Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter med ADHD søger hjælp!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Græsted
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen :o)

Som overskriften fortæller så har jeg ADHD. Men det er jo ikke ensbetydning med at man ikke er klog, tværtimod! Jeg har sindsygt mange idéer hver dag, og de kører rundt i mit hoved konstant. Det jeg har svært ved er at få et overblik over alle mine idéer, bla. hvilke der er gode og kan blive til noget, og dem der er mindre gode som bare skal ud af systemet igen. Jeg kunne rigtig godt bruge en sparringspartner til dette, en som IKKE har ADHD hehe :o)
Jeg brænder rigtig meget for at være selvstændig. Og vil have at det skal lykkes, men har indset at jeg har brug for noget hjælp til dette. Man er jo som kvinde ikke særlig god til at bede om hjælp, fordi man allerede som barn har fået indprintet at kvinder de kan klare det hele på ingen tid! Men det kan kvinder med ADHD ikke. Så derfor er det et MEGET stort skridt for mig at spørge om hjælp, især sådan et åbent sted som Amino.
Håber der er nogen derude der vil hjælpe mig med at få mine drømme opfyldt :o)

PS: Er forresten ikke helt sikker på om mit indlæg nu ligger det rette sted? Hehe :o)

Mange hilsner fra Channie

Mvh

Channie Nathali Brix

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke hjælpe dig med at finde en partner, men ærlig talt det kommer ikke an på hvilken sygdom du har.
Det kommer an på din indstilling og du virker seriøs.

Jeg har 2 venner som har autisme + en del andre ting og det har ikke stoppet dem fra at blive iværksættere, så bare klø på.
En kombination af interesse og troen på det, får dig rigtig langt.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er nok vigtigt at du er mere specificere hvad det helt konkret er du har behov for hjælp / sparing til ?

Du er velkommen til at sende en privat besked hvis du ønsker at uddybe dine drømme.

 

Mvh

Ravn

 

Fra Græsted
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse.
Tak for dit svar.
ADHD er ikke en sygdom det er et handicap, som gør at der er nogle ting jeg ikke kan gøre uden at få hjælp til det. Og kan ikke sammenlignes med autisme.
Men jeg brænder for det, og vil bare gerne have en jeg kan kontakte når min hjerne går i stå midt i det hele, som så kan hjælpe mig igang igen.

Mvh

Channie Nathali Brix

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv en kammerat der har ADHD og det er fantastisk hvor meget den mand kan udrette på en dag. Man bliver helt inspireret af al den energi han har.. Når han går igang med et projekt så bliver der ikke lavet oversprings handlinger eller andet, der er fuld skrue på.. Ulempen er så at han kan være meget flyvsk i sin tanke gang og kan have for mange bolde i luften på en gang som du også selv beskriver.

Så jeg syntes det kan være en fordel at have så meget energi,man skal bare lære at fortolke sine ideer i et roligere tempo og så fokusere på dem der er rigtig gode. :-)

Eller ja som du selv søger ,finde en som kan rette dig ind på rette spor.. Wink

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Channie Nathali Brix:
Hej Lasse.
Tak for dit svar.
ADHD er ikke en sygdom det er et handicap, som gør at der er nogle ting jeg ikke kan gøre uden at få hjælp til det. Og kan ikke sammenlignes med autisme.
Men jeg brænder for det, og vil bare gerne have en jeg kan kontakte når min hjerne går i stå midt i det hele, som så kan hjælpe mig igang igen.

Det var ikke min mening at kalde det en sygdom, det  beklager jeg, men de ting som du beskriver såsom at du skal bruge hjælp til at gøre bestemte ting.
De samme vilkår gælder for folk med autisme.

Jeg kender ikke nok om ADHD til at vide om den har nogle positive effekter, men hvis den har så brug den til din styrke.

Men det bliver spændende at se hvad du kan opnå, jeg har fuldt respekt for at du prøver.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Græsted
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
adam:

Jeg har selv en kammerat der har ADHD og det er fantastisk hvor meget den mand kan udrette på en dag. Man bliver helt inspireret af al den energi han har.. Når han går igang med et projekt så bliver der ikke lavet oversprings handlinger eller andet, der er fuld skrue på.. Ulempen er så at han kan være meget flyvsk i sin tanke gang og kan have for mange bolde i luften på en gang som du også selv beskriver.


