Så når min virksomhed køber inventar, pc'er, printere osv. Så det uden moms. Hvornår får man denne moms tilbage, og hvordan skal man indberettige denne moms?
Forstår ikke helt dit spørgsmål. Hvorfor mener du at det er uden moms, og at du så alligevel kan få det tilbage.
Medmindre du køber brugt privat er det med moms. Alt afhængigt af om du er momsregistreret, og hvad din virksomhed beskæftiger sig med, kan du løfte momsen (helt eller delvisy) ved en efterfølgende momsangivelse.
Altså når en virksomhed går hen og køber inventar o.l. f.eks. stole eller pc'er, så skal virksomheden ikke betale moms, altså 20%. En pc til 5000 kr. * 0.80 = 4000 kr. Hvordan bliver de sidste 1000 kr. afregnet (de 1000 kr. er momsen).
altså sådan jeg har forstået er at hvis jeg går ned i f.eks. fona og køber en printer til min virksomhed, så har jeg selvfølgelig betalt moms. Men når man så skal lave en opgørelse til skat, så bliver dette beløb udlignet med f.eks. skat, og hvis jeg har "overskud" af moms, altså har betalt mere moms end skat, så får jeg penge tilbage. ikke sandt? eller er jeg langt fra.
Jeg syntes bare at skats hjemmeside er alt for omfattende. Det er utroligt svært at finde præcist det man søger. Håbede på et hurtigt svar her.
Ahh okay. Så når jeg skal angive skat og moms skal det gøre seperat.
Jeg beskæftiger mig primært med pc-support, hvor jeg tager en fast timepris. Skal man også tillægge moms på sådan ydelser, eller er det kun ved salg af varer og sådan.
Ahh okay. Så når jeg skal angive skat og moms skal det gøre seperat.
Jeg beskæftiger mig primært med pc-support, hvor jeg tager en fast timepris. Skal man også tillægge moms på sådan ydelser, eller er det kun ved salg af varer og sådan.
ja det skal du, og husk momsen er 20% af salget inkl moms.