Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man tage på iværksætterkursus eller ej?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er interesseret i at vide om der er nogle som har erfaringer med iværksætterkursus og hvilke skal man deltage i? Jeg er under uddannelse og har derfor ikke tid til at tage på et fuldtidkursus, men findes der nogle andre givende? Gerne gratis!! ;)

 
mvh, maria
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har hørt fra en der startede op for kort tid siden, at det minikursus Told&Skat/SKAT holder for nystartede skulle være OK. Det er en enkelt aften, så det er til at overskue. Og så får man jo lejlighed til at stille en masse spørgsmål uden at det koster noget...
 
Ellers har jeg ikke så mange fiduser til iværksætter kurser, for mange af dem har det primære formål at forgylde dem der holder kurset. Tag istedet en rigtig god og lang snak med den lokale erhvervschef - jeg bruger det lokale erhvervskontor en del (jeg bor i samme kontorhus som dem), og det har endnu ikke kostet mig en krone.
 
mvh Carsten
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maria

Jeg går i øjeblikket på EVU''s iværksætterkursus, og det kan jeg varmt anbefale. Det koster 800 kr. for 8 aftener (i løbet af 8 uger) fra kl. 18 til 22. Derudover kan du få al den gratis rådgivning du har behov for.

Anja
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/10/2005 2:02:31 PM Forfatter:mariahj3

Jeg er interesseret i at vide om der er nogle som har erfaringer med iværksætterkursus og hvilke skal man deltage i? Jeg er under uddannelse og har derfor ikke tid til at tage på et fuldtidkursus, men findes der nogle andre givende? Gerne gratis!! ;)

mvh, maria

 
Hej Maria
 
 
Selvom der falder nogle knubbede ord undervejs m.h.t værdien af iværksætterkurser. Så giver de mange forskellige råd du får på disse kurser - et indblik i hvad du er igang med at vove dig ud i. Det betyder igen at du får lejlighed til at vende dine ideer engang til - og måske give en ny indfaldsvinkel.
 
Der er næppe mange iværksættere i dette forum eller i det hele taget, der har fået kanonsucces lige fra starten - vi skal allesammen lære så meget at det føles som om hovedet er ved at flyve af sig selv, p.g.a den megen varme luft man får ind næsten med skeer.
 
Prøv at søge på "iværksætterkurser" på google - det skulle undre mig meget om du ikke kan finde gratis/billige kurser indenfor dit lokalområde - medmindre du bor på en lillebitte ø.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maria,

At starte som iværksætter er som at starte en rejse til Mars - det skal forberedes og planlægges nøje og gennem længere tid.

Så al den info du kan samle sammen skal samles og beabejdes. Du bliver bombaderet med hints, tips og information på diverse iværksætter møder og kurser, info som du måske ikke ser den fulde betydning af indtil du allerede har lavet fejlen senere. Så gå gerne til iværksætter kurser flere gange med forskellige udbydere, hver kursusudbyder og forelæser har sine tips, tricks og erfaringer.

Når det virklig går løs koster hver fejl dyrt.
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Jeg har selv deltaget på iværksætter kurser, og vil gerne anbefale det til andre. Du kan få tilegnet dig nogle gode råd mm. Men sidste men ikke mindst har du mulighed for at møde andre iværksættere. Derved kan du netværke lidt med de andre. DU har nok nogle erfaringer, som du kan give dem til og de har nok også nogle der kan komme den anden vej.
Det har aldrig skadet at få  ny viden, og møde nye mennesker. Det kunne jo være du mødte potentielle kunder/samarbejdspartnere til iværksætter kursus.
 
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)