Så jeg syntes det kan være en fordel at have så meget energi,man skal bare lære at fortolke sine ideer i et roligere tempo og så fokusere på dem der er rigtig gode. :-)


Eller ja som du selv søger ,finde en som kan rette dig ind på rette spor.. Wink



Jeg har så ikke det hyperaktive, men er hypoaktiv, dvs at min hjerne har svært ved at komme igang med at arbejde. Da jeg var barn var jeg den stille pige der sad og dagdrømte bagi klassen, hvor din kammerat nok var den mere udadreagerende og "hang i gardinerne" hehe :o) Og ADHD hos mænd er også anderledes end hos kvinder, der er meget højere forventninger til kvinder end der er til mænd med mange ting. Men ja min hjerne er hyperaktiv, hele tiden og altid. Og det kan man jo godt bruge, men til tider kan der komme for mange idéer og så kan det være svært at skelne mellem de gode og dårlige, og det der er endnu mere svært, når man er hypoaktiv, er at få dem ud i virkeligheden og få gjort noget ved dem :o)

Mvh

Channie Nathali Brix

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vidste jeg ikke der var forskellige typer af ADHD men din beskrivelse af "at hænge i gardinerne" lyder bare 100 % som en beskrivelse af ham.. Big SmileHvad mener du med at der bliver stillet højere krav til kvinder? Det med at du ikke altid får ført dine ideer ud i livet er ikke nødvendigvis grundet din adhd. Jeg tror vi alle sammen har på et tidspunkt i vores liv haft en god ide som vi simpelthen bare ikke kom videre med.  Det skyldes hovedsagligt at man mister fokus på den fordi man har travlt med daglig dagen og så pludselig har man glemt alt om den , og enda overbevist sig sel om at den nok ikke var så god igen.. Smile

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra Græsted
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
adam:

Nu vidste jeg ikke der var forskellige typer af ADHD men din beskrivelse af "at hænge i gardinerne" lyder bare 100 % som en beskrivelse af ham.. Big SmileHvad mener du med at der bliver stillet højere krav til kvinder? Det med at du ikke altid får ført dine ideer ud i livet er ikke nødvendigvis grundet din adhd. Jeg tror vi alle sammen har på et tidspunkt i vores liv haft en god ide som vi simpelthen bare ikke kom videre med.  Det skyldes hovedsagligt at man mister fokus på den fordi man har travlt med daglig dagen og så pludselig har man glemt alt om den , og enda overbevist sig sel om at den nok ikke var så god igen.. Smile




Nu fik jeg først diagnosen for 1½ år siden, så er stadig ret nyt for mig, og har lige læst bogen "Kvinder med ADHD" OG der står bla. beskrevet kvinder fra barns ben af for indprintet at det er dem der skal stå for alt i hjemmet, selskabeligheder, børns arrangementer osv osv. hvor mænd derimod ikke bliver stillet helt de samme krav. En mand der roder tænker man ikke så meget over, som hvis det var en kvinde der gjorde det. Det er meget svært at forklare, også en af de ting jeg har svært ved, at udtrykke mig ordenligt så folk kan forstå hvad jeg mener :o)
Og jo der er forksellige typer ADHD, og alle med ADHD er meget forskellige. I bogen fortæller hun også om kvinder som har høje stillinger ikke kan finde ud af at holde styr på deres hjem, økonomi, alt roder bare udenfor deres arbejde. Vi hyperfokusere tit på det vi er gode til, og så glemmer vi bare det vi ikke er gode til, og derfor danner en masse rod :o)
Hvis det giver nogen mening? Haha :o)

Mvh

Channie Nathali Brix

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Og her troede jeg at kvinder kunne multitaske.. hehe.. Jeg kan sagtens følge dig i det med at det er blevet indprintet fra barnsben af , men det er der mange ting der er og det er nødvendigvis ikke det rigtige. Det er bare en overbevisning man har lært og det er det man forholder sig til.

Indtil nu har det da lykkedes dig at formulere dig klart og tydeligt , så jeg ved ikke hvor du har det fra. ;-)

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)