Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsform - enkeltmands eller ApS?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med nogle overvejelser om at starte som selvstændig. Jeg vil starte med mig selv som eneste 'ansatte', foventer derefter at kunne trappe forrretningen op med deltidsasssistance og efterfølgende flere ansatte.

Som jeg har forstået det, kan en enkeltmandsvirksomhed godt omdannnes til ApS efterfølgende, men alternativt kunne jeg vælge at starte med et ApS.

Hvis jeg starter som ApS skal jeg indskyde 200.000 - er det korrekt at pengene ikke er båndlagt og derfor kan bruges i virksomheden (etablering, drift)?

Hvad er pro/cons ved at starte som enkeltmandsvirksomhed og senere at ændre til ApS?

Gode råd modtages med tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

ApS-indskud 80 k.....som kan bruges i selskabet.

Ulempen ved et enkeltmandsfirmandsfirma..er den personlige hæftelse.

Ja...du kan omdanne enkeltmands til ApS..endda skattefrit.

 

MvH

Peter

 

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, og korrektionen med de 80.000. Hvis man skal bruge noget startkapital, er der så ingen argument for at starte med en enkeltmandsvirksomhed?

Hvis man starter med et ApS for egne midler, så har man jo betalt indkomstskat af pengene først, så hvordan fungerer skattefriheden for enkeltmands til ApS?

/Morell

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Omdannelsen sker efter lov om skattefri virksomhedsomdannelse, hvor alle aktiver/passiver

indskydes i ApS`et.

Normalt sidestiles ovennævnte med salg, men ved brug af ovennævnte lov bliver skatten

udskudt til den dag du enten sælger idne anparter eller lukker ApS`et.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der jo også SmbA-selskaber, hvor du straks er sikret begrænset hæftelse og 25% beskatning.Læs mere på www.smba.dk.

Du kan selv tilpasse vedtægter (1-2 sider) efter et skitseudkast og selv udfylde 2 relativt simple formularer.Så det kan gøret ret billigt.

Peter driver nu selv virksomhed via et sådant selskab (eller flere) efter han i årevis ihærdigt bekæmpede denne selskabsform.Devil

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for uddybningen. Jeg fandt et andet indlæg her på sitet om samme emne, og har fanget det.

Mvh Morell

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)