Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæælp - Nyt internet, men...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal have nyt internet og valget er faldet på Cybercitys solo 8032/512.
Jeg har haft internet før og der havde jeg en SHDSL linie og nu skal jeg have ADSL, er det så nødvendigt, at der kommer en tekniker ud og laver noget? Kan jeg ikke bare bruge den gamel "boks" som TDC satte op, da jeg skulle have SHDSL? Eller er der forskel på den måde linien er samlet på inde i boksen?

Hvad jeg kan læse mig frem til, er forskellen denne:
SHDSL er en nyere, hurtigere version af ADSL. SHDSL er en symmetrisk forbindelse, dvs. at hastigheden op mod og ned fra internettet er lige hurtige. ADSL er asymmetrisk, hvilket vil sige at den maksimalt opnåelige hastighed op mod og ned fra internettet ikke er den samme.
Men har det betydning, hjælp søges rimelig hurtig, da jeg skal afmelde teknikkeren i morgen, hvis han ikke skal komme.

Mvh

 

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenne,

Jeg er ikke helt sikker, men jeg ved at der er forskel på hvordan TDC og Cybercity''s adsl fungerer da cybercity lejer sig ind på det rå kobber på tdc''s net. Derfor tror jeg at der skal ændres i den måde kobberet går ind i huset.

Hvis du vil være sikker på at have internet efter at de lukker for din SHDSL linie, så skal du nok acceptere teknikeren.

Det burde i øvrigt være muligt at få svar på den slags hos CyberCity selvom du køber et solo abb. du kan jo bare ringe og spørge.

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
De bokse du har lånt af TDC skal retur... du får noget nyt af CyberCity som skal sættes op...

mht. tekniker besøg skal du nok ikke have dette da du burde have en ordenlig opsætning...

kan dog ikke huske mht SHDSL om den bugte mere end 1 par kobber...

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Pt har jeg ikke TDC, men Energi Randers og de har fået deres bokse retur. Jeg må prøve at kontakte CC og høre dem om de ved det.
Men ingen der ved om en tidligere SHDSL forbindelse kan bruges til en ADSL?


Side 1 ud af 1 (4 indlæg)