Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nå, hvad syntes I om det nyeste afsnit af "springet"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Ville bare lige hurtigt starte en tråd hvor vi kan diskutere det nye afsnit af "springet" med de to restauranter Elbjørn og Skovlyst...
 
Hvad synes I???
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget at sige til at det kan være så svært at låne penge som iværksætter i dagens Danmark, når man ser hvordan de bærer sig ad, jeg mener hvor naiv har man lov til at være.

Jeg påtænker at at købe et nyt aftapningsanlæg i Italien og de får 10% af købssummen i forskud resten ved levering, og det er ved en 1/3 af prisen af hvad de skulle give.
 
Min approch til tingene har altid været jeg vil hellere vide lidt om mange ting en være rigtig god til en ting.
 
Det kan godt være at elbjørn var en god sælger men bla.  økonomi vidste han ikke en skid om,og for at gøre ondt være troede han jo åbentbart at han kunne gå på vandet, for han havde ikke kontakt til nogen der vidste noget om de ting han var udvidenende om.
 
Er selv startet i en branche der er fuldstændig ukendt for mig , men derfor behøver jeg jo ikke koble hjernen fra.
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge projekter var store og dyrer at gennemfører, og alt i alt synes jeg egentlig det gik nogenlunde for dem i Hareskov, det var en uheldig sitiuation med det bryggeanlæg, og måske burde betalingen være lavet anderledes og måske burde de have holdt dem i kortere snor. Men det er nemt at sige bagefter.

 
Dem på båden synes jeg måske gik lidt mere efter at realisere deres drøm end tjene penge, jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstå hvordan man kan håndtere
 
resturent
museum
glaspusteri
vinhandel
Cafe
og Kaffebutik.
 
Når man er nyopstartet og har penge problemer.
 
Derudover har jeg selv set skibet for noget tid siden dog kun udefra men forstår stadig ikke hvordan dælen de har fået proppet alle de ting ind i det skib
 
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

De har virkelig satset denne gang - sidste gang var småpenge hvad angår MobilPit. De 2-3 millioner som udluftningssystemet kostede, er pludselig også småting. Minibryggeriet løb op i over 10mio såvidt jeg kunne fornemme, respekt for det - det er godt nok noget af en satsning, på et område man ikke kender til. 

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes det var et anderledes men spændende program, hvor det var sjovt at lægge mærke til specielt deres håndtering af økonomien og måden der var blevet finansieret på.

De var begge heldige at omsætte langt mere end budgeteret på deres restauration, det var da meget positivt - dog synd at de så havde nogle negative sider som det blot blev kompensation for.

Jeg synes de havde nogle positive sider begge to, bestemt, og det var som Tommy siger noget af nogle spring at tage.
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kender jeg flere inden for micro bryggeri kulturen,og de slår alle sammen stort brød op jeg tror at skovlyst har en mulighed for at overlever uden at kende mere til dem end jer, såfremt de afstår fra et par fristelser, såsom at de vil til at sælge øl i butikker og at deres kvalitet på øllen forbliver godt.det skal være sådan at det eneste sted man kan smage "verdens bedste øl"
 er ved at besøge deres restaurant.
 
Så må de hellere udbrede resturanten til flere byer som enkelte har gjort herhjemme.
 
der var sku da basis for en ny ide hvad skulle ideen være på basis af??
 
 -lidt ala jensens bøfhus,
- lade byens borgere købe et andelsbryggeri(dermed sikret faste kunder)2000 pr. andel
- da økonomien har det med at løbe på sådan et foretagnende skal man finde et eksisterende restaurant der er med på ideen.
 
Er jeg helt hen i vælten eller hva??
 
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg syntes at det var lidt skræmmende at fyrens sans for økonomi på Isbryderen var så ringe. Set med mine øjne så var det den eneste grund til at det ikke kunne løbe rundt. Han var jo en super god sælger og havde også en masse gode tråde at kunne trække i. Hvorvidt han mange flyvske projekter var gode ved jeg så ikke, men det virkede lidt som om han manglede noget fokus - f.eks. fokus på det økonomiske. Men hvis han nu havde ansat en eller anden til at styre det økonomiske fra starten af, så ville det med stor sandsynlighed var blevet en kæmpe success.

  Mikrobryggeriet var også min favorit. De har bevist, at selvom man ikke kender til faget når man starter, så kan man med en ordentlig gang gåpåmod og flair komme meget langt. Det var bare surt for dem, at deres leverandør af bryg-udstyret brændte dem af gentagende gange. Men den måde den sag blev håndteret på, afspejler jo også blot deres manglende erfaring inden for feltet - f.eks. det med at der tilsyneladdende ikke var gjort det store papirarbejde omkring kontrakter m.m. Jeg er spændt på at se hvad der sker med dem fremover - hvis de kører med samme antal høje omdrejninger på "propellen" så kan de godt blive en potentiel vinder i den sidste ende.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt afsnittet meget lærerigt og det bekræftede mig endnu engang i at jeg skal nøjes med at lave det jeg er god til, og købe mig til resten. Min kone, der er økonom og laver mit regnskab, fik bekræftet sig selv i at det er godt det er hende der laver mit regnskab, og ikke migselv...

Henrik H. Touborg
Socialkonsulent
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)