvis du virkelig føler for det så spring ud i det, du skal bare være parat til at tage konsekvensen (økonomisk) hvis det ikke går som håbet. :-)

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Adam

Tusind tak for lidt optimisme:)
Jo mere I fortæller, jo mere synes jeg også 9000 + forbrug lyder enorm dyrt:( Det er jo som sagt også bare en lille by, men desværre det eneste butikslokale til leje. Det er jo egentlig også godt nok, for det betyder jo at byen ikke er helt død. Men samtidig vil jeg heller ikke betale overpris i husleje, så må lige se hvad jeg gør.

Mange hilsner

Malene
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har troen på det, og ellers har penge til depositum m.v. til rådighed kunne du jo foreslå en startleje på 6.000 kr. i det første år. Alt er til forhandling, - også huslejer.

Du skal jo være klar over at forretningslokalet alene gør det ikke. Der skal annonceres m.v. - så din "husleje" er jo i virkeligheden kun en del af hvad det koster at få kunder i butikken. Som nystartet kan man jo få lidt gratis reklame i Lokalavisen ved at fortælle sin historie, men der er rigtigt mange butiksejere der kan fortælle at besøget så falder gradvist, og at man derfor er nødt til at annoncere løbende for at blive i kundernes bevidsthed.

Du skal jo til at gøre dig rigtigt mange erfaringer, og nogle lærepenge vil være dyrere end andre, - men huslejen skal altså være den rigtige. For den skal betales uanset om der er kunder eller ej, - mens mange andre udgifter er lidt mere fleksible i forhold til om man råd lige i den måned.   

 

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malene,

Du skal ned omkring 450-525 pr. kvm/år, de 9000kr/mnd + forbrug er ren fantasi fra udlejers side.. Tilbyd ham 425kr/kvm som første bud eller aftal en go´ pris pr kvm inkl. forbrug, du skal samtidig huske at undersøge om der er noget ledigt i andre attraktive byer i nærheden.

Go´ Jagt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også, at 9000 kr/md er i overkanten, men måske er prisen bare et oplæg, og som kan forhandles. Måske er du allerede nu ved at få en ide om, hvad huslejen skal ned på. Det er vigtigt for dig at kunne sige, at du har set på lokaler andre steder, og at lejen er lidt for høj.

Jeg ville prøve at vende det lidt om: Du skriver, at der findes kælderrum og et mindre lokale dertil. Er total-arealet på 100 m2, eller er selve butikslokalet så stort? Hvis det er, så ville jeg se det sådan, at 100 m2 børnetøj er temmelig meget. Det betyder, at der er plads til andet end børnetøj. Det kan udnyttes kreativt. Du kan indrette 2-3 forskellige arealer med 1) børnetøj, cafe og børnebøger eller 2) børnetøj, bamser/dukker og børnesko, eller 3) børnetøj, gaveartikler og video-udlejning. Kig på, hvad der mangler af butikker i byen. Du kan også gøre det, at du selv tager dig af børnetøj, mens du udlejer plads til børnebøger til en anden person. Man kan sagtens have fælles kasse, hvis man sørger for, at bon'en speciferer, hvad det er, der sælges.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige sige, at jeg bor i Slangerup, som er en lille by. Der er ingen boghandel. Der er ikke rigtige tøjbutikker. Og ingen legetøjsforhandler. Men der er lige netop en lille butik, der sælger legetøj, tøj til mindre børn/unge og har boghandler-artikler...

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)