Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Supplerende dagpenge imens opstart?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har ladet mig fortælle at det er muligt at modtage supplerende dagpenge i op til 1½år imens man starter op, er det korrekt?
 
Dertil vil jeg så spørge om man kan modtage dette og samtidig være under uddannelse (selvfølgelig vælge SU fra) ?? Noget siger mig at der ikke skulle være nogen hindring at ha et arbejde samtidig med at man tager en uddannelse/videreuddannelse?? eller er der noget jeg har misforstået?
 
Mvh, maria
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/10/2005 2:06:21 PM Forfatter:mariahj3

Hej Alle,

Jeg har ladet mig fortælle at det er muligt at modtage supplerende dagpenge i op til 1½år imens man starter op, er det korrekt?
Dertil vil jeg så spørge om man kan modtage dette og samtidig være under uddannelse (selvfølgelig vælge SU fra) ?? Noget siger mig at der ikke skulle være nogen hindring at ha et arbejde samtidig med at man tager en uddannelse/videreuddannelse?? eller er der noget jeg har misforstået?
Mvh, maria

For mig at se blander du en del forskellige begreber sammen.
Hvis du formulerer spørgsmålet, som det står herover til a-kassen, er svaret ganske klart, at det kan du ikke.
Du kan kun under helt særlige omstændigheder - og muligvis slet ikke for tiden - modtage dagpenge, mens du går på en SU-berettiget uddannelse.
Du kan heller ikke afbryde din uddannelse og så få dagpenge i 1½ år for at få tid til at starte en virksomhed op.
 
Men -
Hvis du efter endt uddannelse får et fuldtidsjob og optjenre dagpengeret (man skal vist arbejde i et års tid), og hvis du sideløbende med dette fuldtidsjob starter virksomhed op på deltid, så har du mulighed for - hvis du skulle blive ledig fra dit lønmodtagerjob - at søge om at få din virksomhed godkendt som selvstændig bibeskæftigelse. Der findes en anden tråd om dette emne her på amino, men hovedkonklusionen er, at du altid skal spørge a-kassen på forhånd, hvis du vil dette.
 
Jeg ved ikke, hvordan selvstændigt arbejde tælle i fh.t. SU-klip - det må du spørge SU-kontoret om.
 
Jeg håber, du kan bruge svaret, selvom det er lidt nedslåend i forhold til dine ønsker.
 
Venlig hilsen
 
Hans
 
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Det er muligt at modtage suppl. dagpenge, ved opstart af virksomhed, det bliver kaldt selvstændig bi-beskæftigelse. Men du skal sandsynliggøre overfor din Akasse, at du kan udføre arbejdet udenfor "normal arbejdstid" da du/man stadigvæk skal være jobsøgende og til rådighed for arbejdsmarkedet.
Mht SU og Dagpenge under udd. må jeg være dig svar skyldig. Men man kan helt sikkert ikke blot vælge dagpenge fremfor SU.
Men ring til din akasse de vil kunne fortælle dig mere præcist om hvordan og hvorledes.
Og så læs evt. tråden om medlemsskab af Akasse som selvstændig:
Håber det kan bruges.

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en bemærkning:

Jeg forudsatte for mit forrige indlæg, at du pt. får dagpenge.

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)